〄 Dokuzuncu Kat | 1/1

219 28 0
                                    

-1- / 1

Otel resepsiyonuna geldiğinde oldukça yorgun fakat bir o kadar heyecanlıydı. İki kız arkadaşıyla tatil için birkaç günlüğüne New York'a kaçmak harika bir fikirdi. Başta fazla sıcak bakmasa da üzerinde biraz düşününce bunun ilginç bir deneyim olabileceğine kanaat getirdi ve Buket ile Çiçek'i kırmadı. Buradaydı işte. New York. Burada hayatının dönüm noktasını yaşayacağını bilseydi yine de gelir miydi? Bu sorunun cevabını asla bilemeyecekti.

Resepsiyonistten kalacakları odanın anahtarını alıp direkt yukarı çıktılar. Üçü de öylesine hevesli ve heyecanlı görünüyordu ki, tüm yorgunluklarına rağmen odaya girer girmez yataklarına uzandılar ama asla uyuyamadılar. Burada ne kadar eğleneceklerini düşündükçe uyku tutmuyordu bir türlü. New York'a geldiklerine hâlâ inanamıyorlardı. Her şey gerçek olamayacak kadar güzeldi. Bugünü planlamak için resmen göbekleri çatlamıştı. Önce sınav tarihlerinin dağınıklığı yüzünden bu tatili asla gerçekleştiremeyeceklerini düşünseler de şans onlardan yana olmuş, 4 gün önceki sınav bir sonraki haftaya ertelenmişti. Sonrasında Lalin'i ikna etmek de sorun olmuştu ama nihayet buradaydılar işte.

Aslında Lalin için her şey 2 hafta önce başlamıştı. Kızlar ailelerinden gizli tatile çıkmayı planladıklarında başta şaka yapıyorlar sanmıştı. İş ciddiye binince deli olduklarını düşünüp bu planda bulunmayı reddetmişti. Faka unuttuğu bir şey varsa bu onun arkadaşlarından daha deli olduğuydu. Her zaman asi, başına buyruk ve deli bir karakteri olmuştu. Hep bir yanı kurallara ve yasaklara başkaldırmıştı. Şimdi olduğu gibi. Aileleri onları okulda sanırken onlar New York'ta keyif çatıyorlardı. Bu başta kulağa biraz ürkütücü geliyordu, çünkü burada başlarına gelebilecek herhangi bir sorunda aileleriyle irtibata geçmeleri veya yardım istemeleri sıkıntı olurdu. Hem onlardan habersiz geldikleri için, hem de oldukça uzakta, yurt dışında olduklarından ötürü bu riskli bir olaydı. Ancak Lalin işin o kısmında değildi. İtiraf etmeliydi ki böyle kendi kararlarını kendi veren bir yetişkin gibi kalkıp buraya gelmesi oldukça havalı bir durumdu. Kendine güveni gelmişti sanki. Bu tatil fikriyle özgüveni beslenmiş, tazelenmişti. Yanındaki iki yatakta yatan kızlar da ondan pek farklı görünmüyordu.

Hele Buket "Annem ondan habersiz İzmir'e gittiğimde bile haftalarca kafama kakmıştı. Şimdi burada olduğumu duysa öldürür beni herhâlde." dediği an üçü de yaramaz bir çocuk edasıyla kıkırdamaya başlamıştı.

Arkadaşının sözünü "Annemler bir de beni teyzeme emanet etmişlerdi İtalya'ya gitmeden önce. Öğrendiklerini düşünmek bile istemiyorum." diyerek onayladı Çiçek.

Arkadaşlarının komplo teorilerini dinlerken yalnızca gülüyordu genç kız. Onun anne babası da pek farklı değildi fakat asıl fark kendisindeydi. Ailesinin söylediklerine pek kulak asan biri değildi. Bu yönden zor bir genç kız olduğunun farkındaydı ama bu da Lalin'in karakteriydi, değiştiremezdi. Her daim istediğini yaparak zaman zaman ailesini zor durumlara sokan asi, başına buyruk, biraz da şımarık, kendine fazlasıyla güvenen, bana bir şey olmaz kafasıyla yaşayan gereksiz cesur bir kızdı. Bu yaştaki gençlerin çoğu da böyle düşünmüyor muydu zaten? Ben başımın çaresine bakarım, her şeyi tek başıma yaparım, yetişkinim, bana bir şey olmaz, demiyor muydu hep? Lalin de kendi yaşıtlarından farksızdı işte. Sadece dik başlı tavırlarıyla ailesini biraz daha zorluyordu, hepsi bu.

Buradaki ilk günlerini uyuyarak geçirmeyi planlamıyorlardı, ancak oldukça yorulmuşlardı. Bu yüzden duş aldıktan sonra bir iki saat uyuyup akşam yemeğine indiler. Sohbet, muhabbet... Her şey çok güzel ve keyifliydi. Okuldan, derslerden ve sınavlardan uzakta birkaç gün oldukça cazip görünüyordu. Şimdiden heveslenmişlerdi doğrusu. O gece deliksiz bir uyku çektikten sonra ertesi gün civardaki gezilecek her yeri sıraya koyup gezmeye başladılar. Buket gittikleri yerde bol bol fotoğraf çekerken Çiçek bu yerler hakkında duyduğu hikâyeleri anlatıyor, benzer araştırmalarından bahsediyordu. Lalin'se sadece geziyor ve seyrediyordu. Fotoğraf çekerek veya araştırma yaparak yaşadığı nadide anın büyüsünü bozmak istemiyordu. Anın tadını çıkarıyordu.

Dokuzuncu Kat ღYAKINDAღHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin