"Ara!!"
Tak semena-mena jeritan kuat Dari bilik Cik Mona. Aku yang Baru hendak membuat garisan di atas kertas di hadapan terkejut sehingga pensil yang berada di tangannya terhumban ke meja Ila. Nasib baik tak kena kepala Ila.
Aku terus berdiri tegak mendengar namanya di panggil kuat.
"Ii...Iya cik Mona. Sekejap." Aku bergegas berlari kecil menuju ke bilik Cik Mona. Staff yang lain memandang kehairanan. Dah apa Hal pagi-pagi cik Mona menjerit Ni.Aku menutup pintu bilik Cik Mona perlahan dan berdiri tegak. Apa yang dah aku buat..tetiba je kena marah Ni..aishhh..
Mata cik Mona merenung tajam memandang Ara.
"Ara, kamu tau kenapa Saya panggil awak?..kamu tau apa yang dah awak lakukan?" Sambi memeluk tubuh memandang tajam ke arah Ara.
Perlahan-lahan Ara menggeleng.
"Ni!" Cik Mona melemparkan fail lukisan projek D yang telah di hantar kemarin. Cepat-cepat Aku mencapai dan membelek fail ITU.
What's wrong..!
"Cuba awak tengok lakaran awak tu..lakaran kedua tu ..kenapa agak gelap dan mengurangkan cahaya dalam ruangan bilik? Dan lakaran ketiga tu plak ..haishhh ngko tengok la sendiri!" Sambil merenung tajam ke arah lakaran yang di maksudkan.Aku duduk di hadapan cik Mona sambil memerhatikan masalah yang cik Mona cakapkan tadi.
BETUL! haishhh..banyak kelemahan yang aku sendiri tak sedari.
"Cik Mona...Saya Minta maaf ye..Saya Akan betulkan Hari Ni jugak.." sambil aku tersenyum simpul. Cik Mona hanya menggeleng kepala sahaja. Aku tahu..cik Mona Ni walaupun nampak garang tapi hati manyakk lumbutt woo..hehe
"Saya bagi masa Hari Ni je. Kalau tak siap jugak saya Akan tarik jawatan awak dan gantikan dengan Lisa." Lahh tau-tau je cik Mona Ni..
"Baik cik Mona..Saya keluar siapkan lakaran Ni. Jangan risau besok pagi Saya Akan letakkan fail yang perfect atas meja cik Mona yee.." terus cepat-cepat aku keluar Dari bilik Cik Mona.Fuhhh!
Ila Dari tadi mengintip Dari tepi mejanya terus bertanya dengan mulut muncungnya.
"Apahal?"
"Takda apa..lakaran yang aku hantar banyak slack la..hhmm"
Aku meneliti semula lakaran yang telah aku hantar pagi tadi. Memang banyak kelemahan. Tak pa la Malam Ni kena ot la jawabnya.🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
I need coffee!
Aku melihat jam Rolex Ku. Hhmm jam 8 Malam.Aku mengeliatkan badan. Nak mmberjalan sikit la. Mana tau boleh hilangkan sakit bahu.
Pembantu setiaku, Azlan Masih duduk di bahagian hadapan ruangan menunggu arahanku. Aku pun tak Ingat sejak bila Azlan menjadi pembantu Ku. Aku lebih mengaanggapnya sebagai kawan daripada pengawal peribadiku.
Azlan mengangkat muka Bila melihat aku bergerak.
Aku hanya memberi isyarat supaya dia tak perlu ikut.
Lantas aku bangun berjalan menuju ke pantry pekerja. Sebenarnya, di bahagian VIP Ni Ada juga pantry, tapi tak taula ..Saja nak tengok bahagian department. Kebanyakan department berada di tingkat bawah. Ruangan CEO adalah di bahagian tingkat paling atas iaitu tingkat ke 40.Ku memasuki lift. Entah kenapa jariku menekan 13.
Bila pintu lift terbuka, aku melihat Ada Pak sekuriti sedang bergerak masuk ke dalam ruangan staff di bahagian unit kreatif.
"Pakcik."
Agak terkejut pakcik gurd tu aku tegur. Aku Cuba tersenyum. Bila pakgurd melihat siapa yang menegurnya, dia agak terkejut sambil berkata,
"Eh Tuan?! Kenapa ke Sini malam-malam Ni?"
"Pakcik tengok apa tu? Semua staff kan dah balik?"
"Ha ah Tuan..tapi Saya hairan lampu Kat bilik unit kreatif Ni Masih on. Tuan buat apa ke sini?" Pakgurd ITU mengulangi pertanyaannya.
"Saya Saja pakcik..nak luruskn kaki sikit skali nak tengok jabatan lain.." kataku perlahan. Aku bergerak sambil diikuti Oleh pakgurd itu.
Dia menunjukkan bilik yang Masih terang benderang. Kami sama-sama menjenguk ke dalam. Serentak Mata kami hinggap memandang susuk wanita sedang tunduk tekun membuat sesuatu di hadapannya.Wanita itu tidak langsung menyedari kehadiran kami.
"Cik.." pakgurd memanggil perlahan. Mungkin takut mengejutkan wanita tersebut. Aku hanya bersandar di tepi pintu sambil berpeluk tubuh. Aku tak dapat melihat wajahnya dengan jelas dek terlindung fail di tepi mejanya.
Namun...nafasku seakan terhenti bila dia meangkat wajahnya perlahan memandang kearah pakcik gurd.
Dia!
YOU ARE READING
Menantimu
RomanceHayy guys.. Assalamualaikum.. This is my first story.. So Harap takla banyak sangat Dapat komen yang -ve Yee.. Akan ada banyak typing error and bahasa melayu yang tunggang langgang (Sy bukan guru BM ye ;) So.. Sorry sgt.. Hopefully ur enjoy the s...