BAB 12

815 41 0
                                    

       “Ouh ye, sebelum mama terlupa, ni mama nk perkenalkan name dia Amirul Mukminin Bin Saiful. Tp umur dia agak jauh skit ngan kamu, amm.. 24 tahun”haa??  tuanye pak cik ni..

           “Tapi takpe, islam x larang pon kawen ngan org tua kann? ”gurau Pn. Aminah. Hazelqees hanya senyum mcm kerang busuk je la yg mmpu..

           “Ouh.. ”hanye itu yg keluar dri mulut Hazelqees. Ye la, dia nk jawab apa lagi, x kan nk kate.. Tuanye anak mama.. Haa silap2 kne lempang, hoho.

        Lama Hazelqees mendiamkan diri. Dia x ready lg sebenarnye..utk semua ni..

        Tiba2 suara Pn. Riana memecah kesunyian di antara kami.

     “Kakak, hmm, ok x ngan Amirul ni? ”

“Ha?, amm, emm ok je, eh eh, haa ok betol la ok hehe”gagap2 Hazelqees membalas pertanyaan Pn. Riana td.

       “Amirul, kamu plak? ”tanye Pn. Aminah pd anaknye. Amirul hanye mengangguk sahaja. Malas dia mahu berkata byk2.

          “Ok la klu mcm tu, mama balik dlu ye.. Mama dtg pon cuma nk minta persetujuan dri kamu je”Pn. Aminah memandang ke arah Hazelqees dgn senyuman manis.

            Apabila Pn. Aminah berdiri, Hazelqees terus menghulurkan salam kepada Pn. Aminah. Selepas dia salam Pn. Aminah, dia curi2 utk memandang ke arah lelaki itu a.k.a org tua.

           Tiba2 Amirul yg rase dirinye diperhati, terus memandang ke arah Hazelqees.

          Laju saja Hazelqees memalingkan wajahnye ke arah lain.. Malunye dye x bleh nk ungkapkan.. Huhh

cintaku di dalam kitab suci Al-quranWhere stories live. Discover now