Ketika Amirul sedang mengeluarkan barang tersebut. Tiba2 Hazelqees nampak sesuatu benda yg tidak kecil, tidak juga besar.
“Ambillah.. Ni abang belikan utk awk”
Perlahan2 Hazelqees mencapai barang tersebut. Nak thu x apa dia?
Al-quran .😱.sentap weeyhh.. Jgn main2 ustaz nii
Lama dia meneliti al-quran tersebut, “kiutnye.. ”kte Hazelqees dgn nada yg diperlahankan, actually, dia x nk Amirul dgr..sbb dye x pernah puji lelaki.
Tiba2 dia terasa seperti ada benda yg terselit didalam al-quran tersebut, sbb quran tu jd gelembung (timbul sesuatu)
Perlahan2 Hazelqees membuka zip quran tersebut, tiba2...
Ada satu benda kecil yg sgt cantik, jatuh ke tangannye.. Cincin??!! 😱
Hazelqees terus menutup mulutnye.. “Ya allah, canteknye cincin nii, mne abg jumpe? ”Hazelqees terus menyarungkan cincin tersebut ke jari manisnye... Hmm padan sgtt.. Nice!Amirul hanya senyum sahaja melihat telatah Hazelqees. Cute!.
“Marry me, be my wife”hanya itu yg keluar dri mulut Amirul. Hazelqees terus memandang ke arah Amirul dgn senyuman yg masih bersisa.
“yes, i want to marry with you”
“Sure? ”
Hazelqees hanya mengangguk sahaja. Speaking plk dhh, hmm.. Time mcm ni mne la sedarr, yulk geli aku. 😖
“sebab... ”
“Sebab apa? ”“sebab abg ni lain dri yg lain, sgt luar biasa, saya tak pernah jumpa lelaki mcm abg.”
“maksudnye..? ”Amirul acah je, padahal dye dh phm apa yg dimaksudkan Hazelqees td.
“Ye la, abg bg sy al-quran ngan cincin, tp laki lain, selalu bg bunga la, cincin saja la.. Bosann tauu.. But abg lain.. Abg bg sy kitab suci..x de spe bleh lawan ngan lamaran abg.. ”
Amirul hanye menyembunyikan senyumannye.. Malu laaa kne puji ngan bakal isterii.. Huhu..
Lalu mereka membualkan byk lg perkara.. Haihh laa, comey btol..
Ya allah aku sgt bahagia dgn aturan hidupku yg telah engkau takdirkan.. Alhamdulillah..
—TAMAT—
YOU ARE READING
cintaku di dalam kitab suci Al-quran
Cerita PendekDi sebuah kampung yang terdapat seorang perempuan yang bernama Hazelqees Nur Irenena dan seorang lelaki yang bernama Amirul Mukminin. Satu kejadian yang berlaku menyebabkan mereka disatukan. "Whatt?!! Anak kawan ummi?? "-Hazelqees Nur Irenena ...