~Melindas pers~
Det var den 15 november och det snöade utomhus, jag höll om min lilla ängel, Luna, hon föddes den förste november, Stefan satt bredvid mig, läste tidningen.- visste du att det finns ett vildsint djur som härjar i våra trackter? Det står här i tidningen, Stefan visade mig artikeln i tidningen, han läste upp vad det stod på sidan, mystiskt aggressivt djur attackerar Moonfall "staden vi bor i", djuret misstänks vare en varg eller en puma, manen i 35 års åldern hittades mitt ute på gatorna, när några specialister fick ta en titt på skadorna på manen så konstaterade dem att manen dog inte direkt utan led till döds, vittnet som hittade mannen sa att han var vid medvetandet när vittnet hittade honom det enda manen sa till vittnet var: det var stort! Det kom från ingenstans! En varulv! En varulv! Sedan tuppade man av och hjärtat slutade slå innan ambulansen han komma.
- herre Jesus! Stackars man. Sa jag häpet efter Stefan slutade läsa.
Luna började röra på sig, kollade på på mig med sina lysande havsblå ögon. Hon skrattade sött.
~ 2 år senare Melindas pers ~
Vi var påväg hem efter ett familje fotografering, djur attackerna har upphört och Luna sitter o pillar med sitt ljusa hår medans regnet smattrar mot rutorna, klockan är halv tio på kvällen, vi stannar vid en liten bensinmack, inte ett enda liv syndes, Stefan gick in på macken för att köpa lite mjölk, ägg, bröd och lite annat.
Jag hoppar till när jag väcks ur mina tankar av Luna som började skratta och göra glada ljud. Jag kollar på Luna, hon sitter med sina händer på den nu immiga bil rutan och kollar ut i skogen, jag följer hennes blick jag stelnar till, små rök målen bildas inne i skogen.