Ringggg!
Tangannya pantas mematikan loceng jam tersebut . Serabut aah ! Langkah kaki nya yg longlai diatur ke bilik mandi . Setelah selesai bersiap , dia turun ke dapur . dia melihat mama dan papa nya sedang duduk bersarapan .
Dia melabuhkan punggungnya di kerusi tepi papanya .
" Nuel , hari ni lewat bangun . Semalam xtidur ker ? " tanya papanya, Tan Sri Sheikh Benjamin . Dia sudah tahu dh soalan yg akan papanya tujukan kepadanya . Rutin harian papanya memang dengan soalan yg sama .Dia meneguk kopi yg dihidangkan sebelum menjawab soalan papanya .
" tidur lewat sikit . keluar dgn kawan kawan semalam . " katanya . Mamanya menyenduk mee goreng ke dalam pinggannya.
" makan mee tu dulu . nanti turun kerja . " kata mamanya lalu tersenyum padanya . Mamanya, Puan Sri Izzah, sememangnya ambik berat pasalnya, maklumlah dia anak bongsu daripada 3 adik beradik . Yang tua Alongnya , Syeikh Adriana Benjamin ,kakak nya yg garang . Sampai sekarang belom kahwin lagi .Yang kedua , Angahnya ,Syeikh Aryan Benjamin . Abgnya yg bekerja sebagai seorang tentera laut . Kekadang 3tahun sekali dia akan balik berjumpa dengan mereka , itupun sekejap jer . Dia pulak diberi nama Syeikh Imannuel Benjamin sempena hari jadi mamanya , jadi huruf depan namanya ' I ' berbeza dengan abang dan kakaknya yg bermula dengan huruf ' A ' , dia satu satunya anak bongsu dalam keluarga yg mewarisi perniagaan papanya . Itu pun sebab Tan Sri yg minta . Setelah usai sarapan , dia meminta diri untuk pergi ke pejabat daripada orang tuanya . Dia memecut keretanya di atas jalan raya Kuala Lumpur yg lebar itu ." Morning Tuan Syeikh. " sapa Sarah . PA Syeikh Imannuel. Dia ni kawan kepada kakak Nuel. Dia seorang yg berperwatakan lemah lembut berbanding dengan kakak Ivan yg sedikit kasar tu . Nuel hanya tersenyum kepadanya .
" Sarah , masuk bilik saya kejap . " pintanya kepada Sarah .
" masuk ."
" Ada ape tuan ? " tanya Sarah .
" hari ni jadual aku padat x ? " dia lebih selesa membahasakan diri nya sebagai 'aku' bila bercakap dengan Sarah. Sarah meyelak buku nota nya . Dia memandang Nuel lalu berkata ,
" free tuan . tuan xdak apa2 aktiviti pun hari ni . "
" baiklah . aku nak keluar kejap , kau telefon jer aku nanti kalau ada apa2 masalah . " katanya .Dia bangun dan mencapai kunci keretanya dan terus berjalan meninggalkan Sarah yg terpinga pinga seorang diri .Dia memandu keretanya menuju ke sebuah kafeteria yg terkenal di Petaling Jaya . Dia melabuhkan punggungnya di sebuah kerusi yg menghadap ke luar kafe selepas memesan minumannya. Sedang asyik dia memerhatikan keadaan di luar , matanya terdorong untuk melihat susuk tubuh seorang gadis ni . Gadis itu masuk ke kafe . Dia nampak dengan jelas wajahnya itu . Berkaca mata , berbaju kurung tapi gadis itu x pakai tudung . Gadis itu berjalan ke arah sebuah meja yg bertentangan dengan tempat duduknya . Gadis itu tersenyum kepadanya . Damnn! So cute ! detik hatinya. Entah kenape dia rasa terpukau melihat senyuman gadis itu . Mata Adrian terus memerhatikan tingkah laku gadis itu .. namun kekadang dia menoleh ke luar kafe takut2 gadis itu ternampak akan kelakuannya .suka aku tengok dia kekadang tersenyum senyum sendiri . Cantik . Sedang asyik memerhatikan gadis itu, telefonnya berdering . Sarah .
" Tuan , tuan kena balik pejabat sekarang . Afiq dengan Haikal bergaduh ! cepat tuan ! " suara Sarah kedengaran dalam ketakutan. Mana taknya , Afiq tu dahlah garang nya mengalahkan singa . Dulu pernah bergaduh dengan Aiman , dh banyak kali dh dia gaduh dekat pejabat . Dia tu panas baran .
" I will be back soon . 5minutes . " katanya lalu bangun dari kerusinya meninggalakn kafe tersebut . Namun , sempat dia menoleh ke arah gadis itu , Gadis itu mungkin terdengar perbualannya dengan Sarah didalam telefon tdi. Gadis itu tersenyum kepadanya . What a wonderful day i have today ! katanya didalam hati.
YOU ARE READING
I MISS YOU ...
RomanceSyeikh Imannuel Benjamin , seorang jejaka yg mempunyai latar belakang yg baik dan berada . Namun , dalam percintaan dia gagal kerana ketakutannya untuk meluahkan perasaan itu . Irisha Tanavi , seorang gadis biasa biasa yg dijumpai oleh Syeikh Imann...