Jihoon menarik kerusi dan duduk.
Aku hanya merenung kearah dia saja.
"Ape? Salah ker aku duduk sini? "
Dia pon buat muka comel dia tu plk."Ade aku cakap salah ker? "
"Mmg tak. Tapi dlm hati kau ye. "
Amboi..... Pandai plk dia bagi jawapan cam tu...
"Kau buat ape kat sini? "
"Nak makan la... "
"Ye la. Tapi kenapa nak duk kat meja aku? Banyak meja lagi kan kau nak makan. "Bebel ku.
"Dah aku nmpk kau, aku mkn la sekali n kau.. Knp kau tak suke ehhh??? "
"Dah la.. Fine nak makan n aku kan? Makan la kau. "
Aku terpaksa bagi dia duk situ.
***
Jihoon POV
"Wah.. Kenyangnyerr.. "
Aku hanya baring di atas sofa dan mataku kearah tv yg masih tertayang.
"Jihoon! "
Habis la kau jihoon.. Mak kau mesti marah lagi. Yela kan, keluar n pompuan lain..
"Sape yg hantar kamu tu? "
"Ala... Kawan jer.. "
"Sape?! "
Kali ni, mak aku marah n bawak rotan sekali siott.. Lantas aku berdiri.
"Tak tak tak! Ok, Jihoon mengaku eh. "
"Ok. "
"Tadi Jihoon nmpk seorg pompuan ni.. Tapi bkn Nancy, bukan Lisa, anak Dato K. Dia tu... "
"Pompuan tu sape?! "
"Okokok. Nama dia Ryuha. Kwn Jihoon jer.. Alaa takkan mama tak ingat, budak planner tuu..."Muka kesian ...
"Mama tak percaya. "
"Why?! "
"Sbb dia budak baik. Tak mungkin dia boleh kawan org jenis cam kamu ni.. Sekarang masuk bilik dan jgn keluar malam -malam mulai esok! Faham! "
Jerit eomma ku ketika aku naik tanggai yg berpuluh -puluh anak tangga.Aku masuk bilik, terus mandi, pakai baju jer aku baring keatas katil.
"Padan muka kau Jihoon. Kene marah hari ni jugak!!"
Hmmm..
Aku melihat henpon ku. Aku mula tersenyum.
"Nasib baik dpt no. dia.. "
Flashback..
"Asal kau tak keluar? "
"Leh tak aku nak no. kau? "
"Perlu ker? "