7

91 19 14
                                    

Bagi menghalang nye mengelapkan titisan sos itu, aku terus mengelapkan mulut ku n cepat.

....

Krik krikk..

***

"Terima kasih ajak aku makan tadi. "

"No prob. Tadi tu.. Lupakan yer. "

Persoalannya, kenapa aku baik sangat n dia kali ni? Mesti pasal aku makan gelojoh tu..

"K la. Bye. "

Aku hanya membalas lambaian dari Jihoon. Lepas tu? Lepas tu aku masuklah dalam rumah..

Argh penat nya... Sedap..

"Oi! "

"Oi mak kau sedap sedap!! "Terlatah pulak doh. 😐

"Kau cakap mak aku sedap?! Sampai hati kau.. ".Sakat Sujung. "Mane ade.. "Jawabku.

"E leh. "

"Dah lah aku nak mandi, makan pastu tidur.Bye. "Ujar ku. Nak mengelak dari disoalkan oleh Sujung. Dia tak boleh diam kalau aku bagitahu sesuatu yg buat dia tak faham nanti. Tu jer.

Lepas mandi dan makan, aku pon tidur la. Saat aku nak tidur...

Ugh.. Asal tak leh tidur ni. Mata aku tak rase ngantuk pun. Asal aku tidur jer, mesti muka mamat tu terpapar kat otak aku. Yang tu tak boleh buat aku tidur... Haih.. 😫

Kul 1 malam baru rase nak tidur. Nak buat macam mane kan? Aku hanya dapat tidur selama lapan jam sahaja sebab nak kena gi library. Lagi pon examination nak dekat, kena la belajar betul -betul supaya dapat sambung belajar kat Luar negara. 😉

Tapi aku tak rasa aku dapat semua A. Sebab hidup aku dah dikacaukan oleh mamat tu. Dia tu tak de pompuan lain ker? Apa istemewa sangat aku ni?

Dah habis sarapan, aku n Sujung terus berlari ke library. Mujur la dah sampai. Awal kan kitaorang datang library. Sepatutnya aku n Sujung datang library kul 2:30 cam tu. Sebab, aku takut mamat tu kacau aku..

Tapi, datang awal atau lambat pon sama jugak. Kitaorang masuk jer, dah ada dia kat situ. Tak salah pon.. Tapi... Boleh pulak berdating kat hujung meja sana! Sabar Ryuha, sabar...

Tanpa membuang masa aku mengambik tempat dan mengulang kaji. Ryuha kan nak berjaya... 😋

Bila Prof. masuk library tu, diaorang terus menukar antitude mereka. Macam orang tegah belajar. Kitaorang yang berdekatan n mereka pon berkata ,"Aik, tadi aku tgk sweet jer korang. Kenapa dah tukar macam orang nak belajarr? Perliku. "Sibuk jer. Sayang, jom keluar . Prof. I ada kat sini la.. "Pujuk Lisa.

"Okay. "

Mereka pon keluar dari situ..

"Tu sape? "

"Oh, pompuan tu nama dia, Lisa. Knp? Jeles eh??? 😏"

"Manae ade. "

"Ngaku je la kau ada hati n dia. Aku nak cakap n kau ni,kalau kau rase perasaan tu datang, jgn kau nafikan. Kau ingat kau bolehla halang semuanya tapi cinta weyh, sape tak nak . Kau pon nak kan? Dah la, aku nasihat kau pon same jugak. Jom masuk kelas.

Tgk! Tak pasal -pasal kena nasihat. Haih... Nak wat cam ner,kawan.

Di bilik kuliah.

"Ingat, assignment yg saya suruh buat tu, mesti siap dalam masa cuti dua minggu. Faham? "

"Faham. "Jawab kesemua pelajar di bilik kuliahku.

Tammat kelas...

"Yeah, akhirnya dapat cuti. "Kata Sujung.

"Cuti jer keje kau. Assignment jangan lupa pulak. "Ujar ku.

"Ye. "

"Annyeong. "

Mamat ni lagi.

"Hmm, nak ape? "

"Nak hati awak? "

"Chia chia chia. Lawak sangat. "Perliku.

"Rileks la. Sujung, kau gi la balik lu aku nak cakap n Ryuha jap."

"OK. Bye Ryuha. 😝"

"Sujung! Aduh, kau ni, nak ape lagi ni?! Aku nak balikkkk. "

"Jom la gi dinner. Aku tunggu kau siap. "

Alahai, haritu ajak makan luar, sekarang makan malam pulah dah. What's wrong with him?!

"OK. Tapi n syarat. "

"OK. Ape syarat nya? "

"Bawak aku gi shopping sebelum makan. Boleh? "Aku tersenyum.

Dia membalas senyumanku. "Boleh. "

***

"Lalalala. "

"Amboi. Cantik nampak kau malam ni. Nak gi mana? "

"Nak gi keluar jap n mamat tu la. "

"Ceh. "

"Tak sabar nya nak beli baju baru. "

Hon hon!

Kendegaran bunyi hon kereta Jihoon .

"Dia dah sampai. "

---

Vote and comment
Read

"Escape The Night "
By
chickunnn_1

"Dajjal"
By
jeonryuha-

Bye anonymous... 👻
Hihihihi stranger. 😑

[ Rewrite ]PlayBoy;Where stories live. Discover now