Dah aku duga..mesti Kena punyala!
Tak Sampai 5 minit aku Duduk dekat meja aku, Cik Mona Terus Memanggil ku. Ku kerling rakan sekerja ku Ila yang tersengih Sengih sambil mengangkat kening. Rasa nak cubit-cubit je pipi gebu dia tu.
Aku Tarik nafas sambil berjalan tenang ke bilik Cik mesingun. Ku ketuk perlahan Dan masuk.
"ya Cik Mona. Cik panggil saya? " kataku perlahan. Walhal dah tau dah apa yang di mahukan Oleh bos aku ni. Ku tundukan Muka ku tak berani nak tengok wajah menyinga di hadapan ku.
"Cik Arabella, mana lakaran bilik hotel yang saya arahkan awak?"Krik... Krik..
"mmm... Cik Mona.. Saya mintak Maaf la Cik.. Lakaran tu belum Siap lagi.. " Sahut ku perlahan sambil tangan ku mainkan hujung lengan baju kurung ku.
"Cik Arabella.. Awak Adalah pekerja terbaik d Bahagian Ini.. Selama ni saya sangat Kagum dengan kerja-kerja awak.. Tapi Kenapa dengan projek ni awak Seperti tidak ambik serius.. Hmm.. "
Aku Hanya mampu Memandang KOSONG ke wajah Cik Mona. Aku betul-betul rasa bersalah. Inilah Kali pertama projek lakaran di bawah seliaan ku MENGAMBIL Masa yang Agak lama untuk di Siapkan. Aahhh...
Ini semua Salah mak su!
Kalau Bukan Sebab wasiat Itu aku tidaklah Jadi karuan macam ni!"Macam ni la Cik Ara! " Suara Cik Mona mengejutkan ku DARI lamunan ku.
"Memandangkan projek ni amat Penting , saya Bagi awak Masa seminggu lagi UNtuk Siapkan. Tapi awak kena berikan Hasil yang betul-betul Woww! Paham! " Kata Cik Mona sambil Memandang Tajam ke arah ku.Lepas Saja dengar Apa yang Cik Mona kirakan aku Terus tersenyum lega. Yes! Rasa nak cium-cium je pipi Cik Mona ni.
"Tq Cik Mona! Saya Akan buat betul-betul kali ni. Saya takkan hampakan Cik mona"Aku melangkah menuju ke meja Kerja ku sambil tersenyum kecil. Aku Harap Dapat focus Dan setelkan kerja-kerja ku tertangguh tu.. Cayo Ara!
"psttt.. " Ila rakan Sekepala ku Cuba mencuri perhatianku. Apala minah ni nak... Nak membawang la Tuuuu.
"ngko Kenapa plk.. " sambil aku mengerling dengan Muka di buat-buat 'Tak Berminat'.
"ngko tau Tak.. Kita ada bos baru tau.. Kak Aida receptionist tu bagitau Tadi..kata dia hensem.. " sambil matanya mengerlip macam bintang.semangat Betul Kalau sembang pasal gosip mosip ni.
"Iye ke.." aku Cuba menjawab Ala KADAR melayan karanah kawan aku ni. Tangan ku kembali memegang bord lakaran di HADAPAN ku. Ku Cuba mencari padanan Sudut Setiap Inci bilik tidur hotel yang Ingin di reka.
Geli Hati ku Bila Ila membuat Muka Geram Sebab cerita Dia tidak mendapat respon yang Dia nak.Tak ku Sedar dah Masa Rehat. Aku mencuit bahu Ila mengajak lunch Dan solat. Berdua kami menuju ke paras bawah bangunan ke Bahagian kantin syarikat. Setelah memesan makanan, Kami Duduk di meja kegemaran kami di Tepi dinding yang Agak tersembunyi Namun masih Dapat melihat dengan jelas keaadaan luar bangunan.
Sedang aku Asyik mndengar cerita Ila pasal jiran Dia yang Kurang ajar, mataku Terpaku dengan 1 sosok Tubuh yang memasuki kantin.
Aku bukanlah Jenis yang Suka memerhatikan orang apatah lagi lelaki. Tapi yang ni betul-betul Menarik tumpuanku. Mana Tak nya.. Mana Ada orang yang masuk Kat kantin sambil di iring Oleh 3 orang lelaki termasuk seorang perempuan yang aku kenal dia Adalah Cik Mona. Lelaki yang Bertiga tu pula ketua di Setiap jabatan di syarikat Ini.
Ila terdiam Bila melihat arah mataku ke pintu masuk. Dia hampir menjerit Tapi Nasib tak baik tangan ku Jadi sasarannya. Habis jari aku merah dek pegangannya yang kuat.
"ya ampunnn Ara..! " sambil bulat Mata memandang ke arah sosok Itu.
"aku pasti tu la bos baru Kita Ara. Hensemnya Ara. " sambil matanya Tajam memandang kumpulan yang baru masuk Tadi. Semua yang Ada di kantin semua terlopong melihat Majikan baru kami.
" dah kau tu Kenapa pulak Ila. Tutup mulut tu kang masuk lalat baru tau. " Kata ku sambil tersenyum melihat gelagatnya.
Mataku skali lagi memandang ke arah kumpulan Itu. Tapi Nafasku seakan terhenti. Mata bos baru ku Memandangkan tepat ke arahku. Seakan pandangan matanya Dapat menembusi Hati. Aku rasa perlahan-lahan Mukaku semakin merah.
Nasib Masa itu Makanan yang Kami pesan Sampai.
Aku Cepat-cepat tunduk menyuap Makanan yang Ada di HADAPAN. Aku pun tidak tau apa yang kawanku Ila sembangkan. Jantung ku masih berdebar Akibat pandang lelaki Itu. Perlahan aku mencuri pandang ke arah kumpulan Itu Tapi mereka telah pun beredar. Barulah aku lepaskan Nafasku. Aku tak Sedar pun yang aku menahan nafas. Aduhhh Apa ni Ara.
"Wuiiii Hellooo.. Ara.. Ko Kenapa ni? " barulah aku perasan yang Ila bertanya dengan aku.
"aaa.. aa.. Ye Ada Apa la.. " jawabku Malu. Ku tundukkan wajahku yang merah padam.
"ngko ni Kenapa Ara? Muka kau pun merah.."
"takda Apa la. Jom Cepat Makan. Nak solat lagi ni. " Kata ku sambil pura-pura khusyuk Makan. Ila Hanya memandang aku sambil mengangguk Kepala.
Setelah solat zohor,kami bergegas kembali ke Pejabat. Aku teruskan kerja-kerja lakaran Dan Syukur 2 lakaran bilik hotel selesai aku buat. Aku Cuba BETULKAN arah Duduk barulah aku rasa Sakit di Bahagian belakangku Akibat tunduk melakar. Aku melihat jam di dinding ofis, ya Allah, jam 4.25 Petang!
Aku cepat-cepat mengemas meja Dan memasukkan bahan-bahan lakaran ke Dalam beg. Bila aku Bergerak Berdiri barulah aku perasan yang Ila Sudah Berdiri di Tepi pintu Pejabat menunggu sambil ber SMS. Orang Ade boipren.. Hihi
Sambil memaut tangan Ila, kami Bergerak ke lift menuju ke luar bangunan. Kereta myvi kesayangan ku Si merah sabar menunggu kami. Ila masih tak henti-henti becerita dengan penuh emo pasal jiran baru nya. Hmm harap-harap janganlah Sampai bertumbuk pulak Dia dengan jiran nya tu.
YOU ARE READING
Menantimu
RomanceHayy guys.. Assalamualaikum.. This is my first story.. So Harap takla banyak sangat Dapat komen yang -ve Yee.. Akan ada banyak typing error and bahasa melayu yang tunggang langgang (Sy bukan guru BM ye ;) So.. Sorry sgt.. Hopefully ur enjoy the s...