"Bye. Aku gi lu. "
"Bye. "
"Untung la... "
***
"Sory lambat. "
"Tak pe. Masuk lah. "
***
Bila sampai kat shopping mall, aku minta apa sahaja yang aku nak. Mamat tu bagi je la apa yang aku nak.
Dah habis shopping ape semua tu, kitaorang makan kat restoran.
"Eh, aku nak tanya sikit. "
"Tanyela. "
"Ape kau rase kalau pompuan yg kau bawak gi shopping, pastu dia minta ape yg dia nak kan, kau tak rasa pompuan tu tamak ker? Faham tak soalan aku ni?
"Faham la. Ade la aku rase macam pompuan ni macam jenis nak kekayaan orang jer. "
"Aku?"
"Kau aku rase kau tu tak macam diaorang. "
"Kenapa "
"Sebab aku suka kau. "
"Ish, betul -betul la. "
"Guraula... "
***
"Thanks sebab kau sudi ikut aku makan malam. "
"Tak de masalah pon. K la. Bye. "
Aku masuk ke dalam rumah dalam keadaan yg senyap. Aku tak nak Sujung bangun. Kalau dia bangun, kena tanya olehnya nanti.
Aku cepat -cepat menukarkan baju dan terus tidur.
Keesokkan hari...
Hwaaa. Awalnya aku bangun harini. Maklumlah, time cuti baru rase bangun awal... Aku terus turun kebawah dan bersarapan n Sujung. Kami berdua mula berbual..
"Hye rim bila nak balik sini? "Soalku.
"Owh, dia balik lusa nanti. Jihyun pun lusa balik sini. Knpppp? "
"Tak de pape. Sajr nak tanye ."
"Weyh, best ker semalam tu.. "
"Oklah. Kau nak tahu tak, dia bagi jer apa yg aku nak.. So aku dapat beli baju dan kasut jer... "
"Untung ah kau. Dari aku ni tak ade teman hidup semati lagi... 😕
"Tapi kan, ade la masa aku tgh sembang n dia, dia ade cakap kat aku yg dia suka kat aku. Rupanya gurau. Nasib. "
"Nasib ape macam tu? Aku rase lah dia cakap macam tu sebab dia tgk kau macam ni. "
"Macam ni ape. Aku elok jer. "
"Dia tau yg kau jenis tak caye cinta -cinta ni. "
"Kau eh bagitau dia ?"
"Sesetengah pelajar tau yg type kau ni sukar nak ada perasaan kat orang. "