Ara pov

Lepas sahaja solat isyak aku Terus mengadap kertas lakaran ku. Mmm harap-harap malam ni dapatla aku Siapkan 1 lagi lakaran bilik tu.  So, perlu ada 3 lagi Dalam Masa seminggu.  Fighting Ara!
23 minit berlalu..

Datang dah penyakit Pelik aku ni!  Satu garisan pun tak buat ni! 

Ilham..ilham.. Mana ko hah..

Nak buat Susu Suam la. Aku Bergerak ke dapur.  Rumah bujang ku ni tidak la Terlalu Besar aku seorang.  Just nice UNTUK aku.  Aku on kan TV sambil menonton rancangan kesukaan aku master chef.
Tiba-tiba teringat 'pandangan' Itu. Aku rasa Hairan Kenapa pandangan Itu membuatkan aku rasa gelisah. Aku pun Bukannya tak biasa Terima pandangan sebegitu DARI mana-mana lelaki (dah macam perasan la plak) Tapi pandangan ni lain macam pulak. Aku Dapat rasakan Ada gelaran aneh Dalam hatiku Saat pandangan kami berpaut.

Ishhh.. Dah la Ara.. Jangan nak prasan lebih-lebih.. Itukan bos ngko!  Lagipun wasiat tu macam mana?

Hhhmmm...ya.. Wasiat tu..

Adakah aku Akan di Anggap Anak derhaka Kalau Tolak...klu aku Trima plak.. Adakah aku Boleh bahagia..

Seminggu suda berlalu. Makna nya aku Hanya Ada hujung minggu Ini UNTUK berikan jawapan kepada Maksu. Ya Allah,  berikan aku petunjuk. Aamiin.

Ku kerling jam di dinding suda pukul 1.36 pagi.

Perlahan Ara bangkit DARI sofa menuju ke bilik air Mengambil wudhu. Istiqharah.

MenantimuWhere stories live. Discover now