TATIANA POV
Saya terbangun apabila terdengar bunyi sesuatu diletak di atas meja. Perlahan-lahan saya buka mata saya dan saya nampak Enric sedang menuang kopi 2 cawan kopi.
"Good morning, sorry I disturb your sleep." Bilang Enric lalu bawakan saya secawan kopi yang baru dia tuang tadi lalu beri kepada saya.
"It's okay, I was getting up anyway." Bilang saya dengan senyuman kecil. Enric memberikan saya ciuman di dahi.
"I bring a breakfast for you Tesoro." Enric berdiri lalu bawakan saya pancake dan sedikit buah-buahan.
"You didn't have to bring my breakfast. I can get my breakfast at the kitchen it should be me bringing you a breakfast because that is my job as your maid." Bilang saya terus muka Enric bertukar menjadi berang.
"From today onward you're not my maid anymore but my women. Do you understood?" Bilang Enric dengan nada yang serious.
"But..." Belum habis saya cakap Enric terus kucup bibir saya dengan kucupan cintanya.
"You're my life Tesoro, I don't want to lose you beside one day you will be my queen." Bilang Enric sambil mengusap lembut pipi saya. Dari mata Enric saya dapat rasakan Enric betul-betul ikhlas mahu jadikan saya ratu hatinya walaupun dia tahu saya telah dikotori.
"Thank you for loving me and accept me even you know I already tainted." Perlahan-lahan air mata saya mengalir keluar. Lelaki sebaik Enric tidak layak untuk saya tapi Tuhan telah hantarkan Enric kepada saya dan saya bersyukur sangat kerana memiliki lelaki seperti Enric.
"No need to thanks me baby, I love you with all my heart." Bilang Enric dengan senyuman manisnya.
"I love you too." Balas saya.
"Get ready, we going out today." Bilang Enric lalu bangun letak cawan kami berdua di atas coffee table.
"Where are we going?" Tanya saya.
"We going on date." Bilang Enric sambil main kenyit mata sama saya.
"Huh."
"I never bring you out for a date and today we are going on date. Just the two of us." Bilang Enric sambil usap lembut rambut saya yang panjang itu.
"Okay." Balas saya lalu bangun dari katil terus masuk bilik air pergi mandi untuk keluar dating dengan Enric. Berbunga-bunga hati saya dapat keluar berdua dengan Enric.
Selepas 10 minit manjakan diri saya dengan air saya keluar dari bilik air lalu ambil t-shirt lengan panjang berwarna pink dan skinny jeans dari alamri baju saya. Baru saya mahu sarungkan baju ke badan saya nampak almari baju saya semua dipenuhi dengan t-shirt sahaja dan tiada satu dress pun yang bergantung di almari baju saya. Kenapa saya tidak memakai dress adalah kerana parut yang diberikan Lodovico kepada saya yang membuatkan keyakinan saya untuk memakai dress tiada. Saya sendiri tidak sanggup untuk tengok diri saya di almari. Tiba-tiba pintu bilik saya diketuk oleh Enric.
"Tesoro, you done?" Tanya Enric dari luar.
"Wait a sec." Jawap saya lalu sisir rambut saya. Apabila berpuas hati dengan penampilan saya baru saya keluar dari bilik dan di luar Enric sudah menunggu saya yang nampak handsome dengan hanya memakai t-shirt putih dan black leather jacket dipadankan dengan black jeans berbeza dengan Enric yang selalu saya nampak hanya memakai Armani Suit.
"You look beautiful Tesoro." Puji Enric yang membuatkan saya segan.
"I just wear t-shirt and jeans not a dress." Sangkal saya.
"In my eyes whatever you wear you always look beautiful." Balas Enric lalu mencium dahi saya. Ringan betul mulut Enric cium dahi saya, pipi dan mulut saya dan saya suka layanan Enric terhadap saya.
"Thanks."
"Shall we go now?" Enric hulur tangan kepada saya, tanpa berfikir dua kali saya sambut huluran tangan Enric.
Dengan berpimpinan tangan saya dan Enric keluar rumah dan menuju ke SUV putih yang telah sedia menunggu kami berdua.
"Thanks Bran, I will drive myself and you guys follow from the back." Arah Enric kepada orang bawahan yang bernama Bran itu.
"Yes boss." Jawap Bran lalu meninggalkan kami berdua.
"Come baby." Enric bukakan pintu penumpang untuk saya, dengan nada suara yang kecil saya ucapkan terima kasih dan Enric tersenyum kepada saya.
Saya tidak tahu ke mana Enric mahu bawa saya tapi bila saya nampak kereta Enric berhenti di shopping mall timbul persoalan di otak saya. Kami mahu buat apa datang sini? Tidak dapat tahan ni mulut saya tanya Enric.
"What are we doing here?" Tanya saya. Enric berikan saya senyuman kecil membuatkan saya bertambah pelik.
"We going to find our wedding ring." Jawap Enric selamba yang mengejutkan saya.
"What?" Saya betul-betul terkejut dengan apa yang saya baru dengar dari mulut Enric sendiri. "What do you mean our wedding ring? You are joking right?" Tanya saya lagi sebab saya perlukan kepastian dengan apa yang Enric katakana sebentar tadi.
"I'm not joking Tesoro, I'm serious what I said to you just now. I want to marry you." Bilang Enric dengan nada yang serious.
"But what about your parents? They want you marry with Ms Bella, you can't turn around from your parents no matter what they still your parents." Bilang saya dengan nada yang lembut. Saya tidak mahu hanya kerana Enric mahu kahwin dengan saya Enric bergaduh dengan keluarganya hanya kerana Enric membantah pilihan keluarganya.
"You have a pure heart Tesoro that way I love you sweetheart but my decision to marrying you is final. I won't marry Bella or any other women because the only women that will be partner of my life is you Tesoro." Bilang Enric sambil mengusap lembut pipi saya.
"I love you too." Ucap saya malu-malu.
"Let's go." Enric keluar dari kereta lalu sekali lagi Enric bukakan pintu untuk saya.
Dengan berpimpinan tangan saya dan Enric masuk ke shopping mall. Saya perasan banyak perempuan yang kami limpas tengok-tengok Enric dengan pandangan yang macam mahu mengoda tapi Enric buat tidak tahu saja dia buat macam angin. Enric bawa saya masuk ke sebuah kedai yang jual barang kemas, kedatangan kami disambut oleh seorang pekerja lelaki dalam lingkungan 20-an.
"Hello sir and madam. Welcome to our store may I help you?" Bilang tu pekerja tapi mata dia tengok saya dari atas sampai bawah yang membuatkan saya tidak selesa. Tangan saya kuat mengengam tangan Enric, saya tidak suka kena tengok.
"Before I poke your eyes better you don't look at my fiancée." Bilang Enric dengan nada yang dingin. Tu pekerja nampak ketakutan dengan ugutan Enric mungkin Enric perasaan dengan ketidak selesaan dengan pekerja lelaki tadi. "Are you okay Tesoro?" Tanya Enric kepada saya.
"Yes, I'm okay thank you." Balas saya dengan senyuman kecil.
"I want your manager to serve us go call your manager now." Arah Enric dengan nada yang dingin terus tu pekerja lelaki pergi panggil pengurus dia di belakang. Tidak lama kemudian manager kedai ni datang layan kami.
"Hello Mr Enric, can I help you?" Bilang tu manager dengan nada yang professional.
"Yes, I need a ring for my fiancée." Bilang Enric sambil tengok-tengok cincin yang kena display. Saya tengok semua cincin yang kena display sangat cantik dan nampak mahal.
"We have new design from Tiffany & Co it has princess cut with 4 carat diamond in the middle." Terang tu manager.
"I want to look at it." Tanpa buang masa tu manager pergi ambil cincin yang dia katakan tadi. "See any ring you like Tesoro?" Tanya Enric.
"I don't mind, I let you choose for me." Bilang saya.
"But Tesoro this is going to be our wedding ring so I want you to have the ring own your choice." Bilang Enric dengan nada yang lembut.
"I really don't care about the design of the ring as long as I am with you." Balas saya.
"I love you precious." Enric kucup lembut bibir saya.
"I love you too my king." Balas saya dengan senyuman kecil. Tiba-tiba tu manager datang balik dengan membawa cincin Tiffany & Co yang mempunyai 4 carat diamond, kali pertama nampak tu cincin saya jatuh cinta dengan tu cincin. "It's beautiful." Puji saya sambil mencuba tu cincin di jari manis saya.
"We will take this ring." Arah Enric kepada tu manager yang mengejutkan saya.
"But Enric this ring too expensive." Bantah saya.
"I don't care about the price Tesoro, I can see from your eyes that you like the ring beside I want the best ring for my girl." Bilang Enric tidak memberi saya ruang untuk membantah.
Selepas membuat pembayaran Enric bawa saya pergi ke Central Park sebelum balik ke rumah. Hari ini seharian Enric bawa saya jalan-jalan sampai saya kepenatan, bila sahaja sampai di rumah saya terus masuk bilik dan buang badan saya ke atas katil sampai saya tertidur gara-gara kepenatan. Pada malam itu apabila waktu untuk tidur saya berpindah ke bilik Enric di sebelah sebab kalau waktu tidur Enric sudah arahkan saya untuk tidur bersamanya di biliknya. Baru saja saya mahu masuk punya saya terkejut apabila nampak Enric yang hanya bertuala paras pinggang dan rambut dia pun masih basah mungkin dia baru siap mandi.
"I'm so sorry." Cepat-cepat saya toleh ke belakang dan mahu keluar dari bilik ni tapi tangan Enric pantas menangkap pergelangan tangan saya.
"You free to see Tesoro, after all this is all yours." Bisik Enric di telinga saya. Perlahan-lahan saya buka mata dan mata saya bertemu dengan dada bidang Enric panas terus muka saya. "You look cute when you shy Tesoro." Enric ketawakan saya.
"Jerk." Saya pukul lembut dada Enric lalu mengalihkan kepala saya ke arah lain. Saya dapat rasakan tangan Enric pegang kedua belah pipi saya terus mata saya bertemu dengan mata biru Enric kemudian satu kucupan hangat hinggap di bibir saya dan saya membalas ciuman Enric.
YOU ARE READING
THE MYSTERIOUS GIRL AND MR BILLIONAIRE (COMPLETE)
Romance3RD SERIES OF MR BILLIONAIRE