Ponownie oceniamy zgłoszoną pracę. Z góry przepraszamy, że długo to trwało, ale mieliśmy pracowity czerwiec i jakoś tak wyszło. Obiecujemy, że reszta zgłoszeń również doczeka się swojej realizacji. ^^
Zapraszamy do przeniesienia się w czasie i zasmakujmy odrobiny świąt Bożego Narodzenia!
autorka: ninkakawainka
✎____ Okładka i opis
Okładka bardzo nam się podoba! Autorka użyła fanart'u, którego wcześniej nie widzieliśmy, a za to duży plus! Na wattpadzie jest bardzo dużo książek z takimi samymi okładkami, co jest dość słabe...
Sądzimy również, że w tytule święta powinny być zapisane małą literą, ponieważ nie jest nazwa żadnego konkretnego święta (np. Boże Narodzenie).
Opis stanowi cytat utworu, więc trudno go ocenić. Jest jednak zachęcający.
✎____ Fabuła
Fabuła całościowo jest spójna i nie posiada większych dziur. Historia generalnie podoba nam się. Może nie posiada jakiś wielkich fajerwerków, ale nie jest ani oklepana, ani nudna, choć schemat jest dość prosty: główni bohaterzy walczą z marionetką Władcy Ciem i jeden (SPOILER) przypłaca to życiem.
Jest jednak kilka niedociągnięć fabularnych, które nie ważą na odbiorze całej historii i może są czepialstwem, ale skoro sami specjalizujemy się w Miraculous, to czujemy obowiązek napisania o tym.
W trakcie pojawia się informacja, że Adrien zakłada niebieski szalik, który dostał od ojca na szesnaste urodziny. Akcja serialu rozgrywa się jednak, kiedy bohaterzy mają lat 14. I to na te urodziny Adrien dostaje szalik zrobiony przez Marinette.
Ponadto w pewnym momencie Kot zdejmuje czapkę Mikołaja, bojąc się, że Marinette odkryje jego tożsamość. To może akurat nieświadomy błąd, ale przecież dziewczyna powinna zwrócić uwagę też na szalik, który sama wykonała.
Naszą uwagę przykuło też jedno zdanie, które padło z ust Adriena. Odnosiło się do jego fanek. "Czyżbyś była jego kolejną fanką, która leci na jego kasę?". Nie mielibyśmy prawa o tym pisać, gdyby kreacja postaci odbiegała od tej serialowej. Tak jednak w tym wypadku nie jest. Adrien i Marinette z reguły postępują tak, jak ich oryginały. Dlaczego więc Adrien nagle robi się taki oschły i nie lubi swoich fanów?
✎____ Błędy
Błędów jest niewiele, ale są takie, które występują nagminnie. Przede wszystkim brak przecinków przy imiesłowach. ZAWSZE należy wydzielać imiesłowy przecinkiem. Bez nich trudno czyta się zdania, a niektóre nawet tracą swój sens. Oto przykład:
YOU ARE READING
Filolodzy recenzują
SaggisticaZasady są proste: dobrym rzeczom dajemy okejki, złe mieszamy z błotem.