"tap"
"tap"...bunyi Ketukan pen Sejak 2 jam yang Lalu... "Erphhhh... Ideaaaa..!" sambil tangan ku memicit Dahi ku.. Sakit Kepala ku Memikir idea yang tak Jugak kunjung Tiba.
Mata ku mengerling jam di Tepi meja ku, pukul 1 pagi! Aduhhh Apa yang aku nak cakap ni dengan bos aku yang mulut macam mesin gun tu.. Tak semena mena muka Cik Mona terbayang di fikiranku dengan muncung yang panjang dan lipstick merah menyala! Arrghgg
Tak Pa Ara... Kalau besok Cik Mona Tanya mana lakaran bilik tidur utama hotel M.. Ko Terus terang je.. "Maaf Cik Mona.. Saya tiada idea lagi... Aduhhh...! "
Ku tekup Muka ku sambil berdoa harap-harap besok mood Cik Mona ceria la hendaknya... Aamiin.
Ku pandang kertas lakaran ku yang KOSONG sambil Menghela nafas panjang. Ku Bergerak perlahan ke Katil bujang ku. Ku Pejam mataku sambil memikirkan Apala yang Akan Jadi besok. Fikiran ku masih melayang-melayang memikirkan kata-kata mak su ku semasa kedatangan Maksu minggu Lalu.Flashback
"Ara.. Maafkan mak su. BUKAN niat mak su nak membebankan Ara dengan wasiat ni.." sambil mak su mengesat air Mata yang Sejak Tadi bergenang di kelopak Mata tuanya. Walaupun Ara bukanlah Anak saudaranya yang Sebenar Tapi dialah yang di amanahkan Oleh nenek siah membesarkan Ara setelah kematiaan nenek Ara Dan kedua ibu bapa Ara Dalam kemalangan Jalan raya 13 TAHUN Lalu.
Dia telah di berikan seluruh kepercayaan Dalam menjaga Dan mentadbir harta Dan menjaga cucu kesayangan Dato' Musyaffir orang paling berpengaruh di bandar K. Setelah kematiaan nenek Atau Datin Hafsiah, maka Arabella binti Hakim hidup seorang diri di dunia Ini. Dia hanyalah setiausaha Dan orang kepercayaan Datin Hafsiah Dan kepadanya lah datin Hafsiah mengamanahkan Arabella cucu kesayangan mereka.
Namun, 1 Amanat yang paling utama perlu di tunaikan Oleh Syahidah (Maksu).. Amanat daripada Dato' Musyaffir sendiri.
Sambil Menghela nafas perlahan. Maksu berkata,
"wasiat datuk Dan nenek Ara Adalah.. Mereka Ingin Ara berkahwin dengan cucu Tunggal Sahabat lama mereka Iaitu Dato' Hashim Dan Datin Adilla.. " Maksu berhenti Berkata sambil memandang tepat ke bola mata gadis di Hadapannya. Dia menunggu Sebarang reaksi. Tapi tiada. Arabella Hanya menundukkan wajahnya sambil menyentuh rantai loket tinggalan arwah ibu nya.
"Namun.. Arwah nenek Ara tidak memaksa Ara UNTUK Setuju dengan permintaan Ini. Semua nya terpulang kepada Ara sayang. Maksu juga tidak skali-kali memaksa Ara.." sambung Maksu.Perlahan-lahan Ara mengangkat wajah nya Dan memandang Maksu. Wajah yang menyimpan rasa sunyi Dan kepedihan lantaran menjadi yatim piatu Sejak BERUMUR 9 TAHUN. Hanya Maksu Sahaja tempat dia menunpang kasih. Maksu menjaga Dan membesarkan nya Tanpa SEBARANG kekurangan sedikit pun.
Setelah Tamat pengajian Dalam bidang art and design di Salah sebuah university yang terbaik di bandaraya, barulah dia Berpisah dengan Maksu UNTUK hidup berdikari di bandar K. Maksu Bagi nya Adalah pengganti ibu bapa nya yang telah tiada.
"Maksu.. Maksu tau kan yang Ara tiada siapa-siapa lagi Kat dunia ni Kecuali Maksu.. " bening Mata Ara menatap wajah tenang Maksu di hadapannya.
"Bagi Ara Masa UNTUK berfikir..nanti Bila Masa sesuai Ara Akan bagitau Maksu ya.. "
Maksu Hanya mengangguk. Dia paham Apa yang bermain di Hati Anak gadis Itu. DARI kecil Arabella tidak pernah skali pun membantah kata-kata orang tua nya mau pun Kata nya. Tapi Ini Adalah Masa HADAPAN Ara Dan kebahagiannya. JIKA Ara menolak, dia tidak Akan Berkata apa-apa Dan menghormati Keputusan Anak gadis Itu.
End of flashback
Arghhhh... Why meee..
Aku ambil bantal Peluk sambil menutup Muka ku..
Ya Allah.. ku serahkan segalanya kepadaMu..
Tak ku Sedar Bila Masa aku terlena.
YOU ARE READING
Menantimu
RomanceHayy guys.. Assalamualaikum.. This is my first story.. So Harap takla banyak sangat Dapat komen yang -ve Yee.. Akan ada banyak typing error and bahasa melayu yang tunggang langgang (Sy bukan guru BM ye ;) So.. Sorry sgt.. Hopefully ur enjoy the s...