Dana Madalyon ve Muhabbet Kuşu

28 0 0
                                    


Kuşadası, Güzelçamlı Milli Park'ta, kitap okumayı seven bir muhabbet kuşu yaşarmış. Gelen turistlerin ve misafirlerin kitaplarını onlar okurken, arkalarına geçer okurmuş. Yine bir gün muhabbet kuşu kitap okuyan bir insan ararken parkta, gözüne uzun boylu elinde kalın bir kitap olan adamı kestirmiş. Hemen yanına uçmuş. Bi' de ne görsün, adam yemek kitabı okuyor. Neyse demiş, farklı genre'lara açığım sorun yok.

Adam dana madalyon tarifinin olduğu sayfadaymış. Bizim muhabbet kuşu başlamış okumaya. Böyle 2-3 satır falan malzemeleri okurken "pşşt, şşt, alo" gibi bir ses duymuş. Bakmış dana madalyon konuşuyor. Buraları uzatmayacağım; dana madalyon o kitapta bulunmaması gerektiğini, bir yanlışlık sonucu burada bulunduğunu, evde karısının beklediğini, vaktinde gitmezse tatsızlık çıkacağını falan anlatmış. Kuş da tamam panik yok, akşam ben seni kaçıracağım, saatlerimizi ayarlayalım demiş. Saatler ayarlanmış.

Saatlerin ayarlandığı saatteyiz.

Kuş gelmiş, kitap yerde duruyor. Kitap sahibi arazi. Ortam boş. Saha müsait. Ama kitap kapalı. Kuş demiş ki "Ya ben kuşum açamam bu kitabı, bunu hiç hesaba katmadık." Dana madalyonun kafa çalışıyor. "Ordan bir ağaç dalı bul, o dalı kitabın içine sok, üstüne otur, ağırlık yapsın, kitap açılır, ben kaçarım" demiş. Kuş "İyi" demiş.

Bulmuş ama bu sefer de "Hangi sayfadaydın sen onu nasıl ayarlayacağım" demiş. Dana madalyon da "Sesime gel" demiş, başlamış "muhabbet kuşu, muhabbet kuşu, muhabbet kuşu." Muhabbet kuşu da demiş ki "Ya benim bi' adım var, ayıp oluyor" demiş. "Adın ne" demiş diğeri. "Yeşim" demiş kuş. Madalyon devam etmiş "Yeşim, Yeşim, Yeşim..." Yeşim tutturmuş sayfayı, dana madalyon hapsolduğu sayfadan çıkmış. Yeşim demiş ki, "Ya tamam çıktın da bu ne hal, valla senden bir ısırık almamak için kendimi zor tutuyorum, kurda kuşa yem olursun, gir içeri geri ıspanak püre bir şey sür üstüne kamufle ol". "İyi" demiş diğeri. Ispanak püre kamufle tamam. Zaten İzmir, Güzelbahçe'de oturmuyormuş dana madalyon.

Yeşim bunu otobüse bindirmiş, cebine de biraz para koymuş. 2 vesaitle falan gitmiş.

Ansızın Biten HikayelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin