LUCIA POV
Pandangan boss baru saya yang bernama Enric ni membuatkan saya rasa tidak selesa. Sejak kejadian 6 tahun lepas saya jadi takut dengan lelaki. Eve cakap saya diterima bekerja di mansion Mr Enric dan perlu tinggal di rumah ni sebab semua maid Mr Enric tinggal di mansion ni.
"Welcome to Romero Mansion." Bilang Mr Enric tidak lepas tengok saya yang membuatkan saya bertambah takut. Tangan saya sejuk sudah dan mengiggil.
"T...T... Thank you sir." Bilang saya dengan nada yang tergagap-gagap. Mr Enric tengok saya dengan pandangan yang pelik saya tundukkan kepala tidak mahu bertentang mata dengannya.
"Enric, I will show Lucia to her room. Do you need anything?" Tanya Eve kepada Mr Enric lalu melarikan pandangan dia dari saya.
"It's okay, show Lucia her room but..." Mr Enric bisik sesuatu kepada Eve yang membuatkan Eve tersenyum kecil.
"Will do sir. Let's go Lucia." Bilang Eve lalu jalan mahu menunjukkan bilik saya.
"Nice to meet you Lucia." Bilang Mr Enric dengan senyuman.
"Thank you for letting me work with you sir." Bilang saya tidak sudah tergagap-gagap macam tadi tapi perasaan takut tu masih ada.
"I will see you again Tesoro." Bilang Mr Enric lalu meninggalkan saya sendirian.
Saya ikut Eve dari belakang untuk menunjukkan bilik saya. Bila tiba di tingkat 2 Eve berhenti di bilik yang bakal saya duduki sepanjang saya bekerja di sini. Eve membuka pintu bilik saya lalu memberi saya laluan untuk masuk dahulu.
"Come in Lucia." Mata saya automatic memandang keadaan sekeliling bilik saya, sangat besar dan nampak cantik. Di tengah-tengah ada katil king size, bilik air yang besar dan ada sebuah sofa. Dinding bilik ni dicat dengan warna peach lembut. "You will be staying in this room." Bilang Eve dengan nada yang lembut.
"Thank you Eve for showing me my room." Bilang saya dengan senyuman kecil. Time saya beritahu Carina yang saya akan tinggal di rumah majikan saya Carina rasa berat hati untuk lepaskan saya tinggal berasingan dengan dia tapi Carina sudah terlalu banyak tolong saya dan saya tidak mahu terus menyusahkan Carina. Saya perlu hidup berdikari untuk teruskan kehidupan saya.
"No problem honey but can I ask you something dear?" Tanya Eve.
"Sure."
"Why you look afraid with Mr Enric?" Soalan Eve membuatkan saya tersentap. Apa patut saya jawap kenapa saya takut dengan Mr Enric? Patut ka saya terus terang saja?
"I...I... I afraid with a guy." Bilang saya dengan nada yang kecil.
"Why dear?" Tanya Eve lagi dengan wajah yang perihatin.
"Something bad happen in my past. Something I want to forget forever." Bilang saya dengan nada yang sayu. Eve tersenyum kecil kepada saya sambil mengusap lembut bahu saya.
"Don't worry dear Enric will never hurt you." Bilang Eve cuba memujuk saya.
"I know."
Selepas Eve memberi saya tour di mansion Mr Enric yang sangat besar ni saya memulakan kerja. Tugusan pertama saya ialah membersihkan library kemudian ruang tamu dan akhir sekali bilik Mr Enric. Eve cakap dengan maid yang selalu bersihkan bilik Mr Enric sudah berhenti dan saya yang akan mengantikan tempat maid itu untuk membersihkan bilik Mr Enric sebab Eve cakap hanya bebrapa orang maid yang Mr Enric pilih saja boleh bersihkan biliknya.
Saya kemas cadar katil Mr Enric yang nampak sangat kusut kemudian saya kutip baju-baju kotor Mr Enric yang berampaian di atas lantai lalu masukkan ke dalam bakul untuk dicuci. Sedang saya membersihkan bilik Mr Enric tiba-tiba saya terdengar bunyi pintu dibuka memgejutkan saya terus saya pandang ke arah pintu dan saya nampak Mr Enric dengan muka yang penat.
YOU ARE READING
THE MYSTERIOUS GIRL AND MR BILLIONAIRE (COMPLETE)
Romance3RD SERIES OF MR BILLIONAIRE