9

86 19 4
                                    

Hari ke dua cuti..

"Argh... Sujung... Tak gi mana -mana kerrr hmmm? "Soalku yg hanya duduk dirumah, tidak membuat apa -apa dirumah. Itu pun aku suruh Sujung. Aku tahu aku ni jenis pemalas..

"Ada. "

"Ape dia? "Kataku dengan gembira.. 😍

"Gi kat hati Jihoon. Chiaa chiaa chiaa.. "

"Erk?! Kesitu pulak?! Eh, aku satu sen pon tak nak kat dia ok..

"Aku ada tanya ker yg ko nak kat dia? 😏

"What ever la... "

"Nak gi mana tu? "Soal kawan ku yg melihat ku yg ingin mengambil beg.

"None of ur business.. "

"Jihoon la tuuuu...

***

Sedapp nyaa... Aku hanya menikmati minuman buatan "Tea Life ". Bosan la sorang -sorang jer jer aku ni. Ada kawan bukan nak diharap pon. Ikut mood diaorang. Haihh..

Aku pun duk berjalan seluruh kat mall tu. Nak dikatakan hebat, bukan?
Aku tak penat pon, tapi bila aku jalan n Jihoon tu pulakkan, aku rase penat. Knp eh?

Time tu la aku ternampak kelibat Jihoon n seorang perempuan, iaitu 'Nancy'. Gadis yg berupa orang Britain.. Rase nya la.. Aku pon tak tahu..

Aku curi -curi tengoklah diaorang buat ape.. Cantik nya.. Tak macam aku gadis biasa yg ingin dibandingkan n dia, orng kaya, boleh travel seluruh dunia. Eh.. Tak seluruh dunia ok.

R

yuha! Apa kau buat ni? Asal usha diaorang plk ni. Aku datang sini nak shopping bukan spy orng. Aku cuba ingin melintasi restoran itu untuk ke tandas wanita.

"Ryuha? "

Aku dengar dia panggil nama aku, tapi aku endahkan dan terus masuk ke arah tandas wanita.

"Fuhh. Nasib baik..

Aku buang hal peribadi aku pastu basuh tangan.. Selangkah jer aku keluar dari luar tandas wanita, aku nampak dia berdiri kat situ .

Macam dia tgh tunggu aku jer. 😂

Sanggup pulak dia tunggu kat luar padal aku yg kat dalam tandas duk selama 15 min?! Shit!! Minum coffee punya pasal.

Aku cuba nak beredar dari situ n cepat, tapi pandangan dia tu cekap sangat la !

"Ryuha!! "

Aku pura -pura tak dengar. Dia pon lari kearah aku.

Akhirnya aku ditangkap oleh mamat tuu.. Memang susah betul nak lari dari dia.









"Kau pekak eh? "Soal Jihoon.

"Huh? "Aku buat -buat bela depan dia.
"Jihoon. U gi mana tadi? "Soal Nancy yg muncul dari tepi.

"Erm, k. Bye! "Kataku lalu beredar dari situ.

"Ryuha! "

"U kenal ke dia tu? "

"Ermm, tak. Jom la kita gi sana. "

"OK! "

***

Pang!

"Hey! Suka hati jer tutup pintu macam tu. "

"Sory la... Aku naik atas lu yer.. "

"Dah menghidap trauma ker dia tu? "

Dibilikku.

Uishh! Macam banggang jer tadi..

Dah la. Tak yah nak fikir lagi pasal tadi.

Makan malam.

Semasa makan..

"Weyh, aku lupa nak tanya, kau gi mana tadi? "Tanya Sujung.

"Shopping mall la, ape lagi. "Jawab ku.

"Hah aku nak tanya kau pulak, bila Hyerim dan Jihyun balik? Kata lusa la esok la. Tapi tak muncul -muncul kat rumah ni... "Bebel ku.

"Biarla diaorang tu.. Diaorang nanti esok pagi balik sini.. "

"Esoklah konon. "

"Dah la semua ni kau yg basuh pinggan, aku nak tidurrrr. Byee. "Kata ku..

"Oi! Aku yg masak, kena basuh pulak.

Dibilikku..

Penat siottttt...

Assignment dah siap dah... Bosan la cam ni.... 😣

***

Keesokkan hari. Hari keempat..

Tuk tuk. Kendengaran bunyi ketukkan yg menandakan kehadiran seseorang .

Sape ni? Please jgn kata mamat tu .

Kriukkk-(nota! Kalau ada perkataan ini, jgn salah anggap ,ini bunyi pintu yer... 😶)

"Ryuha! "

Dengan lantasnya orang itu terus memelukku ;Jihyun,kecuali seorang;Hyerim.

"Dah lah tu.. "

"Knp kau tak suka pelukkan aku ker? Hmmm.. 😣"kata Jihyun lalu membuat muka comel

"Bukan tak suka... Dah la jom masuk. "
Ujarku..

***

"Wahhhhh, akhirnya ...penat sungguh! "Kata Hyerim.

"Korang gi mana sebelum ni. Tak balik -balik ni... "

"Jihyun ni la! Smenjak ada Ex bf dia tu kan, boleh pulak suh aku neman kan dia. Kalau nak romantik la kan, kena la berdua jer. "Bebel Hyerim.

"Aku malu la. .

"Malu konon nya.. 😏"

Kalau ada diaorang ni, mesti dok becerita jer sepanjang hari. Tak de benda lain ker. Shopping ker? Jalan -jalan ker? Makan ker?

***

Malam ni aku makan sorang -sorang la... 😫Diaorang ni, nak dikatakan makan salad la, sayuran, dan buahan and, dessert. Yumm. Memang la sedap, tapi tak sedap dihati.. Chiaa chiaa chiaa.. Gurau.. 😂

Aku ni, ade la makan sayur sikit, tapi diaorang tu macam obses sangat makan type vegetables!

Sbb tu la aku makan soang -soang ni... 😥...

Tiba-tiba aku rase macam ada seseorang yg akan dtg.......

"Haih... Makan sorang -sorang jer kau ni? "

"Jihoon? "

---

Vote and comment

😊😊😊

---

Bye my reader's.... Hohoho!
😫😫

[ Rewrite ]PlayBoy;Where stories live. Discover now