Lucas

708 14 1
                                    

''Tidigare''
-jag tror jag är gravid
-är du säker sa axel
-nej sa jag.

Jag och axel tog på oss skorna och gick ut. Det var jättevarmt ute så jag hade bara ett par svarta tighta shorts och en magtröja så min piercing syndes. Det syndes en liten bula men inte så man tänkte på det enligt mig. Vi skulle till affären för att köpa test och köpa frukost.

-axel, tänk om din mamma hatar mig när hon får reda på det? Sa jag
-hon kommer inte gö det! Hon fick mig när hon var 17 sa axel.

Jag kramade om honom och kysste honom mjukt. Han tog sina händer på min rumpa och klämde åt. Jag flina ich han flina dubbelt så stort. Vi gick in i affären och där inne stod några från min skola alltså Axels kompisar.

-tjena bror sa Lucas
-hej sa axel

Axel hejade på alla men själv smet jag undan för att kolla på graviditets test när jag kände att jag var iakttagen. Jag snurrade runt ich jag såg Lucas.

-och vad gör du här? Sa Lucas
-jag.... Började jag
-säg inte att du är gravid? Sa Lucas
-Lucas jag vet inte seriöst. Jag kollade ner på min mage och tog mina händer för.
-han tog tag i min arm och såg mina skärmtaken.

-JULIA VAD FAN HÅLLER DU PÅ MED, DU SKÄR DIG SJÖLV. ÄR DU HELT DUM I HUVUDET. sen kom slaget. Jag kände smärtan bulta på min kind. Jag kände blodet rinna.

-förlåt Julia snäll förlåt.

-DU RÖR MIG INTE SA JAG ICH SPRANG UT UR BUTIKEN OCH JAG GRÄT.

Jag hade ingenstans att ta vägen så jag vöntade på bussen till Katrineholm där min bästa vän Agnes bodde. Jag nästan hoppade upp i hennes famn när jag mötte henne. Jag var så jävla glad att se henne.

-VAD HAR HÄNT?! Sa Agnes
-Lucas hände sa jag.

Agnes tog min hand och vi gick in i hennes rum.

-Agnes jag måste berätta en sak för dig sa jag.
-gumman vad är det? Sa Agnes
-jag är gravid sa jag.

Agnes bara kollade upp på mig och sen kramad hon om mig länge tills vi båda började Grina.

10 min senare ringer min telefon "axel".

SÅ KÄR <3Where stories live. Discover now