Inkommande samtal, Matilda <3
"Hallå? ...Är du där, eller? Matilda, jag hör bara musik."
"Hör du mig nu?!"
"Ja, klart och tydligt. Aj, mitt öra, fan vad du skrek. Är du på fest?"
"Noel! Jag vann! Jag vann rättegången!"
"Va? Det är jättebra!"
"Jag veeeet. Och! Vet du vad det bästa är?"
"Nej?"
"Halva skolan såg honom erkänna till det, så nu hatar inte alla mig längre! Eller, asså, det är fortfarande en del kvinnohatare som tycker att det är fel att han får straff för att han våldtog mig, att jag bad om det eller något sånt. Men resten är mina vänner nu för att de tycker synd om mig! Är det inte underbart? Här, hälsa på Maja!"
"Vad vill du, Matilda?"
"Att du ska säga hej till killen i min telefon!"
"Aha, okej. Heej, vem du än är. Är han snygg?"
"Uhh, Maja? Han är min! Försvinn nu. Så, nu är hon borta.""Men jag gillade Maja."
"Nej, ni två skulle aaaaldrig passa ihop. Inte på femhundra år ens. Jag har bara känt henne i några timmar, men hon är så inte din typ!"
"Du är faktiskt rätt gullig när du har druckit."
"Druckit? Jag är nykter som en.. som en Noel! Hur länge sedan var det du drack nu?"
"Jag vet inte, en månad?"
"Det kanske inte är så länge, men jag är ändå stolt över dig! Och tänk att du gör det för min skull. Måste inte det betyda att du gillar mig? Noel, är du kanske lite kär i mig?"
"Har inte du annat att göra än att fråga ut mig?"
"Jo, det är sant! Jag har en fest att festa på. Det är trots allt en fest för mig, tycker du inte att jag borde vara där inne istället för ute på balkongen?"
"Jag tycker du ska gå in dit och visa dem vad de har missat."
"Du har helt rätt, du är en klok ung man. Okej, vi ses sen älskling, puss puss!"
"Vi hörs, Matilda."
Beep
Beep
Beep
YOU ARE READING
One Call Away
Teen FictionEn bok, berättad genom endast telefonsamtal mellan två tonåringar som är delade mitt itu. En kort bok, om hur de gör den andra hel. "Varför väckte du mig?" "Din morgonröst är otroligt sexig." "Noel!" "Okej, okej. Jag lyssnade på en låt, One call awa...