Kapitel 1

1.7K 38 0
                                    

Kapitel 1

'Catlin! Är du färdig? Du kommer försent till dansen!' ropar Betty (Min moster) på mig.

'Kommer!' ropade jag tillbaka från mot enorma rum.

Jag hade på mig en rosa tröja och ett par svarta tights.

'Redo?' frågade hon och jag nickade nervöst och vi hoppade in i bilen.

När lektionen var slut fick jag stanna en stund och öva lite, tills jag började dansa street dance, jag hade övat street dance i nästa 2 år nu, men jag tog ändå balett i första hand!

Nu har jag övat i 20 minuter och hör applåder bakom mig efter att ha blandat street dance och balett, jag vände mig om snabbt och såg en lång kille stå i dörröppningen!

'Du är grym på att dansa!' sa han och gick fram till mig.

'Tack..' mumlade jag och tittade ner i marken.

'Felix!' sa han glatt och sträckte fram handen.

'Catlin.' sa jag och skakade hans hand sen stod vi bara där och kollade på varandra.

Jag tog snabbt min väska och började gå.

'Hejdå' mumlade jag och möttes av tre andra killar som kom mot danslokalen.

'Tja!' sa dom glatt i kör.

'Hej' sa jag tyst och gick snabbare förbi dom och sprang ut till parkeringen där Betty stod och väntade på mig, sen åkte vi iväg hem.

••Felix perspektiv••

Wow! den där tjejen var sjuukt snygg!

'Vem var hon?' frågade Ogge från dörröppningen.

'Catlin hette hon, tror jag hon sa.' svarade jag.

Vi körde igång och dansade för fullt!

Efter att dansat 1 timma fick vi sluta, jag gick hem i tystnad sen pluggade jag in hörlurarna.

Det enda jag tänkte på var Catlin.. hon var perfekt!

••Cat's perspektiv••

Jag fick en jätte konstig känsla när jag träffade den där Felix, jag har aldrig känt så förr, så varför nu?

'Vad tänker du på gumman?' Frågade Betty.

'Inget alls.' Ljög jag.

'På Måndag börjar du i skolan, är du taggad?'

'Visst'

Jag ställde in min kopp med varm choklad som nu var slut, i diskmaskinen och gick upp på mitt rum för att lägga mig och sova!

'Godnatt Bet (Bet-Betty)' Sa jag och kramade henne i soffan.

'Godnatt gumman!' Sa hon sedan gick jag upp.

<Måndag>

Jag vaknade av min väckarklocka, klockan är nu 05. 10, gott om tid att göra mig i ordning, jag hoppade in i duschen och lät det varma vattet rinna ner för min kropp, sedan schamponerade jag håret och balsamerade hårtopparna, för glansens skull!

Jag hoppade i mina mörkblåa jeans och en vit stickad tröja och en ljusgrå stor och tjock sjal och en jeans jacka typ, över sedan gick jag ner till Betty som satt och åt frukost.

'När börjar jag?' Frågade jag.

'08.00 på måndagar, 08.30 på de andra dagarna.' Svarade hon.

Klockan var bara 06.54 så jag gick upp och sminkade mig lite innan jag skulle åka, jag tog mascara, litee puder och läppglans sen var jag klar.

Perfekt! Klockan var precis 07.20, nu ska jag åka!

Mitt nya liv i STHLM {The Fooo}Where stories live. Discover now