Bab 15.

1.3K 96 3
                                    

"Bos! Bos! Budak kita kena kacau dengan budak Ayden."

"Like seriously, again! Right now! Memang tak sayang nyawa betullah. Aku paling pantang kalau ada orang cabar aku. Nampak gaya.. satu mayat tak cukup untuk buat dia sedar. Okay, I will granted your wishes Ayden... Zam! Aku nak kau call semua budak kita. Let's the war.. begin."

****

"Okay. Jadi semua dah sedia maklum yang budak kita ni kena kacau dengan budak Ayden. Budak Ayden tu dah makin berani nak cabar aku.. So, aku ingat.. aku nak bagi peringatan sikit dekat dia."

"Bos nak kami buat apa?. Bos cakap je kami akan buat. Diorang dah cederakan member kami, memang tak lah kami nak biarkan macam tu je." balas salah seorang anak buah terkuat geng Afieq.

"Ohh.. Pasal tu, jangan risau.. Aku sendiri yang akan join korang for the sweet revange. One more, aku akan hantar Mak Mah junior pergi mengintip dekat geng Ayden, kalau dia berani upah pengintip masuk dekat dalam rumah aku. Aku sejuta kali ganda lagi berani." kata Afieq siap masuk bakul angkat sendiri lagi. Dalam situasi genting macam ni pun dia boleh nak main-main.

"Mak Mah junior? Siapa tu bos? Anak Mak Mah ke? Sejak bila Mak Mah ada anak?" tanya Man kehairanan, sepanjang Mak Mah 'bekerja' di bawah Afieq, tak pernah lagi dia nampak kelibat budak-budak dalam rumah ni.

"Ish kau ni! Mak Mah tu siapa yang nak. Tak laku pun. Mak Mah junior yang aku maksudkan tu Zeen, budak yang aku selamatkan dekat lorong tu." balas Afieq dengan nada menyampah.

"Zeen!? A.K.A. Zeen Raina!? Apa yang special sangat pasal budak tu sampai bos nak selamatkan dia? Lagi satu.. bos tak rasa ke yang Zeen tu tak sesuai untuk jalankan tugas tu. Bahaya bos kalau si Ayden tu tahu rancangan kita."

"Hurm.. Sebenarnya, aku pun tak tahu apa yang specialnya pasal budak tu. Cuma yang aku tahu, ada something pasal dia yang buatkan Ayden tak bunuh dia. Korang tak rasa pelik ke.? Kalau sebelum ni, ikut maklumat orang dalam yang aku hantar untuk intip geng Ayden, si Ayden tu tak akan teragak-agak untuk bunuh sesiapa sahaja yang lambat bayar hutang dia. Anyone!. Nothing can stop him from doing so. But why..? With this pathetic girl, he became hestitate.. Dia siap hantar anak buah dia yang baru joined geng tu.. Dia tak hantar orang lama. Don't you guys wonder why?." terang Afieq panjang lebar.

"Wow!. Bila bos terangkan baru saya perasan. Pelik-pelik. So that's the reason bos selamatkan dia dari geng Ayden.. Kami ingatkan bos dah jatuh hati dengan dia, sebab tu bos selamatkan dia.. Rupanya, sebab benda ni.. Tapi Zeen tu still lack of experience.. Still dangerous for us to sent her there to become our little spy."

"Nope!. I don't think so, aku akan suruh Zeen reka cerita.. Cakap yang dia datang situ untuk bayar hutang and sekaligus untuk cari kerja. But, of course si Ayden tu tak akan setuju macam tu je.. Jadi, kita akan buat si Zeen tu bagitau Ayden sedikit sebanyak pasal planning kita.. Tapi tak sampai tahap untuk buat planning kita failed. Now.. No objections.. Everyone must agree.. I'm the boss here.."

"Baik bos!!."

****

A/n : Yayyy!!!! Finally.. My turns over.. Finished chapter 11 till chapter 15.. Hope you guys enjoyed it.. Please press the cute little star.. Just one press and all done..
^¤^

Next person should be.. Missmerapux..

Thanks for reading and voting this story... 1437..

The Darkest Side of Mafia. [11-15] {C}Where stories live. Discover now