Vote duluu wakk😂😁
"Jisoo.."
Bila aku tersedar dari lamunan, mak aii dekatnya muka dia ngan aku.
"Agak agak en, kalau aku kiss mulut kau sekarang, kau marah ark? Erm?" Sambil mengangkat-angkat keningnya.
"Hah?!" Blushing terus muka aku, dengan muka terkejut beruk aku. Aduii
"Ye ar, daritadi kau sebok scan aku lain macam. Aku ingat kau nak aku cium kau" Dia punya percakapan tuh, mintak tapak kaki shiball. Ade nampak die punye kekanakan disitu.
"Apa bende kejadah kau merepek nii? Pervertttt nak mampus!!" Sambil mengamuk, aku terus menapak kaki untuk keluar rumah. TAP! TAP! *hentak kaki kuat itu perlu.
"Eh? Kau dah nak balik ke??" Soalnya dengan muka cute and muka innocent.
"Ye ar! B-by the way, hujan dah berhenti tuh. So, kau tak perlu nak risau2 lagi dah kann?"
Aduhhh pabonya aku! Gile ke aku nak balik dalam keadaan cuaca gelap camni kat luar? Adui!! Gentle muka aku merah gila sekarang. Erghhh.
"Jisoo! Tunggu jap.."
Jungkook tetiba rapat dengan belakang badan aku.
"Ha?! Jangan!"
"Aduh!"
Aku tersiku dada dia.
Muka Jungkook terkejut dan bibirnya diketap.
"A.. a-aku mintak maaf. Aku terkejut tadi sampai tak fikir panjang. Ye ar tetiba kau datang dari belakang aku macamtu" Aku membuat tangan tanda meminta maaf dengan muka cemas yang amat2 lah buruk. Ya aku tahu itu.
"Heih. Sokey." Dia membuat muka takda perasaan sambil mata dikuyukan.
Dia membuka jaketnya dan terus letak kat badan aku.
"Pakailah jaket ni. Kalau tak pakai nanti kau demam pulak.. aku nak cakap bende ni je tadi..."
Tetiba dia senyum manis tepat kearah mata aku.
"Dont worry, aku takkan buat benda yang kau tak suka." Dia merapatkan dahinya ke dahi aku
"Lagipun, aku amat2 hargai kau jisoo.." senyuman dia tak mati pun.
Semakin perlahan dia melepaskan genggaman tangannya yang dipegang kat jaket dibahuku.
Aku? Hanya kaku disitu. Sebelum dia menutup pintu.
"Bye jisoo! Jumpa esokk" dan melambai tangannya. Dan dia terus menutup pintu.
Tangan sebelah aku terus pegang mulutku.
Dia mengejutkan aku!! Tiba-tiba dia jadi series macamtu.Tetiba hati aku makin tak tentu arah.
DI TREN
Adui.. apa aku nak buat nih? Jungkook berdiri kat sebelah aku. Tak boleh ke aku tengok and jumpa dia macam biasa? Haishhh
Berpeluh dah aku sebenarnya.
Bila aku teringat kejadian semalam.. a-akuu-
"Jisoo"
"A.. apa?.." Aku jawab tanpa memandang ke arahnya.
"Apahal dengan kau nih? Pandang ar bila bercakap ngan aku."
Dia tetiba menenung aku dari tepi.
"Kau.. tak sihat ke?. Kenapa kau macam kaku semacam?" Soalnya pelik and risau.
Aduuhh. Kau tak payah risau pasal aku lahh. Plizz jangan tenung aku macamtu!
*Pintu tren akan ditutup sekejap lagi.
(Bunyi suara bila naik lrt tuh)Makin lama aku makin rapat dengan pintu tren biar tak rapat sangat dengan Jungkook.
"ADUH!"
hailavia FOLLOW AND SUPPORT❤
YOU ARE READING
Baby Matang °Jjk° [COMPLETE]
Cerita Pendek[SHORT STORY] Dulu dia lemah, now? Aku je ke yang tak perasan? Aku takut ada perasaan nih.. WARNING📣 BANYAK KATA KATA KASAR K. MAAF Start:1 July 2018 End: 8 July 2018 SHARE2 LAH KAT ORANG LAIN😂