2010 április negyedikét írtunk. Kora reggel volt. A nap kellemes melegséggel sütött be párizsi házunk ablakán. Még az ágyamban feküdtem, mikor nagybátyám már az irodájában tevékenykedett.
-Alex! - kiáltotta.
Hangja betöltötte kis otthonunk, végül felért hozzám az emeletre.
- Jövök már, Theodor bácsi - ültem fel álmosan.
A létező leglassabb módon, ahogy csak tudtam keltem fel és elindultam lefelé. A fa lépcsők csak úgy nyikorogtak alattam. Még ők is tiltakoztak a reggel ellen. Odalent tágas nappalink fogadott. Velem szemben egy bejárati ajtó, a szoba közepén egy kanapé két oldalán pedig egy-egy fotel volt. Jobbra tovább haladva az étkezőbe lehetett eljutni, azonban én most balra fordultam, ahol nagy bácsim irodája volt. Beléptem a hatalmas szobába. A fal mellett szekrénysorok álltak roskadásig pakolva könyvekkel, atlaszokkal, egy földgömbbel és egyéb kutatás kiegészítőkkel. Theodor bácsi asztala közepén foglalt helyet. Mögötte egy üresen tátongó cserépkályha volt.
-Nézd, mit hoztam a könyvtárból! - mondta, miközben egy bőr kötéses vastag olvasnivalót nyújtott át. -Ez egy eredeti kézirat másolata, méghozzá 1497-ből. Egy olasz felfedező, John Cabot írta, aki Kolumbusz felfedezésein felbuzdulva északnak indult -mondta, majd bele mélyedt az olvasásba.
"Aha - gondoltam. -Szóval ezért kellett nekem felkelnem."
Ahogy forgatta a könyvet egyszercsak felkiáltott.
-Alex!
Nem válaszoltam.
-Alex!?
-Tessék - ásítottam.
-Ezt nézd! Azt irja: 1497 június hatodika. Már 35 napja sodródunk az Atlanti óceánon útban India felé. Ma dél körül kötöttünk ki egy kisebb szigeten. Növényzete igen gyér. A parton őslakosok nyomaira bukkantunk de ő magukat nem találtuk. A távolban egy nagy hegy keltette fel a figyelmemet. El is küldtem 5 emberemet, hogy nézzék meg, kik közül mindössze egy tért vissza 3 nap múlva. Állítása szerint szörnyű dolgokat láttak a hegy mélyén. A legénység megrémült, igy még aznap útra keltünk ismét az óceánon.
-Érdekes -tűnődtem.
-Az az egy ember Leonard Stone volt -folytatta. -Azt mondják a visszatérését követő 24 órán belül megőrült és vízbe folytotta magát. Figyelj! 1497 június tizedike. A mi nap Stone professzor vízbe ugrott és minden segítségünk ellenére a víz alatt maradt. Naplójából az összes lap ki volt tépve mindössze ez a vers volt található benne - itt megállt. - Alex nézd csak meg, én nem értem.
Közelebb hajoltam. Az ominózus vers rúna írás volt.
Gyorsan lefordítottam:
"E lap megtalálója megörül,
Ellátogat a Városba és megdicsőül
De nehéz dolog mit a népek kérnek,
Hisz tőlük a vándorok vissza nem térnek..."
-A Város... -gondolkodott el nagybácsim, aztán hirtelen felpattant és kirohant a házból. Beszállt a kocsiba és elhajtott.
-Hát ez meg hova rohan?! - tűnődtem.
Újra meg újra elolvastam a verset de ötletem sem volt mihez kéne kezdeni vele. Leültem a kanapéra és bámultam magam elé. A konyhából Sally jött be, a házvezetőnőnk.
-Kérsz valamit?
-Egy kávé most jól esne, köszönöm!
Már 3 órája hogy a nagybátyám csak úgy minden szó nélkül lelépett. Azóta kimentem elrendezni a kertet is, de ez a vers csak nem hagyott nyugodni. Bosszantott amiért nem jutottam egyről a kettőre. Fent voltam a vendég szobában, mikor hallottam a bejárati ajtó csapódását. Se perc alatt lerohantam a lépcsőkön a nappaliba. A bejárati ajtón nagybácsim rontott be. Theodor bácsi nyúzottnak tűnt.
-Pakolj össze! Holnap indulunk - mondta.
-Hova?!
- Később elmagyarázom.
Így hát ismét felcaplattam a szobámba. Úgy egy óra alatt összerámoltam minden szükségesnek vélt holmimat. Miután végeztem, lementem, hogy megvacsorázzak. A konyha üres volt.
-Sally! -kiáltottam.
Nagy sietséggel esett be a helyiségbe.
-Máris hozom a vacsit -azzal megindult kifele.
-Hol van Theodor bácsi? - kérdeztem, mikor visszatért.
-A professzor úr aludni ment. Azt üzeni, hosszú lesz a holnapi út, úgyhogy te is feküdj le mielőbb.
-Nem tudod mi van vele?
-Nem, de nagyon izgatott.
-És ez vajon jó vagy rossz előjel?
-Ezt nála sosem lehet tudni -nevetett. -De vigyázni fog rád, ebben biztos vagyok.
-Hát majd meglátjuk - feszülten álltam neki az előttem lévő Coq az Vinnek.
Imádtam ezt a kaját. Akárhányszor megfordultam bácsikámnál - ami be kell valljam ritkán fordult elő - Sally mindig sütött nekem.
-Azt nem mondta véletlenül, mikor kelünk? -érdeklődtem.
-Ezt most komolyan kérdezed? -mosolygott.
-Úgy érzem hosszú napnak nézünk elébe - erőltettem egy gyenge vigyort.
Mikor végeztem elköszöntem szeretett Sallymtől és nyugovóra tértem.
ESTÁS LEYENDO
Average Stroll |📝
AventuraEgy nyár sok mindenre ad időt. Főleg ha az unalmas nagybácsidnál töltöd, aki mellesleg prof. De váratlan dolgok mindig jöhetnek. És jönnek is. Velem is ez történt. Az egyik pillanatban még otthon ültem nyugodtan, aztán a föld mélyén találtam magam T...