Inkommande samtal, Mr. Noel
"Du ringde aldrig igår kväll."
"Hej på dig med."
"Så vad var det du ville berätta?"
"Berätta?"
"Ja, du sa att det var något du ville berätta innan vi la på igår, något du inte kunde säga i klassrummet. Vet du hur nyfiken jag har varit?"
"Jaså det... Det var inget viktigt."
"Nähe? ...Är du säker? Du vet att du kan i stort sett berätta vad som helst för mig, jag har ingen att skvallra för."
"Juste, för du har inga vänner."
"Inte kul. Jag menade att jag kan ju inte skvallra för dina vänner."
"Men du kan inte skvallra för dina vänner heller... För du har inga."
"Hörru? Det här är varför jag undvek dig i tre veckor."
"Men du kunde inte hålla dig borta längre än så?"
"Käften, jävla tönt."
"PMS, eller?"
"Nu börjar du bli irriterande på riktigt, Noel. Och för din information så har jag faktiskt vänner."
"Men du sa ju igår-"
"Jag vet vad jag sa igår, men jag har andra vänner. De går i min dansgrupp, men inte på samma skola."
"Vänta lite här nu, går du dans? Hur kommer det sig att jag aldrig har hört talas om det här förut?"
"För att du och jag känner inte varandra egentligen? Vi ringer bara varandra och snackar strunt, typ."
"Vill du lära känna varandra?"
"Nej, jag gillar det som det är nu. Men sluta byta samtalsämne nu, vad var det du ville berätta?"
"Det är faktiskt så att... Eller, jag vet inte. Det är liksom inget viktigt, jag vill mest bara prata av mig om en sak och jag tänkte att du var bra för det."
"Men det är lugnt, jag kan vara som din terapeut."
"Okej... Jag har en vän..."
"Råkar den här vännen heta Noel?"
"Ja. Eller, va? Jag menar nej. Sluta skratta."
"Förlåt mig. Okej, berätta mer om din vän."
"Jo, det är så att jag- jag menar min vän- har testat en grej då han inte dricker på fester. Och att vara nykter har fått honom att inse hur tråkiga och sviniga hans vänner är. Allt de pratar om är sex, alltså verkligen hela tiden. Hur mycket de får ligga, vem som håller längst, vilka tjejer som är bäst eller mest frestande. Det gör även mig- jag menar min kompis- orolig att det är så han själv låter när han har druckit."
"Har du verkligen inte druckit sedan vi pratade om det?"
"Inte en droppe."
"Noel, jag tror jag just blev lite kär i dig."
"Jag kan inte tyda om du är seriös nu eller inte?"
"Hur som helst, angående dina sviniga vänner... Om du inte gillar dem är det inget som säger att du måste stanna med dem. Tro mig, jag vet."
"Men jag har liksom alltid känt dem."
"Och jag hade liksom alltid känt Ellen. Vissa är bäst att släppa. Och det där angående hur du själv blir när du har druckit så skulle jag gissa på att det beror på vilket sällskap du är i. Och sen om det trots allt skulle visa sig att du är en liten manshora är det ingen skam i det."
"Tack, Matilda. Du vet verkligen alltid vad du ska säga."
"Var det där sarkasm jag hörde?"
"Absolut inte."
"Du, klockan är mycket och jag måste hinna plugga innan jag somnar."
"Värst vad du är duktig."
"Jag vet."
"Godnatt, då, kära du."
"Du är konstig. Godnatt."
Beep
Beep
Beep
YOU ARE READING
One Call Away
Teen FictionEn bok, berättad genom endast telefonsamtal mellan två tonåringar som är delade mitt itu. En kort bok, om hur de gör den andra hel. "Varför väckte du mig?" "Din morgonröst är otroligt sexig." "Noel!" "Okej, okej. Jag lyssnade på en låt, One call awa...