Kapitel 2

988 15 0
                                    

Det gick några veckor och såklart smsade vi. Jag hade börjar må lite illa men jag tänkte inte så mycket på det. Sen började vi prata lite om det ändå att mitt illamående och kräktningar faktiskt hållt på i en två veckor nu. Vi hade båda samma aning och det dröjde bara två dar så var jag hemma hos honom igen fast med ett graviditets test i handen.

- Jag går in på toa och kissar på pinnen, det står att man ska göra så! Sa jag.

- Ska jag följa med in? Sa Hampus med oron i ögonen.

- Haha nej jag vill helst kissa ifred! Skrattade jag och gick in på toan. Jag hörde stegen som gick fram och tillbaka utanför dörren. Jag kissade på pinnen och väntade några sekunder.

- HALLÅ HUR GÅR DET??? Nu var han otålig.

- Hampus.. Du ska bli pappa..

Han svimmade.. Japp han svimmade.

När jag släpat honom till soffan och slagit i hans huvud i både bordskanten och golvet så fick jag iallafall upp han i den. Sen hämtade jag ett stort glas med iskallt vatten som jag hällde i hans ansikte.

Han vaknade till iallafall.

- Jag drömde att du gjorde ett test och du var grav..

Jag visade han pinnen med det positiva sträcket..

- Tänker du behålla det?

- Jag tror faktiskt det.. Liksom jag kanske inte har en bra ekonomi men jag har en stöttande mamma.. Pappa kommer bli vansinnig..

- SKOJA INTE! Han kommer fan döda mig! Sa Hampus.

- Nejdå.. Men vill du att jag behåller det. Vill du bli pappa?

- Egentligen inte för att du är så ung men.. Jag skulle bara få skuldkänslor.. Vem vet hur stor den är därinne? Jag vet inte dock om jag kommer bli en sån bra pappa..

Sagt och gjort jag behöll det och både mina och Hampus föräldrar tog det lite hårt men de stöttar oss. Det var förresten första gången jag fick träffa Hampus familj. Hans syster Jessika var nog den som blev gladast, hon skulle ju bli faster. Min bror brydde sig inte ett skit. Som vanligt.

Jag, Hampus och våra föräldrar satt och diskuterade boende.

- Ja, Elin ni får ju inte plats i Hampus lägenhet? Sa hans mamma.

- Jodå morsan, vi ska allt lösa de, tror jag..

- Nu fåru iallafall hjälp me allt och nån som lagar redig mat! Tillade hans pappa.

- Ja.. Vi får se hur de blir.. Sa min pappa

Dagarna gick och vi fick tid hos mvc (mödravårdscentralen) och där fick vi se vår lilla böna i vecka 5+3. Så magen har ju inte börjat synas än.

Jag följde med Hampus hem till hans lägenhet sen. Gjorde iordning överallt medans han låg i soffan och slö kollade på tv tills han somnade.

- Tänk.. Han ska jag ha ett barn med.. Tänkte jag tyst för mig själv. Innan jag. Klädde av mig och kröp ner under täcket bredvid honom. I vår lilla soffa..

Där hade ni kapitel två!

Livets mirakelWhere stories live. Discover now