خب اول خواستم رسمی تر توضیح بدم اما میخوام جو کتاب حالت صمیمیه خودشو داشته باشه پس با لحن روون میگم...
فِمنیسم
فقط اولین چیزی که به ذهنتون اومد و برام کامنت کنید.
ضد مرد؟!
زنای زشت؟!
زنای پر ادعا و خود بزرگ بین؟!
زنای لخت و عاشق برهنگی؟!
زنای پشمالو و بدون ارایش؟!
زنایی با اخلاقای مردونه؟!
ضد مرد؟!اره ضد مرد و دوبار گفتم چون تا حرف فمنیست میشه همه یاد دخترایی میفتن که از پایه و اساس با مردا مشکل دارن...
دخترا و پسرای عزیزم فمنیسم هیچکدوم از چیزایی که نوشتم نیست، تفکرات غلطی که بین جوامع رواج داره رو دور بریزید و بهم گوش کنید.
فمنیسم فقط یه معنی داره
"برابری"
نقطه سر خط بدون هیچ توضیح اضافه ای.
هیچ فمنیستی وجود نداره که هدفش از بین بردن جامعه ی مردسالار و جایگزین کردن یه جامعه ی زن سالار باشه.
قرار نیست توی فمنیسم مردا از جایگاه جنس برتر پایین بیان و زنا جاشونو بگیرن. بلکه قراره واژه ای با عنوان "جنس برتر" ریشه کن شه. هیچ زنی نیست که بر مردی ارجعیت داشته باشه و هیچ مردی نیست که بر هیچ زنی ارجعیت داشته باشه.همه ی ما انسانیم و هیچ کس با دیگری فرقی نداره مگر از نظر اناتومی بدنی.
تنها هدف فمنیسم برابری در تمام زمینه های اقتصادی اجتماعی سیاسی و... فارغ از هرگونه رنگ نژاد زبان و "جنسیت"ـه.
مفاهیم مورد نظر فمنیسم
فمنیسم بر تبعیض، رفتار قالبی، مردسالاری و پدرسالاری تاکید می کند. این جنش به مواردی از قبیل نابرابری جنسیتی، حقوق تولید مثل، خشونت خانگی، برابری دستمزد، آزار جنسی، و تبعیض جنسیتی می پردازد و خواهان آن است تا زنان نیز همچون مردان در تمامی زمینه ها از حقوق یکسانی برخوردار شوند. آنچه به عنوان نقطه مرکزی، در فمنیسم شناخته شده است، نادیده گرفتن و کنار زدن جنسیت در زمان تعیین مزیت ها، حقوق، مقام و حتی وظایف و مسئولیت ها می باشد. اگر چه بیشتر اعضای جنبش فمنیسم زنان بودند، اما برخی از مردان نیز پا به پای زنان حرکت کردند."
یادمه اولین بار که داشتم برای ادمین فمنیسم دایری شدن با تارا حرف میزدم ازم پرسید چیشد که با فمنیسم اشنا شدی.
خب همه چی از یه تسته مزخرف شروع شد. یه تستی بود که میگفت چقدر فمنیستید و من طوری بهش نگاه کردم انگار از فضا اومده پس کلمه ی فمنیست و دیکشنری زدم و نوشته بود مدافع حقوق زنان.
اون تست احمقانه جوابای گزینه ی اول تا سومش همش پر از مزخرف بود چیزایی که تقریبا داشت روانیم میکرد و انقدر از بعضیاش عصبی میشدم که به گریه میفتادم از اینکه واقعا کسایی هستن که چنین تفکری داشته باشن. بلاخره اون تست فاکی تموم شد وبهم گفت
"تبریک میگم شما یک فمنیست واقعی هستید و تمام عقاید عهد حجریتونو دور ریختید."همین کافی بود.انگار ذاتن فمنیست بودم چون حتی معنیشو درس درمونم نمیدونستم.
داستان فمنیست شدن شما چی بود؟ حتما باهامون به اشتراک بذارید.
خب من این کتابو انپابلیش کردم چون اصلن استقبالی که میخواستم از این کتاب نشد اما... من عاشق این کتابم حتی اگه یه نفرم بخونتشو دیدش نسبت به این دنیای مردسالارو کثیف عوض بشه برام کافیه
پس دوباره پابلیشش میکنم.
YOU ARE READING
we should all be feminists
Non-Fictionهمه ی ما باید فمنیست باشیم! یک انسان زن زاده نمی شود بلکه جامعه از او یک زن می سازد... _سیمون دوبوار توی این کتاب من درمورد ال جی بی تی محیط زیست نژاد پرستی و هرچیزی برای زندگیه بهتر حرف میزنم پس نگید کتاب فمنیستیه چرا درباره ی اینا حرف میزنی-_-