Episod 21

4.5K 156 33
                                    

        Lepas habis aksi ranjang mereka berdua, Haziq tertidur kepenatan. Zarif bangun dari katil dan bergerak ke bilik sebelah. Irsyad dan Anwar masih lagi tertidur. Untuk mengelakkan timbul syak pada dirinya, Zarif membuka semula ikatan pada badan Irsyad dan Anwar. Kemudian dia masuk bilik semula dan baring di sebelah Haziq. Dia peluk dan cium dahi Haziq. Dia tersenyum dengan niat yang sangat jahat.


        Irsyad membuka matanya dan memandang sekeliling. Jam menunjukkan pukul 3:30 pagi. Dia tengok hanya ada dia dengan Anwar je dalam bilik tu. Irsyad mengejutkan Anwar.

"Haziq dengan Zarif mana hnnnggg?" tanya Anwar sambil meregangkan badannya selepas tidur duduk macam tu lama sangat.

"Aku baru nak tanya kau. Jomlah cari diorang" kata Irsyad. Dia rasa tak sedap hati. Mereka berdua pun keluar dan lihat pintu bilik sebelah terbuka. Bila dah masuk, tergamam mereka berdua dibuatnya. Haziq dan Zarif baring di atas katil bersama. Zarif tengah peluk Haziq. Mereka berdua berbogel waktu tu.

"ZARIF!" jerit Irsyad sampai terbangun Haziq. Irsyad mendekati Zarif dan dia tarik Zarif bangun dari katil. Lepas tu Irsyad tumbuk muka Zarif.

"APA KAU DAH BUAT DEKAT HAZIQ HA?!" Irsyad dah hilang kawalan.

"Aku tak buat apa-apa, Haziq yang goda aku" dengan selambanya Zarif cakap macam tu. Haziq yang dengar terkejut.

"WOI TAK GUNA! KAU YANG BAWAK AKU MASUK DALAM BILIK NI KAN?! TAK PAYAH NAK REKA CERITALAH!" Haziq pun melepaskan amarahnya. Mata dia dah berair sebab terlampau marah atas perbuatan Zarif yang sangat tak disangkanya tu.

"Kau nak bukti?" Zarif bergerak ke meja kecil sebelah katil dan mengambil telefon bimbit yang diletakkan di dalam pasu bunga kecil. Dia beri telefon tu pada Irsyad.

"Tengoklah kalau kau tak percaya sangat" Irsyad memainkan video tu. Dia dapat dengar dengan jelas rintihan, rengekan Haziq yang kesedapan.

"Ah! Ah! Lagi! Lagi!" jerit Haziq dalam video tu. Lepas tu Irsyad nampak Zarif dan Haziq berciuman dengan rakusnya. Tangan dia menggigil sebab marah yang teramat. Haziq yang hanya membalut badannya dengan selimut mendekati Irsyad.

"Irsyad, tu semua tipu Irsyad" Haziq cuba meraih tangan Irsyad tapi ditepis kasar.

"Kau........ tak sangka kau macam ni Haziq. Jantan murah! Jangan berani kau nak dekat dengan aku lagi pui!" Irsyad meludah pada muka Haziq dan dia lempar telefon tu.

"Anwar, jom blah dari sini. Jijik aku tengok pelacur tu" Irsyad menarik tangan Anwar dan mereka berdua keluar dari bilik tu.

"Irsyad! Irsyad! Anwar! " Haziq menjerit memanggil nama Irsyad dan Anwar tapi mereka berdua makin melajukan langkahnya menuruni tangga. Anwar hanya mampu menoleh ke belakang memandang Haziq. Haziq terduduk dan menangis semahu-mahunya. Dia tak sempat nak terangkan apa yang terjadi, Irsyad langsung tak nak dengar. Dia menggenggam tangannya dan bangun. Dia meluru ke arah Zarif dan memberi satu lagi tumbukan. Lagi sekali, terjatuh Zarif dibuatnya. Tapi dia langsung tak mengaduh sakit, dia hanya tersenyum.

"Kau memang setan! Bulan puasa nak buat onar jugak tak guna, babi, setan!" Dia meluahkan segala yang terbuku di hati dan mengambil pakaiannya lalu terus meluru keluar dari rumah tu. Zarif hanya tertawa sebab dia rasa puas. Dia dapat rasa badan Haziq dan dapat sakitkan hati Irsyad.

"HAHAHAHAHAHA" ketawa Zarif tak berhenti sampai bergema satu rumah tu.




       Haziq sampai di depan rumahnya. Dia menekan loceng rumahnya dan memberi salam. Lepas menunggu, pintu rumah dibuka. Kelihatan Puan Maria dan Doktor Mustafa berdiri di depan pintu. Jelas kerisauan di wajah mereka. Haziq terus membuka pagar dan melangkah lemah ke depan pintu.

MagnetWhere stories live. Discover now