Deniz' e sanki tecavüz ediyorlarmış gibi bağrışı ile yataktan allah allah allah fırladım.
" Kalk home kalk. Final haftası artık geç kalacağız sınava."
" Ne!? Çabuk daha pijamalarınla dikiliyorsun. " Dememle bunun kahkayı patlatması bir oldu. Hemen komodinin üzerindeki telefonu alarak saate baktım. daha 8:00. Sınav 9:30. Ringe çıkacak şampiyon Ecem. Dayak yiyecek kişi Deniz. Sıcaklığını hâlâ korumakta olan yastığı alıp Deniz' e fırlatıp banyoya girdim ve girmemle pişman olmam bir oldu. Bende diyordum bu kadar gürültüye rağmen Selen nasıl tepkisiz kaldı ya da biz Selen' den çıkan sesleri nasıl duymadık.
" Sakın girmeeeaaağ. " tabii ben refleks olarak girdim. Genelde böyle anlarda but first, let me take selfie şarkısı çalar ve 7 saniyeye sığacak kadar poz verirsin. Ben böyle birşey yapmaya kalksam telefonun kamerası çatlar öyle bir koku var ama benim telefonum ömür boyu 7 yıl garantili o yüzden içim rahat.
" Gerizekalı ya. Ben dedim sana o kadar çiğ köfte yeme diye. " Kapıyı kapatıp odama döndüm. Evde genellikle ben yemek yaparım ama bana yalan söyledikleri için onları açıkla baş başa bıraktım. Onlarda çiğ köfte söylediler. O kadar sipariş edilecek şeyin arasında. Bu arada bende altıma yapacağım. Yarım saattir çıkmadı. Daha da çıkmayacak gibi. Offf apartmanda da kime gideceğim ki? Müjgan abla tüm mahalleye yayar
Kız. Ecem yokmu Ecem bizim üstümüzde oturan. İşemeye bizim eve geldi. Niagara Şelalesi gibiydi. Benimde tuvaletimi getirmesin mi. Ay tuvaletemi gitsem kusmaya mı gitsem bilemedim. Birde bir pis kokuyor.
Diyeceği abartılı şeyler aklımdan geçerken dahada çok sıkışmaya başladım. Artık oturduğum yerden kalkıp evi turlamaya başladım. Banyonun önünden geçtikçe kapıyı yumrukladım. Birde ordan bağırıyor
" Ne beeaaa. O kadar yeme diye uyarsaydın suç senin. " Bunu demesi üzerine kan beynime hücum etti. O sinirin verdiği gazla ben bir koşmuşum. Merdivenleri ikişer ikişer inerek Müjgan ablanın kapıya uçtum.
" Müjgan Abla. Aç kapıyı. " Bir dakika lan! Saat 8:20 eğer uyanmamışsa bu sefer adım milletin evinde sıçan sapığa döner.
" Ne oldu kızım. Yeni dedikodumu var. Kim kimi aldatmış? Mahalleden bir kıza laf mı atmışlar? Allaaaah Yeşim teyzemi öldü? Bak ben demedimmi o kadın fazla yaşamaz diye. Dedikodu ile iyi gider diye 74 yaşındaki kadına içirdiler demli çayı içirdiler sigarayı kadının ciğerleri soldu. Cık cık cık. "
" Müjgan abla banyoyu kullana bilirmiyim? "
" Başta söylesene bana burda gereksiz yere atraksiyon yaşatıyorsun. Yinede Yeşim teyze yaşıyor değilmi? "
" Nerden bileyim Müjgan abla ya. "
" Geç hadi geç. " İç güdülerime dayanarak banyo tesbiti yaptım ve içeri daldım. Kapıyı kapatıp kitledim ve kendimi klozetin buz gibi kollarına bıraktım sonra beni saran merakla her gittiğim evde yaptığım gibi dolapları karıştırmaya başladım. Dolaplar full ilaçla dolu birde krem. Eğer dedikodu bulamayınca hayatın bittiğini zannedip intihar etmeye kalkışırsa çok fazla hap seçeneği var. Birkeresinde dikkat çekmek için hap içmeye karar vermiştim. Tabii çekmeceleri karıştırınca elime anca vitamin hapı geçti. Filmlerde birisi eve gelince intihar eden kişiyi bayılmış bir vaziyette bulur. Hap kutusu devrilmiş içinden birkaç hap dışarı fırlamış olur. Ben yapınca bardak özenle yere yatık şekilde konulmuş. Tip özürlü gibi. Çorabının ucu belediye çukuru gibi delik. Masa örtüsü gibi pijamalar. Eve geldiklerinde bir saat gülme krizine girdiler. Müjgan ablaya teşekkür edip yukarı çıktım. Selen sonunda tuvaletten çıktı. Bende bunlar kadar saf değildim. Müjgan abla ne olduğunu sorunca herşeyi anlatmıştım. Aslında bende salakmışım niye kendimizi rezil ettim ki? Neyse Müjgan ablada kahve telvesini yedir Selen' e dedi. İtiraz etmeden yedi. Bizde evden çıkıp sınava girdik. Çıkışta biraz kafa dinlemek için Kampüste, denize çok yakın olan banka geçtim. Dalgalar kayalara çarparken çıkan sesle gözlerimi kapadım.
" Benim yerime oturmuşsun sakar. " Tanıdık gelen sesle arkamı döndüm. O barda tokat attığım çocuktu.
" Defol burdan. "
" Kocaman banka tek başına oturmuşsun kay biraz. "
" Gitmen için daha ne söylemem lazım? "
" Birşey söylemene gerek yok sadece kay. Konuşacak olan benim. " Oflayarak yana kaydm ve oturmasına izin verdim.
" O gece için özür dilerim. kendimi nasıl affettireceğim bilmiyorum. Sana verebileceğim tek şey sadece basit bir özür. Lütfen bunu kabul et. "
" Voaavv bu gerçekten iyiydi. Hangi bölümde okuyordun? Edebiyat? "
" Tamam benden bu kadar gidiyorum. "
" Hayır hayır tamam. Saçmaladım Özür dilerim. Ben Ecem.
" Fark etmene sevindim. Bende Doğan Can. "
" Tamam görüşürüz. " deyip ayağa kalktım ve yürümeye başladım.
" Ben birşeyler yaparız diye düşünmüştüm. "
" Eğer bu teklifin içinde Burger King geçiyorsa kesinlikle evet. " Ben tam bir davarım. Açlık beynimi yardı. Şuan kendimi Survivor da Çekemiyorlarsa işte kapı orada diyen yarışmacı gibi hissettim.
" Aklımı okuyorsun sakar. "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tehlikeli
RandomÜniversiteli üç ev arkadaşı. Alt komşuları gelmiş geçmiş en büyük dedikoducu olan Müjgan abla ve dedikodu takımı. O gıybet kazanının içine giren eridi ve bir daha görülmedi. Dedikodu ile iyi gider diye demli çayı ve sigarayı içirdikleri 72 yaşındak...