خودازمایی و انواع سرطان پستان

186 30 6
                                    

انواع سرطان پستان:

سرطان مجرایی:
حدود نود درصد مبتلایان به سرطان پستان این نوع سرطان رو دارند که توده ی سرطانی همونطور که از اسمش معلومه توی مجرای پستان رشد میکنه.ترشح غیرعادی یا حس توده توی خودازماییتون میتونه علایم این نوع سرطان باشه پس حتما پزشکتونو در جریان قرار بدید

سرطان لوبولی:
لوبول ها میتونن محل جمع شدن شیر مادر باشن پس اگه به بچتون شیر میدید از متورم شدن و تغییر سایز نترسید اما اگه نوک سینه هاتون برگشته متورم شده سفت شده یا هر چیزی مثل این میتونه علامت این نوع سرطان باشه و حدود ۸ درصد افراد مبتلا به سرطان پستان سرطان لوبولی دارن.

سرطان التهابی پوست:
این سرطان روی پوست بوجود میاد و التهابات پوستی قرمز شدن خارش های مکرر درد پستان نوک تو رفته ی پستان و درد توی گره لنفاوی زیریغل میتونه از علائمش باشه.

اگه هر کدوم از علایم بالا رو داشتید به پزشک اطلاع بدید و این مطلبو به خواهر یا مادرتونم نشون بدید و به اوناهم اموزش بدید تا از بیماری های سختشون پیشگیری کنید و هم به خودتون هم به اونا لطف کنید.
خودازمایی پستان ها:

بیشتر سرطانای پستان توسط خود فرد تشخیص داده میشن پس معاینه ی پستان چیز خیلی مهمی توی پیشگیری یا تشخیص سرطان پستانه...

از اونجایی که میانگین سنی واتپد خیلی بالا نیست فکر کردم نیازی نیست این پارتو بذارم اما خودمم ۱۶ سالم بیشتر نیست و اینارو میدونم پس چرا شما نباید بدونید؟

ماموگرافی و چکاپ پزشکا مطمعن ترین و بهترین راه برای تشخیص سرطان های احتمالیه اما شما با ماهی ۱۵ دقیقه توی خونه هم میتونید خودتونو چک اپ کنید.(به هیچ وجه جایگزین پزشک نمیشه)

خانم های بالای بیست سال تقریبا هر ماه دو یا سه روز بعد از دوران پریودشون باید این تست و انجام بدن.
معاینه ی پستان هاتون شامل لمس کردن و نگاه کردن به پستان هاتونه.
خیلی از بیماری ها و سرطان های پستان شکل ظاهری پستان و تغییر میدن.
عدم تقارن پستان ها توی دوران نوجوانی که پستان ها در حال رشد هستن یا بعد از زایمان و شیردادن مادر طبیعی ان اما هر تغییر دیگه ای توی سایز و اندازه پستان، فرورفتگی پوست یا نوک پستان زخم شدن پوست پوست شدن و ترشحات خونی از پستان جوش هاو... همشون میتونن علائم بیماری های خطرناکی باشن.
هنگام معاینه پستان با لمس کردن اصلا غدد لنفاوی زیربغلتونو فراموش نکنید خیلی از سرطان های پستان توی زیربغل بوجود میان. از بند اخر سه تا انگشتتون استفاده کنید و فشار نیارید به پستونتون اروم لمس کنید و اگه غده یا توده ای حس کردید سریعا به پزشکتون اطلاع بدید.

ووو ۳ تو نان فیکشنا تنکس لاوز

شما تاحالا این تست و انجام دادید؟ یا مادر یا خواهرتون؟ تاثیری هم داشته؟ حتما باهامون به اشتراک بذارید.

we should all be feministsWhere stories live. Discover now