2. rész: A nagybetűs Feladat

766 85 25
                                    

Felvont szemöldökkel fordultam a bejárati ajtó felé.

- Te vársz valakit? – nyúltam a Pálcák Uráért.

Rina megrázta a fejét, és óvatosan hátrálni kezdett.

A kopogás felerősödött, és úgy tűnt, elég mérges az alak, aki a túloldalon van. Mintha teljesen ráakaszkodott volna a falapra.

Mihelyst kellő távolságban tudtam a lányt, egy suhintással kivágtam az ajtót.

A középkorú nő majdnem átesett a küszöbön, de még időben korrigálta a járását. Vörös lobonca elég csapzottan volt összekötve a tarkóján, tagbaszakadt ruhái arról árulkodtak, nem éppen a leglassabb tempóját felvéve jött idáig.

- Viola – kerekedtek el a szemeim, és zsebrevágva a pálcámat léptem oda mellé.

- Áh, Albus, kösz, megvagyok – paskolta meg a karom, mikor segítettem volna neki megállni a lábán – Huh...

- Mit keresel itt? – ráncoltam a szemöldököm.

Rora anyja nagy levegőt véve keresett először is egy széket. Intettem Rinának, hozzon egy kis vizet, én pedig már léptem becsukni az ajtót.

- Hagyd csak nyitva. Úgyis jön mindjárt – horkant fel Ms. Aguilon, ahogy felkönyökölve az asztalra próbálta korrigálni a légzését.

- Kicsoda? – néztem a lehető legértetlenebb fejjel a nőre, mire legyintett.

Aztán belépett az a valaki is a házba.

- Ó... értem...

- Mondtam – morogta az orra alatt a vörös hajú.

Legújabb vendégünk fekete, rendezetlen hajkoronája nagyban eltért Violáétól, már kinézet ügyileg is. Ráadásul ő nem úgy tűnt a hawaii ingben, halászgatyában és strandpapucsban, mintha végigfutotta volna a maratont.

Tök nyugisan sétált be a konyhánkba. De jó, hogy ennyire otthon érzi magát.

- Érzem a szereteted, Viola – forgatta meg tengerzöld szemeit.

- Érezd is, Poszeidón, érezd is! – öltött nyelvet az istenségre.

Valaki lát hasonlóságot közte és a lánya között?

Mert én igazán nem sokat...

- Tessék – tette le a poharat a szőke lakótársam az idősebb boszorkány elé. Közben a lehető legértetlenebb fejet vágva az irányomba. Na igen. Rinának fogalma sincs, ki ez a nő, vagy a hapsi.

- Ne mereszd így a szemed, boszorkány – szólalt meg az isten.

Beindult a védelmező mechanizmusom, és reflexből odaléptem, hogy a lányt a hátam mögött tudhassam.

Nem fognak még egy barátomtól megfosztani.

- Mit keresnek itt? - tudakoltam, kissé flegmán.

Sosem sül ki jó abból, ha egy isten megjelenik a halott barátnőd anyjával pont azon a napon, amikor az életed értelmét vesztette.

Tapasztalatból tudtam.

- Viola elintézett neked valamit... - fogott bele Poszeidón, felém fordulva.

- Mert ez a barom nem volt rá képes! És nem érdekel a modorom, fojts inkább vízbe! - fonta össze a karját maga előtt a nő, villámokat szóró szemekkel díjazva a tengeristent.

- Albus... ezek kik? - súgta a fülembe Rina, és mintha remegett volna a keze.

Rora már szétcsapott volna a szülei között.

- Hadd mutassam be Aurora édesanyját és édesapját, Viola Aguilont és Poszeidónt, a tengerek görög istenét - dörzsöltem az orrnyergem.

Határozottan nem sül ki ebből semmi jó.

- Örülök a találkozásnak - biccentett az isten, majd ismét felém fordult - Küldetést kaptál.

- Nem köszönöm, egy életre elég volt belőlük! - emeltem a magasba a kezem. Kizárt, hogy elmenjek, és más is otthagyja a fogát, mint Lucy, Hugo, Abby, Apollón, vagy Aurora.

- Nem érted - rázta a fejét Viola.

- Akkor magyarázd el - tártam szét a karom - Nyolc R.A.V.A.S.Z. vizsgám van, nem gondolatolvasós diplomám!

- Nem igazán értek... semmit - csóválta a fejét Rina - Csak annyit, hogy ma sem megyünk sehova...

- Ezzel egyetértek... - morogtam az orrom alatt.

- Mióta megmentettétek a világot, vártam, hogy valaki visszahozza a lányomat - sóhajtotta Viola - Ami nem történt meg...

- Nem támaszthatom fel, értsd meg. És Zeuszt sem kérhetem arra, hogy hozza vissza. Mindennek oka van, ami történik...

- Ha így lenne, nem engedett volna nekem!

- Majdnem ráküldted a halálos átkot, szerinted mit csinálhatott volna? - forgatta meg a szemét a tengeristen, engem pedig kezdtek ezek ketten nagyon összezavarni.

- Most akkor tulajdonképpen miért is vannak itt? - pislogtam értetlenül.

Rina megfogta a kezem.

- Mivel az apja nem csinál semmit - nézett szúrós, felnyársaló tekintettel a férfire Viola - Hiába vártam, fogtam magam és elmentem New Yorkba.

- Ahol aztán addig ütötte Zeusz fejét, hogy engedélyt kapott - sóhajtotta idegesen az istenség - Kikötések és prófécia mellett, melyeket Thanatosz és Hádész szabott meg...

- Akkor, ha jól értelmezem... - raktam össze a dolgokat fejben - Le akartok küldeni Auroráért az Alvilágba, hogy visszahozhassam? - hadartam el a végét, reménykedve abban, hogy semmit nem értettem félre, és tényleg kaptam lehetőséget arra, hogy az életem újból értelmet nyerjen. Hogy megmenthessem azt, aki a világot jelenti nekem.

A két felnőtt sokat sejthetően összenézett.

- Nem egészen, Albus - rázta a fejét szomorúan Viola - Nem mehetsz csak úgy le...

- Mi az, hogy nem? - kérdeztem vissza meghökkenve - Jártam már ott. Lementem aztán visszajöttem. Egyszerűbb, mint tárgyat lebegtetni.

- Akkor az volt, de mint már említettem, Thanatosznak és Hádésznak kikötéseik vannak, melyek teljesítését követően juthatsz le. Ha elbuksz, soha nem látjuk viszont Aurorát - bólintott Poszeidón, nekem pedig hirtelen vigyorogni támadt kedvem.

Kaptam esélyt. Én menthetem meg. Csak ki kell állnom pár próbát, amely szinte semmi lesz. Visszakaphatom Őt.

Aha, hittem én.

The Death LordWhere stories live. Discover now