Kapitel 4

828 14 0
                                    

Förlåt så hemskt mycket för att det tar lång tid.. Är utomlands och sen mår jag ej bra så kanske inte blir stor uppdatering!

Det har gått två månader. På dem månaderna har det hänt mycket. Jag har kommit på Hampus med att skriva till andra tjejer och vi har bråkat, jag flyttade hem till min faster men allt är löst nu. Och detta bara på en månad.

Baby bulan börjar synas nu och vi båda förstår att det funkar inte. Vi är ett par, ett ungt par som ska ha ett barn.

- Elin kom vi måste prata.. Det var Hampus som ropade på mig från köket.

Jag låg i sängen och mådde inte bra. Graviditets illamående.

- Vad är det? Sa jag när jag rest mig och gick ut. Jag kände hur jag bara ville kräkas.

- VÄNTA! Jag sprang till toaletten och kräktes.

- Haha stackars dig lilla gumman, vad har jag ställt till med? Skrattade Hampus och tog mig i famnen när jag kom ut från toaletten.

- Vad var det du ville? Undrade jag och satte mig på de höga stolarna vid bordet.

Det var typ som en bar nämligen.

- Jo jag har varit usel, vi är snart inne i månad 4 med barnet och jag har varit usel. Men du vet att jag är dålig på relationer. Men jag vill ändå att du ska vara bara min och jag ska vara din.

Han gick ner på knä..

- Elin.. Vill du leva med mig föralltid? För jag vill leva med dig och vårat barn föralltid.

Jag visste inte vad jag skulle ta mig till.. Jag blev glad, chockad och visste inte vad jag skulle säga..

- Ja, ja det vill jag! Sa jag och slängde mig runt hans hals.

Sen gick vi och myste ner oss under ett Täcke i soffan med en film.

Resten av dagen gick bra och 3 kräkningar och lite mys senare så skulle vi sova..

Dagen efter gick vi till mvc och tog ett ultraljud.

Det är så härligt att höra hjärtslagen från något man skapat och som växer därinne.

_______

Inte mycket men det kommer mer när det kommer! Sorry

Livets mirakelWhere stories live. Discover now