Lagu-lagu Seventeen memeriahkan suasana jamuan itu. Ditambah pula 10 orang carat yang terpilih tidak putus-putus meminta untuk mengambil selfie. Ada yang terover fangirl sebab exited jumpa aku dan sebongss. Aku hanya melayan je peminat-peminat aku ni. Yuri juga mengambil kesempatan untuk berselfie dan meminta autograf aku. Layan jelah.
"Jun oppa!"
"Mingyu oppa!"
"Hoshi oppa!"
Jeritan dari 10 orang tu macam dekat fanmeeting. Riuh.
"Baru 10 orang, belum 1 ribu. dah riuh macamni" bisik Jeonghan hyung kepadaku. Aku ketawa saja. Macam tak kenal pula peminat k-pop macam mana.
Dari tempat aku, aku dapat lihat kemesraan Minghao dan Saera. Dyorang ketawa bersama, berborak. Ermm.. Rindu nak buat macamtu dengan Saera. Tapi entahla, bila nampak Saera automatik aku badmood. Hati kata rindu, otak kata benci. Cis.
Aku bangun lalu ke laman belakang rumah Saera. Buaian tempat aku dan Saera selalu main ketika kecil dulu, aku duduk. Aku tersenyum sendiri. Memikirkan diri ini seperti penakut. Takut nak luahkan perasaan sendiri.
"Dasar pengecut" kataku dengan ketawa. Air mata kutahan sehabis mungkin. Muka ku raup kasar.
"Arghhhhh!" Laungku. Cuba hilangkan rasa beban dalam hati.
"Wonu" kedengaran Yuri memanggilku. Aku memandangnya. Dia mendekati aku.
"Kenapa idola saya menangis? Ni mesti ada masalah kan. Ceritala dengan sebong yang lain, lagipun carat sedia untuk sebongs" katanya. Aku hanya tersenyum. Dia mengesat air mata aku. Perbuatannya buat aku betol-betol terkejut. Dia mendekatkan mukanya dengan aku. Aku terkaku. Woi, apakahh???!! Dia smirk sebelum menciumku sesaat. Wth-_-!!
"Mianhaee" katanya sebelum meninggalkan aku keseorangan. Otak aku masih ligat memikirkan apa yang berlaku. Heh, ingatkan first kiss aku Saera, rupanya fan sendiri. Ermm.
Aku memandang kearah dalam rumah. Dan ternampak Saera sedang berdiri di pintu sambil memandangku dengan muka seperti kecewa? Tak faham apa berlaku or marah. Don't know la.
Aku menundukkan wajahku. Air mata turun lagi. Kali ni tak tahu sebab apa.------♪♪♪♪♪-------
Saera POV
Satu pemandangan yang menyakitkan hati terpapar dihadapanku. Heh, Wonwoo dan Yuri tengah kiss. Wonwoo dan Yuri??. Hati aku sakit. Macam kena cucuk dengan jarum yang banyak. Sakit sangat.
Yuri berjalan ingin masuk kedalam rumah. Dia smirk padaku ketika melintasiku. Apa masalah??? Aku memandang Wonwoo yang sedang memandang kearahku. Matanya berair. Dia menunduk.Menangis.
Aku melangkah keluar dari rumah untuk pergi kepada Wonwoo tetapi ada satu tangan yang laju menarikku masuk semula kedalam rumah.
"Bagi Wonu masa nak rest. Kebelakangan ni dia asyik muram" kata Minghao. Minghao menarikku agar jauh dari pintu. Aku tak boleh tengok Wonwoo sedih. Aku dah kenal dia lama. So bila dia sedih aku sedih jugak.
Tapi, bila teringatkan apa yang berlaku sebentar tadi. Aku batalkan niat nak pujuk Wonwoo. Aku mengikut Minghao duduk bersama sebongsss yang lain.
"Saera, kenapa ni" Joshua oppa bertanya kepadaku. Aku menggelangkan kepala. Dia mengusap rambutku.
"It's okay, dear. He can handle his problem. Don't worry" kata Joshua oppa. Aku tersenyum padanya. Loghat Los Angelasnya kedengaran comel. Haha.
——————♪♪♪♪♪——————
Aku melihat album ketika aku kecil dulu. Satu persatu gambar dilihat sehingga sekeping gambar menarik perhatian aku. Aku menarik keluar gambar itu dari album. Aku tersenyum sendiri. Gambar aku dan Wonwoo sedang tidur bersama ketika umur 3 tahun. Comel je.
YOU ARE READING
Without You •|WW|•
Teen FictionBolehke lelaki dan perempuan berkawan tanpa ada perasaan suka antara mereka??..rasanya tak. Saera dan Wonwoo berkawan baik dari kecil sampailah sekarang. Wonwoo yang mempunyai perasaan kepada Saera menyerah kalah apabila menyedari Saera menyukai ora...