Adam pov

Sudah 2 minggu aku d sini. Banyak yang perlu di perbaiki. Hampir Setiap malam aku buat Kerja LEBIH Masa lagipun aku Sudah biasa dengan kerja-kerja Begini. Ada yang sebut workaholic! So?  I don't care..

Ayah.. Tak semena-mena aku teringatkan dialog kami berdua pagi Tadi.

"Adam.. Bila ayah nak Dapat cucu ni? Hehe.. " sambil meneguk kopi Suam di Hadapannya. Aku tersenyum hambar.
"relax la yah..adam belum rasa nak kawin lagi la.." Jawab ku perlahan.
Ku tenung raut wajah d HADAPAN ku. Memang suda di Makan USIA. Tidak selincah dulu. Namun masih Ada ketampanan yang membuatkan umi ku terpikat kepada ayah ku Ini. Sudah timbul uban-uban nakal di kepalanya mengiyakan kata-kata awal nya Tadi.

"Adam Terlalu Memilih agaknya. Nak ayah tolong Carikan ke? " sambil tersengih memandang Anak kesayangan nya Itu. Dia  tahu yang Anak nya Ini Terlalu Ramai peminat. Tapi Tak seorang pun yang Berjaya melembutkan Hati ank nya. Nak Kata tidak normal, dia amat yakin yang 100% Anak nya Itu 'normal'.

"Apa Kata ayah kawenkan je Adam dengan pilihan ayah?  Hmm"

Aku renung wajah ayah ku.. Sambil Menghela nafas...

"OK ayah.. "

🌹🌹🌹

Bunyi bising di KELAB X di Tengah bandaraya tidak sedikit pun Menarik perhatian Adam.

Ruangan VIP di khaskan UNTUK Ahli elit Sahaja. Adam tidak Terlalu Berminat ke sini Namun malam Ini Ntah Kenapa Dia ter'jebak' dengan pujukan kawan baiknya Syamil UNTUK ke sini.

"Dam.. Come on la. Tu Melisa DARI Tadi Asyik usyaa ngko" sambil Syamil Duduk di sebelanya.

Syamil tahu yang kawan baiknya Itu bukanlah seorang yang social SEPERTI Namun Dia Agak Kagum dengan kawannya Itu,  Walaupun Terlalu Ramai wanita yang tergila-gila kan nya Namun Sikit pun Adam tidak endahkan. Hati Apa la kawan aku ni pakai.

Dan Dialah juga yang Akan menjadi 'pengganti' JIKA ada gadis yang Terlalu 'advance' Ingin Menarik perhatian kawannya Itu.

Tapi malam ni ada sedikit

MenantimuWhere stories live. Discover now