Second Test/Chapter Two 2

163 9 1
                                    

Character :Ayden Helmy Steversant

"Boss, ada pembelot dalam geng kita bos. " sebut salah satu anak buah nya.

  Ayden hanya memandang kosong.

  "Aku dah tahu. Tak payah nak susah-susah bagitau aku. Ko blah je. "

  Sesambil itu jejaka bermata hijau terang tersebut menilik ke arah pistol berwarna sliver ditangannya.

  "Tapi boss-"

  "Aku kata BLAHH!!! "

  Suara Ayden naik dua oktaf. Lalu dia meraup kasar wajahnya.

  Bergegar bilik office tu.

  Anak buahnya dijeling sekilas. Lelaki itu berdecit sebelum dia pantas keluar dari bilik tu.

  Ayden termenung jauh. Dia masih tertekan akibat satu peristiwa. Peristiwa yang penuh dengan pahit. Peristiwa yang mengubah hidup dia menjadi begitu malang. Peristiwa yang menjadikan dia seorang beku dan dingin. Peristiwa yang tak mungkin dia akan lupa.

Tok! Tok! Tok! Tok!

  "Yo, bro. Asal kau jerit kat budak tu? Kesian aku tengok. "

  Datang seorang jejaka yang... Bermata biru cair dan berambut light brown. Author macam kenal jejaka ni, tapi kat mana ye??? 😎😎😎

  Jejaka bermata biru tu dijeling oleh Ayden melalui ekor mata. Lepastu dia mengeluh kasar. Meja ditumbuk kuat. Nasib tak rentak.

  "Bro, pasal si pembelot tu ye? Takpa, aku akan bereskan. Sekali petik jari je kalau bagi aku. "

  Seraya kata-katanya itu jejaka tersebut memetik jari seolah-olah ia berlaku keajaiban.

  "Argh, kau. Pergi jelah uruskan pembelot yang kurang ajar tu. Mak bapak dia pernah ajar dia cara nak belot ke hah? "

  Sindir Ayden mendatar. Pen ditangannya di pusing-pusing cepat.

  "Habistu? Kereta dia? Harta dia? Kita yang bagi dia tu tahu tak? Tak pandai nak bersyukur langsung. Cilako punya budak. "

  Giliran pulak sindiran jejaka bermata biru itu.

  Ayden merengus perlahan. Dia menyuruh lelaki mata biru tu duduk. Jejaka tersebut pulak hanya menurut.

  "Felix. Macam mana dengan laporan tu? "

  Tiada angin tiada ribut Ayden tetiba relax. Matanya merenung tajam ke dalam anak mata yang duk biru tu.

  Jejaka yang bermata biru yang juga dipanggil Felix hanya mengangkat kening sebelah.

  "Sikit lagi. Asal ngan kau? "

  Tanya Felix prihatin. Dia sebagai orang kanan Ayden merangkap sepupu Ayden mestilah risau. Risaunya cuma hairan, tengok si Ayden ni tetiba relax macam tak ada apa yang berlaku. Bukan sekali, selalu. Rasa macam bumi dah nak kiamat duh.

  "Tak ada apa-apa. Mana Fallen? "

  Fallen yang disebut bukan Fallen Angel macam dalam cerita dongeng tu. Fallen jejaka yang wajahnya saling tak tumpah dengan wajah Justin bieber. Kecuali matanya warna silver gray.
Fallen Olivier.

  Childhood friend Felix and Ayden. Perangai kekadang serupa bangang dan bodoh dengan Felix, kekadang serupa dingin dan beku dengan Ayden.

  "Entah. Merempat ngan anak buah dia kot. "

  "Ouh. "

  Keadaan senyap seketika.

  "Asal kau masih kat sini? Nak mati ke? "

  Tegur Ayden dengan mendatar.

  "Oh, hehehe. Rilex bro. Rilex. K aku cau. Bye. Tata! Muahh! "

  Felix berlalu dengan kenyitan di matanya.

  Ayden hanya memandang.

  'Kawan aku ni sakit mata ke? '

To be Continue...

And the last one is Third test. Chapter Three 3.
Enjoyed reading, guys!
Bye! Tata! Muahh!  😘😘
Please Vomment!!!



Prince Mafia (Slow Update)Where stories live. Discover now