5

106 4 0
                                    

Lepas kejadian tempoh hari ,Nuel dan Irish semakin rapat . Kekadang mereka akan keluar bersama pergi breakfast , lunch dan dinner . Pada hujung minggu pula , mereka berdua akan bersiar siar mengelilingi Kuala Lumpur . Persahabatan yg terjalin di antara mereka telah membawa kepada rasa cinta di hati Nuel. Namun , perasaan yg dialami oleh Irish terhadapnya masih tak terjawab kepada hatinya itu . Betapa aku berharap kau pun punya rasa yg sama terhadapku Irish . Aku dh jatuh cinta dengan kau dari pertama kali kita jumpa sampai lah sekarang kita kawan. Perasaan itu takkan pernah pudar terhadap kau Irish . Hanya kau bidadari yg ku cari dan sesuai menjadi permaisuri hatiku . detik hati Nuel sambil matanya memerhatikan gelagat Irish yg sedang selfie seorang diri.
" syeikh , jum selfie . " ajak Irish . Dia mendekatkan wajahnya dengan Nuel . Nuel tersenyum .
Click!
" Thanks tau sebab temankan Irish jalan2 . Awak dh banyak dh habiskan masa dengan Irish  hurmm.. maaf tau kalau sebab Irish kerja awak tak siap . "
" Eh takpe . Lagipun saya bukan nye banyak sangat kerja kat pejabat tu . Small matter jerlah . Lagipun saya  suka temankan Irish . I feel peaceful when i'm stay close to you. And i think i should stay by your side to take care of you so that the accident last month wont happen again .  " ujar Nuel . Irish memeluk tubuh Nuel secara spontan . Erat .
" thanks syeikh .. you re the best friend ever for me !! i love you .. hehehe . " kata Irish . 
" can you just stop calling me Syeikh syeikh .? Call me Nuel ... " ejek Ivan .
" orite Nuel! Nuel Nuel Nueelll hahahahaha. " Irish mencubit pipi Nuel. Nuel ketawa . Nuel mengeletek perut Irish . Irish berlari menyelamatkan diri .

what a wonderful day i have today . This memories of us i will bury it in my heart forever Irish .
Telefonnya berdering . Nama Irish tertera di skrin telefonnya itu .Dia tersenyum .
" ada ape lagi Irish sayang oii ? " tanya Nuel dengan nada yg separuh ketawa . Kerjanya nak mengejek Irish saja .
" awak .. esok kite jumpe boleh ? saya ada bende penting nak bagitahu kat awak ni . " kata Irish .
" laaa .. sekarang x boleh bagitahu ker ? " tanya Nuel . Dahinya berkerut . Ape yang dia nak cakap sebenarnya ? Hurmm ..
" ha aa yerlah .esok jumpe . tempat biasa . "
" ok ! sebab tu lah sya sayang awak sangatt2  . oky bye " Kata Irish .
" ha aa . yerlah . bye ." kata Nuel
Talian pun dimatikan .

" Nuelll!! " jerit Irish tatkala dia melihat kereta Nuel parking di tepi pohon yg redup itu .
" awak..  saya nak bagitau awak ni . cepatlah . " Irish memaut lengan sasa Nuel . 
" sabor lahh . saya belum duduk ni . tunggu saya duduk .minum air dulu . apelah awak ni . nak mati kehausan sya ni tau . " lantas Nuel. mencapai gelas Irish yg berisi jus oren itu .
" eee ape ni minum air olang . Order aa sendiri ." kata Irish seraya merajuk .
" aik , tadi nak cepat bagitau saya something . ni tak pula bagi saya minum air . tak nak aa dengar ." kata Nuel sambil berpeluk tubuh .
" alaaaa .. yerlah .nah minum. " Irish menghulurkan jus nya kepada Ivan. Ivan tersenyum .
" thank you ! " . kata Nuel lalu mengenyitkan matanya kepada Irish . Irish memukul bahunya manja .

" sebenarnya kan .. saya dh nak bertunang . " kata Irish . Bagai dihempas hempas hatinya . Dicucuk cucuk dengan pisau . Berkecai hatinya .
" dengan siapa ? " tanyanya dengan nada suara sedikit bergetar . Hancur punah harapannya . Dia ingatkan hari ni dia dapat memiliki Irish . Dia ingatkan bahawa dia segala yang terpendam di hati nya dapat diluahkan kepada Irish . Namun hampa .
" Arash Shudarvin. " kata Irish .
" bangsa ape dia tu ? "
" Hindian guy . Macam Shah Rukh Khan . Hensemm . " ujar Irish. Nuel memandang wajah Irish yg gembira itu .
" sejak bila awak berkenalan dengan dia ? " tanya Nuel. Dia binggung . Sebab selama ini dia tak pernah tahu menahu tentang lelaki yg bergaul dengan Irish .
" lama dh . dekat fb . sebelum kejadian bulan lepas . sebelum kita rapat . " kata Irish .
" ouh . Dh pernah jumpa f2f ? "
" pernah . 3kali dh . Tu pun sebab dia kerja dekat Dubai , jadi taklah selalu jumpa . "
" ouh ."
" dia baik tau . peramah .. caring pulak tu . macam awak . Dia selalu tanya khabar saya . Tak pernah sehari pun dia tak tanya khabar . " kata Irish .
" Ouh . Tapi saya nak jumpa dia boleh ? " kata Nuel . Dia nak tengok siapa lelaki yg telah meragut hati Irish daripadanya .
" boleh . kejap saya panggil dia ."
" Arash ! sini . " Irish melambaikan tangannya kepada seorang lelaki yg tinggi lampai itu . Lelaki yg bernama Arash tu bersalaman dengan Nuel.
Mereka berbual panjang . Nuel banyak berdiam . Dia hanya memerhatikan gelagat Irish dan Arash yg bermesraan didepannya . Patutlah Irish suka . Lelaki ni sempurna depan matanya . Hurmm .

I MISS YOU ...Where stories live. Discover now