Plan Ruiny w akcji

87 8 1
                                    

Gdy Clay zostawił notatkę dla swojej matki.

- Clay, potrzebuję cię, abyś odnalazł czar, którego użył Merlok, by zamienić się w hologram. - powiedziała Ruina do Clay'a, on spojrzał na nią zdezorientowany.

- Czemu?

- Możemy pomóc Monstroxowi, dzięki temu zaklęciu znów będzie mógł mieć ciało, a on może pomóc Królestwu Knighton. - Clay skinął głową 

- W porządku. - potem wyszedł z rycerzami.

- Czy jesteś pewna, że ten plan zadziała, Ruino? - Monstrox zapytał niepewnie

- Oczywiście, że to zadziała, gdy Clay zdobędzie czar, wróci tutaj. Eliksir, który wypił, ma niestety parę wad. Dział tylko wtedy, gdy jest zły, ponieważ jest pięciolatkiem, ale nie powinno być tak trudno go zezłościć.

Teraz

Nie trzeba dodawać, że Merlok martwił się o Clay'a. Odkąd jego siostra przeszła na ciemną stronę i odkąd dowiedział się, że ma dziecko, od tego czasu martwi się o Clay'a. Chciał nauczyć go używać magii od czasu, gdy pierwszy raz go spotkał, ale bał się, że przejdzie na złą stronę, tak jak jego matka wiele lat temu. Gdy Clay odkrył swoją magię po uderzeniu pioruna Monstroxa, był jeszcze bardziej zmartwiony, że magia zmieniła go w złego. Poczuł ulgę, gdy Clay powrócił do swojego ludzkiego ja. Żałował, że nie powiedział Clay'owi o jego przeszłości. Rycerze i Jestro, wrócili z Clay'em śpiącym w ramionach Axl'a.

- Cieszę się, że macie Clay'a, ale co z Ruiną i Monstroxem? - zapytał Merlok

- To dziwne, Clay był sam w domu.

- Hmm... To dziwne Ruina nigdy nie zostawiła by Clay'a samego, wiedząc, że przybywamy, żeby go uratować.

- O co chodzi? Uratowaliśmy Clay'a, nie musieliśmy walczyć z Ruiną lub Monstroxem, nazywam to wygraną. - powiedział Lance 

- Może tak być Lance, ale musimy uważać, bo może Ruina chciała, żebyśmy uratowali Clay'a, żeby mogła zastawić na nas pułapkę. - powiedział Aaron 

- Aaron ma rację. Moje lekarstwo dla Clay'a jest gotowe. Axl czy możesz go ustawić tak, aby się nie obudził? - Axl skinął głową i trzymał Clay'a w ramionach jak małe dziecko.

 Merlok wymamrotał kilka słów pod nosem, a Clay lśnił jasną pomarańczą. Jęknął we śnie, ale się nie obudził.

- To zaklęcio powinno być w stanie przywrócić jego wspomnienia.

- Wszystkie? - Macy zapytała z nadzieją.

- Nie jestem do końca pewien, ale chciałbym zrobić skan Clay'a, żeby sprawdzić, czy przypadkiem Ruina nie zrobiła mu czegoś. -  Ponieważ Clay znajdował się w tej samej pozycji, Merlok zeskanował Clay'a, by sprawdzić, czy jego siostra czegoś mu nie zrobiła.

- Hmm... To może trochę potrwać. Weź go do jego pokoju i pozwól mu spać, powinienem ustalić, co Ruina zrobiła Clay'owi, rano.

Axl zabrał Clay'a do jego pokoju i zgasił światła. Jakiś czas później błyskawice znowu pokazały się wokół oczu Clay'a i obudził się.

- Muszę znaleźć zaklęcie, które Merlok użył, by zamienić się w hologram. -Clay pomyślał 

Następnie cicho wyszedł z pokoju i poszedł do głównego pokoju, w spał Merlok.

- ... Wujek Merlok... - pioruny zniknęły, a Clay rozejrzał się.

- Co się stało? Jednej chwili chronię Macy przed moja matką, a potem jest środek nocy i jestem tutaj? - oczy Clay'a rozszerzyły się i wszystkie jego wspomnienia wróciły.

- O nie. Muszę się z stąd wydostać. - już miał wyjść, gdy błyskawice wróciły, Clay skrzywił  się i podbiegł do komputera, aby znaleźć zaklęcie, które zmieniło Merloka w hologram.

- Gdzie jest to głupie zaklęcie? - Clay pomyślał, przeszukując komputer.

Clay potrzebował czasu, ale w końcu znalazł zaklęcie.

- Mam to, ale nie mogę odejść. Merlok i inni prawdopodobnie rzucili zaklęcie na Fortrex, żebym nie uciekł. Będę musiał czekać.

Następnego ranka

Aaron i Macy martwili się. Tak, uratowali Clay'a, ale było to zbyt łatwe, coś musiało być nie tak. Ruina musiała coś zrobić Clay'owi, ale co? Aaron i Macy byli w sali treningowej, ponieważ Merlok chciał porozmawiać z nimi sam na sam. 

- W czym jest problem, Merlok? - zapytał Aaron 

- Mój skan Clay'a został ukończony, Ruina podała Clay'owi miksturę.

- Czy wiesz co to za mikstura? - zapytała zmartwiona Macy 

- Niestety nie, ale to nie mogło być dobre. Musicie uważnie obserwować Clay'a, na wypadek. Nie mówcie nic Lance'owi i Axl'owi. - kiedy rozmawiali o Clay'u, on sam wszedł do pokoju.

- Merlok, musisz znaleźć dla mnie lekarstwo. - powiedział Clay.

Było jasne, że jego wspomnienia zostały przywrócone, ale jego głos się nie zmienił, a rycerze starali się nie śmiać.

- Nie martw się, Clayman, Merlok będzie mógł przywrócić cię do twojego właściwego wieku. - powiedział Aaron 

- Aaron ma rację, mój siostrzeńcu. Zajmie to trochę czasu, ale będę mógł przywrócić cię to twojego właściwego wieku.

- Dobrze, ponieważ moja matka ma plan i mam wrażenie, że jest już w akcji, musimy zrobić coś, zanim będzie za późna.

Nowy plan RuinyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz