P.ov. Feline
'Fee! Word je wakker?' Kreunend word ik wakker. 'Laat mij slapen.' Zucht ik. 'Kom Fee, je moet naar school.' Hoor ik een zwierige stem zeggen. Ik open mijn ogen en kijk recht in de ogen van mijn moeder. Mam wilt mijn hand pakken alleen dat gaat niet. Ze grijpt door mij heen. 'Shit, ik moet er nog steeds aan wennen.' Fluistert ze geërgerd. Ik lach van binnen. Ik weet niet of jullie het al gemerkt hadden, maar mijn moeder is een geest. Ze is gestorven door een stom auto ongeluk. Maar ik zie en hoor haar dus ze is nog niet helemaal weg. 'Ik sta zelf wel op.' grinnik ik. Ik ga recht op zitten en schuif mijn benen van het bed af. 'Schat ik ga vast naar beneden om te kijken of je vader er al is.' Ik knik en sta op. Mijn vader is niet paranormaal zoals ik, maar door mij kan hij wel met mam communiceren. En oh, volgensmij heb ik mijzelf nog niet voorgesteld. Ik ben Feline Verbeek, noem mij maar gewoon Fee. Ik ben 16 jaar en zie al sinds mijn 3e geesten. Ik heb zelfs meer geesten vrienden dan 'normale' vriendinnen. Zoals Sophie, een meisje die door mishandeling is overleden spreek ik regelmatig en is een geest. En Zoë spreek ik veel, maar het meest met mam. Ik ben enigst kind en woon nu met mijn vader, en soms mijn moeder (als ze even langs komt dwalen) samen. Ik heb geen huisdieren, want pap is allergisch voor dierenharen, maar we hebben wel een goudvis. Ze heet Golden Fish Queen. Ja een lekker lange naam.
Ik pak een trui met een ripped jeans, en loop naar de badkamer. Ik leg mijn kleren op de bad rand, en zet de kraan van de douche aan. Even een snelle douche voor dat ik naar school ga. Snel maak ik mijn haar nat en was ik mijn lichaam met body lotion. Na dat ik mijn lijf heb gewassen zet ik de kraan uit en stap ik uit de douche. Snel trek ik mijn kleren aan en ren naar beneden. 'Hai schat!' Roept pap vrolijk uit de keuken. 'Ik heb een broodje ei voor je gemaakt, en heb alvast je brood gemeerd voor school.' Ik kijk hem verbaasd aan. 'Pap het is heel lief wat je allemaal doet voor mij, maar waarom?' 'Gewoon, mag ik mijn lieve dochter niet een keer verwennen.' Lacht hij. 'Jewel hoor! Als je dit elke dag voor mij wilt doen.' Grinnik ik. Ik pak het bord van het keukenblad en ga aan tafel zitten.
'Eet smakelijk lieverd.' Ik kijk opzij en zie mijn moeder naast mij zitten. 'Dankje mam.' Glimlach ik. 'Is je moeder er?' Roept pap vanuit de keuken. 'Jaa!' Roep ik terug. Ik zie mam naast mij lachen. Pap is altijd blij als mama weer even langs komt. 'Samantha hoe gaat het met je?' Pap komt tegen over mij zitten, omdat hij weet dat mama altijd naast mij zit, en anders is hij bang dat hij in haar gaat zitten. 'Mam zegt: goed hoor Richard, lief dat je het vraagt.' Zeg ik tegen pap. 'Mooi, heb je je vader en moeder al een weer gezien?' Vraagt pap door. Mijn opa en oma zijn ook allebei dood, dus daarom vraagt hij dat. Mam schud van nee. 'Noop.' Antwoord ik simpel terwijl ik een hap neem van mijn broodje ei. 'Mam vraagt hoe het met je gaat.' Zeg ik tegen hem. Je zal nu wel denken, is dit niet vermoeiend. Nou niet echt, ik vind het wel grappig. 'Goed hoor, ik heb net een nieuw contract gekregen, waarmee ik veel meer geld verdien.' Zegt pap met een grote glimlach. Mam brabbelt wat en ik zeg het tegen pap.
'Oké oudjes, nou wel weer genoeg gepraat. Ik moet namelijk naar school.' Ik sta op en breng mijn bord naar de keuken. Ik stop hem in de vaatwasmachine en ren dan naar boven om mijn spullen te pakken. Oké, ik heb vandaag: Biologie, Aardrijkskunde, Wiskunde, Duits en Economie. 5 uurtjes volhouden op school. Ik stop alle boeken, schriften en mij etui in mijn tas en loop dan naar de badkamer. Ik pak mijn tandenborstel en doe er een dikke klodder pasta op. 'Is dat niet te veel?' Mam staat in de deuropening en kijkt mij vragend aan. 'Nee.' Brabbel ik. 'Oké, poets jij eerst je tanden maar en vertel het dan zo nog een keer, zodat ik er dan wel wat van versta.' Lacht mam. Ik knik lachend en ga door met poetsen.
Als ik klaar ben kijk ik naar de klok. Chips! Ik moet over een kwartier op school zijn. Snel grits ik mijn tas uit mijn kamer en ren ik naar beneden. 'Ik ga naar school!' Roep ik nog snel. Achter mij hoor ik nog 2 keer doei. Ik pak mijn fiets en fiets op mijn hardst naar school.
Gelukkig net op tijd. Ik plof naast mijn vriendin neer pak mijn spullen voor Wiskunde. Yeey, daar is mevrouw De Jong. Haar uitlegkunsten zijn echt slecht, maar ze is wel super lief. 'Hey.' Fluistert Emma naast mij. 'Hey.' Fluister ik terug. 'Zullen we vanmiddag samen naar mijn huis gaan, ik mag namelijk mijn kamer opnieuw inrichten.' Fluistert ze blij. 'Echt! Gaaf, ik ga je helpen.' Fluister ik
Blij.'Dames achterin! Letten jullie ook op?' Waarschuwend kijkt mevrouw De Jong ons aan. 'Ja mevrouw, maar ik vertelde haar dat ik mijn kamer opnieuw mocht inrichten. Dus we gaan straks spulletjes er voor kopen.' Zegt ze blij tegen mevrouw. 'Heel leuk, maar let nu maar op, dan kan je er in de pauze verder over praten.' Glimlacht ze. Mevrouw De Jong is echt super aardig, maar je moet niet te vaak iets doen. Dan heb je namelijk echt een groot probleem. Er moest eens een jongen 2 uur nablijven + dat hij het lokaal spik en spam moest maken.
'Oké leerlingen van b4e, jullie moeten opdracht 1 t/m 16 maken. En opdracht 5 en 11 mogen jullie overslaan.' Roept mevrouw als ze klaar is met uitleggen. 'En jullie mogen van mij nu best klieren enzo, maar morgen is het huiswerk af!' Ik hoor gejuich. 'En denk nu maar niet dat je het als nog niks hoeft te doen, want ik ga het morgen checken.' Waarschuwt ze. Ik hoor Amber een klasgenootje van mij zuchten. 'Kom we maken het nu wel, dan hebben we vanmiddag alle tijd.' Stel ik voor. Emma knikt en begint gelijk met schrijven.
'Klaar!' Gilt Emma door de klas. De bel is net gegaan en we zijn uit. 'Emma, zou je alsjeblieft niet willen gillen en gewoon normaal de klas uit willen gaan.' Spraak meneer Arends haar tegen. 'Ja meneer.' Glimlacht ze braaf. 'Lekker bezig.' Fluister ik. Ik stop al mijn Economie boeken in mijn tas. 'Kom je nog.' Roept Emma ongeduldig uit de deur opening. 'Emma.' Waarschuwt meneer Arends haar. Ze kijkt mij ongeduldig aan. 'Ja, Ja, ik kom al.' Snel loop ik naar de deur voordat Emma nog iets zegt waardoor ze moet nablijven.
'Oh kijk dit.' We staan in de action en ze ziet allemaal leuke dingetjes. 'Deze cactus is zo schattig. Die nemen we mee.' Ze stopt het in het mandje en huppelt als een klein meisje door de winkel.
'Welke prullenbak zal ik nemen?' Ze staat voor mijn neus met 2 prullenbakken in verschillende kleuren. 'Ik zou de witte doen.' Is mijn advies. 'Hey Fee!' Sophie staat iets verder op. 'Hey Soof, hoe gaat het?' 'Goed hoor, ik heb mijn vader in de bak gezien. Hij keek erg treurig, maar hij heeft het verdient.' Zegt ze treurig. 'Klopt, je verdiende het niet hoe hij je behandelde en dat je nu zo bent.' Zeg ik meelevend. 'Eeh, Fee gaat het goed.' 'Ja hoor.' Ze geeft mij z'n blik ze het niet gelooft. 'Soof, heb je Zoë nog gesproken?' Nu kijkt Emma mij al helemaal aan van je bent gestoord. 'Jaa, we zijn nog samen wat leuke dingen gaan doen enzo, maar nu is ze op bezoek bij haar oma.' 'Oké.' 'Maar ik ga weer, doei!' Ze zwaait en dan teleporteert ze weg. 'Eeh Fee, met wie sprak je?' Vraagt Emma mij. 'Met Sophie.' 'En wie is dat?' Oh nee, ik had haar nog niet verteld dat ik paranormaal ben. 'Mijn denk beeldige vriendin.' Zeg ik dan maar. Ze mompelt wat en zoekt dan verder.
Als we klaar zijn met inrichten ga ik naar huis. 'Doei Em, was gezellig!' Ik geef haar een knuffel en stap dan op de fiets. 'Doei!' Gilt ze mij nog na.
'Hey pap, ben weer thuis.' 'Hai lieverd, ik zit in mijn kantoortje.' Ik loop de trap op en ga naar het kantoortje van papa. 'Hai pap.' Ik geef hem een zoen. 'Hai schat, ga jij zo koken?' 'Ja doe ik. Wat moet ik maken?' 'Ik heb aardappels, die mag je bakken. De spinazie mag je koken. En ik heb worst liggen die je mag koken.' 'Oké.' Ik loop de trap af en ga naar de keuken. 'Hey lieverd.' Mam komt naast mij staan. 'Hey mam.' 'Schat wil je even goed luisteren morgen moet je heel voorzichtig doen als je naar oma gaat.' Ik kijk haar vragend aan. 'Alsjeblieft.' Smeekt ze mij. 'Oké... maar ik doe altijd wel voorzichtig hoor.' Verdedig ik mijzelf. 'Ja, maar nu extra voorzichtig doen.' Herhaalt ze nog een keer. 'Oké.' Zucht Ik verveeld. Ik pas heus wel goed op voor mijzelf. ik loop naar het aanrecht en zet het vuur aan. 'Wat gaan jullie eten?' Mam gaat achter mij staan en kijkt mee over mijn schouder. 'Iets met aardappelen, spinazie en worst. Wou je mee eten dan.' Lach ik.
Grijnst ze.'Ik ga slapen.' Ik sta op en geef pap nog een kus. 'Slaap lekker meisje.' Hij geeft mij nog een knuffel. 'Ga je mee mam of blijf je bij Pap?' Ik kijk mam vragend aan. 'Vind je vader het erg als ik mee ga?' 'Pap vind je het erg als mama met mij mee gaat?' Vraag ik voor mam. 'Nee hoor schat, ga maar hoor.' Mam staat op een loopt achter mij aan.
'Schat?' 'Ja?' Ik ga in bed liggen en kruip onder de dekens. 'Vind je het niet erg dat jij het communicatie persoon bent voor je vader en mij?' Vraagt mama onzeker. 'Nee hoor, ik vind het juist leuk. Jullie kunnen namelijk niet zonder mij, en ik krijg alles mee wat jullie zeggen, zonder dat jullie iets stiekem tegen elkaar zeggen of zeggen dat het niet voor mij bedoeld is. Want anders hoort pap het toch niet.' Grinnik ik. Mama schiet inde lach. 'Oké, mooi dat je het niet erg vind. Slaap lekker.' Ik knik en sluit mijn ogen.
JE LEEST
Na de dood
ParanormalFeline is een meisje die totaal niet bang is voor de dood, het is namelijk zo dat geesten kan zien en horen. Zo communiceert met haar moeder die 2 jaar geleden overleden is aan een stom auto ongeluk. Maar als ze de zelfde fout ingaat als haar moeder...