Kapitel 2

1.2K 29 4
                                    

Kapitel 2

'Ses' sa han och började gå ner.
Jag tittade ut genom fönstret och såg hur Felix gick mot sitt hus, innan han öppnade dörren vinkade han åt mig, jag vinkade försiktigt tillbaks och sen gick jag till min säng och la mig.

*

Jag skyndade mig in på lektionen och nästan alla var här, jag gick till min plats bredvid Felix.
'Förlåt' sa vi i mun på varandra.
Vi kollade båda frågande på varandra.
'För igår' sa vi i mun på varandra igen.
'Vi pratar efter lektionen' sa han och vi båda vände oss.

*

Felix drog med mig till en städskrubb.
Vi stod tysta där inne ett bra tag, tills jag gick fram till honom och böjde mig fram mot hans öra.
'Det är lugnt, jag var aldrig redo, det hände bara så plötsligt.' Viskade jag och vände mitt ansikte och kollade på honom.
Han slog ut med armarna mot mig och drog in mig i en sjukt mysig kram.
'Jag gillar verkligen dig.' viskade han mot mitt huvud.
'Jag gillar dig också Felix, men kan vi typ lära känna varandra lite först? Sen kan vi vara.. vad vi nu än är' sa jag mot hans bröst.
'Lovar' sa han och jag log mot hans bröst.
'Om du lovar' sa han sedan och jag tittade upp på honom, jag kysste honom på kinden, lite nära munnen men anyway.
'Jag lovar.' sa jag sedan och gick ut från städskrubben.

••Felix perspektiv••
Hon sa precis att vi blir tillsammans efter att lärt känna varandra! Det är iallafall så jag hörde det!
Jag gick ut efter henne och gick med henne.
'Ska vi lära känna varandra bör vi umgås' sa jag bredvid henne, hon fnissade och log brett mot mig.
'Sure!' sa hon och gick snabbt ut med mig och skrek mitt namn? det högsta hon kunde och allas blickar riktades mot mig, just mig!
'Uppmärksamhet gillar du va?' sa hon och sprang iväg och då fattade jag att hon gillar att busa.
'Nu jävlar!' sa jag och sprang efter henne, tur att jag är en aning snabbare än henne.
Jag fick tag på henne och bar upp henne över axeln och hon skrattade, jag faller lika mycket om inte mer när jag hör hennes skratt, eller ser hennes smile!
'Nämen! Kolla där en fontän, vad passande!' sa jag och började gå i den riktningen.
'NEJ! FELIX SLÄPP NER MIG!' Skrek hon och slog till mig på mitt ass!
Jag släppte ner henne.
'Näe asså, killar får inte röra era butts men ni får röra våra? Not Fear!' sa jag och flina snett.
'Men ni slår så in i helvete hårt ju!' protesterade hon.
'Tänk om du slog hårt då?' sa jag med ett busigt flin.
'Men det gjorde jag inte!' sa hon bestämt.
'Säker? Jag kanske tycker det gjorde skit ont' sa jag och flinade större och gick närmare henne och min hand kom längre mot hennes rumpa.
'Tönt!' sa hon och backade skrattandes.. wow, det där skrattet kom från en ängel!
Jag tittade mot sidan som om någon ropa mitt namn, självklart bara för att få Catlin att titta dit, that chance!
Jag drog henne tätt intill mig och slog till henne det hårdast jag kunde typ på hennes rumpa och hon stöna och jag backade hoppades typ och sen började hon springa emot mig, min tur att bli jagad!
Jag sprang in och upp för en trappa, självklart kommer hon efter! Ingen brud som ger upp det första hon gör iallafall!
'Inte trött?' retades jag.
'Om du försökte retas där så måste jag bara säga att du suger på att retas!' sa hon fnissade och jag lipade.
Hon kom ett steg i trappan innan det ringde och hon kollade mig i ögonen länge sen vände hon på klacken, kaxigt, och gick till sitt skåp!
Jag gick efter och slog till på rumpan en sista gång fast inte liiika hårt, sen gick jag före henne till mitt skåp och jag känner hur hon slår till mig på armen, haha, myggbett är det enda man tänker när en tjej slår en.
Hon gick snabbt förbi och försvann in till lektionen, jag kom strax efter!
Vi hade Historia (Ingår Hitler i Historia? Eller i Religion kanske, vad han än ingår i så är det den lektionen!😝) alltså dags för grupp arbete, hoppas jag kommer med i Catlin's group!
'Idag är det grupparbete, det blir tjejer och killar tillsammans, Erik och Anna, Jennifer och Adam, Felix och Catlin.' sa hon och det enda jag tänkte var.. ''YEEEESSS!!''
Jag flina mot Catlin som redan kollade på mig med en Är-Du-Fucking-Seriös!!??! blick.
Vi började skriva om Hitler som vi fått upp, vi skulle bara skriva vad vi tycker om honom, typ, fast.. det vet väl ändå alla?
Det var 20 minuter kvar av lektionen men vi fick sluta tidigare!
När jag kommit utanför dörren lägger vi in arbetet i hennes skåp och då ser jag Oscar och Ogge komma in genom dörrarna och det märkte tydligen Catlin också men hon tar på sig sitt vita headset istället och börjar gå mot nästa lektion.
Jag tar Catlin's hand och går fram till Oscar och Ogge och vi ger varandra en brohug.
Catlin bara stod där med headsetet och fortsätter lyssna på musik och tittar frågande på mig som Vad-Vill-Du..!?.
Jag himlar med ögonen och drar av henne headsetet.
'Det här är Oscar och Ogge.' presenterade jag dom och dom kramades och sa hej.
'Har ni lunch snart eller? Vi har så hoppas ni har det!' sa Ogge menande.
'Hungriga?' retades jag sen kom Omar och hälsade.
'Skoja inte!' Sa Oscar.
'En lektion kvar sen slutar vi för dagen' sa jag och dom nickade.

*

Efter lektionen gick till subway och åt lunch, Catlin följde inte med så jag berättade allt för killarna.
När de ätit upp sina mackor var de tvungna att gå tillbaka till deras gymnasium..
'Ses! Och lycka till med bruden!' sa Oscar och viskade det sista så bara jag hörde.
Jag och Omar skulle dra hem till mig, jag såg Catlin gå vid trottoaren med sina hörlurar, tur att hon inte hade de större, hon hade ena luren ute, tur det!
'Cat!!' skrek jag från andra sidan gatan och sprang fram mot henne med Omar, hon vände sig snabbt om med ryggen mot en lyktstolpe!
Aaah, hon tror jag ska snärta till henne, som om det skulle kunna hjälpa!
Jag log retsamt mot henne.
'Jag ska inte..' sa jag och gick fram till henne men hon stod kvar.
'Ska du med hem till mig?' frågade jag.
'Kan inte, jag har dansträning!' sa hon med ett retsamt flin i ansiktet och började gå mot sitt hus.
Jag och Omar gick bakom henne, jag studerade varje rörelse hon gjorde med kroppen när hon gick, hon är så sjukt fin, snygg, awesome!

••Catlin's perspektiv••
Jag var precis på min uppfart och killarna bakom mig, tills, det blir alldeles för halt under min fot och jag ramlar rakt ner på rumpan.
Jag hör hur killarna skrattar bakom mig sen kommer Felix joggandes till mig och hjälpte mig upp.
'Tack..!' sa jag och borstade av lite snö från byxorna.
'Lugnt!' sa han.
'Men, ses!' sa jag och började gå mot dörren.
'Japp, efter dig har vi träning, ses då!' sa han med ett retsamt smile.
Jag vände mig om snabbt och gick in.
Jag tig ett glas vatten och gick sedan och bytte om, idag var det inte balett! Nu kör jag streetdance!
Jag tog min gråa dansväst med luva och mina rosa vita mjukis shorts.
Jag tog mitt busskort och gick iväg till bussen och satte mig längst bak och lyssnade på lite musik.

'Kom igen tjejer! moonwalk (Sorry vet inte hur det stavas!^^), hopp, twerk, hopp, spark, bryggan, och upp på händerna och hoppa! Ner! Twerk ner... och smällt! Snurra nere! Och studshoppet!' ropar tränaren.
'Bra tjejer! Träna lite hemma så kör vi igenom nästa vecka och sen har vi uppvisning!' Sa hon sedan och vi slutade, jag och några tjejer stannade och stretchade sen gick dom och jag dansade första stegen, tills, Felix och killarna kommer in.
'Bra du är!' Sa Oscar.
'Tack!' sa jag och såg hur Felix stirrade.
'Jag måste gå nu, Beth väntar.' sa jag och tog min mobil.
Jag vinkade till killarna och gick ut och satte mig på en bänk istället, Beth väntade inte, jag satt och tänkte, tänkte på Felix, jag... jag gillar honom.

Mer kommer i nästa kapitel, då kanske något speciellt händer!😉
Kommentera och rösta gärna!
Och ni får gärna berätta lite vad ni vill läsa! Ge mig lite inspiration!!
Kommentera och Rösta!
#Lovee

Mitt nya liv i STHLM {The Fooo}Donde viven las historias. Descúbrelo ahora