Pertemuan

1 0 0
                                    

Adam pov

That did it!

Adam mengusap Muka nya. 

Mata itu.

Dia Cuba Untuk melupakan renungan Mata itu..tapi entah kenapa Mata itu seakan Akan mengekorinya.

Flashback

"Lisa, Minta semua ketua-ketua jabatan mengikuti Saya membuat inspection di Setiap bahagian..sekarang" Adam mengeluarkan arahan sambil berjalan menuju ke Setiap jabatan. Tidak lama selepas ITU, kedengaran kedengaran beberapa ketua jabatan syarikat memberi Salam sambil mengikutinya Dari belakang.

Langkahnya terus menuju ke bahagian kawasan cafe. Kebetulan. Pula lunch hour. Ramailah pekerja yang duduk sambil Makan tengahari.

Keinginan Adam hanya Untuk memastikan kebajikan pekerja terjaga atau tidak.

Namun, bila memasuki ruangan cafe..pandanganya terus ke arah sosok manis bertudung merah jambu. Dan bila pandangan mereka bertemu...Mata itu..

Arrghhhh!!!

Aku dah kenapa Ni!!

Suasana bising dengan Muzik di sekitarnya tidak di hiraukan..Dia terus bangun dan berjalan keluar.

'aku dah kenapa bolehnya ikut cakap so Syamil pegi tempat macam Ni..gila apa..' 

Bunyi Lagu rancak dan bau yang meloyakan meruap di seluruh udara..beberapa mata-mata nakal gadis mengekori langkah Adam.  Siapa yang tak Kenal anak jutawan hartanah terkenal d Bandar K..dengan Rupa yang mencairkan perasaan Setiap Mata yang melihat..tubuh yang tegap..tinggi 6 kaki lebih..siapa yang tak tertawan.

Adam berjalan keluar secepatnya..tidak sabar Untuk sampai ke rumah..dia mencapai kereta   Mercedes Benz Maybach hitam kesayangannya dan terus keluar Dari parking lot kelab.

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Datin Adilla termenung menunggu kepulangan anak kesayangannya di teres rumah banglo kediaman mewah yang terletak di tepi Bandar K. Sesekali tiupan angin Malam menghembus lembut di pipi wanita Anggun ITU. Walaupun sudah di mamah usia namun Masih Lagi Ada lenggok keanggunan seorang wanita yang terpancar d raut wajah ITU.

Tak semena mena terimbas kembali peristiwa 13 tahun yang lalu ketika Adam Masih 15 tahun.

"Dilla.."
"Mmmm.." Ku kerling wajah redup kawan baikku Aisyah. Sambil kami memerhatikan anak gadisnya Auni bermain buaian di Taman permainan yang terletak di tengah-tengah Bandar K.

Entah kenapa tiba-tiba Aisyah mengajak aku lepak. Sedangkan sebelum ini agak SUKAR mengajak Aisyah keluar walaupun hanya sekejap. Mujur Adam Ada kelas tambahan petang Ni kalau tak memang aku terpaksa bergegas balik.

"Kenapa Syah? Ngko Ni Dari tadi aku tengok semacam je tau..." Aisyah tersenyum menampakkan 2 lesung pipit nya yang manis.
"..xde la Dilla..aku teringat je apa yg Kita pernah guraukan dulu..Ingat tak.." sambil tersenyum memandangku.
"Gurau apa Syah? "
"Alaaa...Kita pernahkan sembang..kalau kita Ada anak ngkau nak sangat berbesan dengan aku.." sambil Aisyah ketawa kecil.
"Ooo....ahaa..hihi.." betul..dulu aku pernah berkata ingin berbesan dengan kawan baik Ku Aisyah. Aku merenung Auni. Auni gembira memetik bunga-bunga di hadapnnya. Auni berlari-lari mendapatkan uminya.
"Umi..cantik tak bunga Ni?" Sambil menyuakan bunga mawar Merah di hadapan uminya.
"Cantik...tapi cantik Lagi Auni.." kata-kata uminya di sambut dengan ciuman kasih di pipi Aisyah.

Lamunan Datin Adilla terputus dek bunyi deruman Kereta memasuki perkarangan rumahnya. Tidak lama keluar anak yang di tunggu-tunggu.

Adam tersenyum melihat ibunya menunggu di hadapan ruangan.
"Kenapa ibu tunggu Adam? Dah jam nak hampir jam 12 Ni..ibu tak mengantuk ke?" Sambil menyambut tangan ibunya Untuk bersalaman.
"Ibu ok..Adam Dari mana dah tengah Malam Ni Baru Ingat Nak balik?"
"Adam Ada kerja sikit bu.." tersenyum dan terus memeluk bahu si ibu. Keduanya beriringan masuk ke dalam rumah.

"Adam.." Datin Adilla tiba-tiba berkata sambil memegang erat tangan Adam. Adam terpinga bila ibunya memanggil namanya. Lantas menatap wajah ibunya sambil mengangkat kening tanda isyarat supaya ibunya meneruskan Kata.

"Dam..ibu ingin Tahu..adalah perasaan Adam sudah tenang? Sudah boleh lupakan Syakila?"
Adam terpaku mendengar soalan ibunya. Sememangnya tiada rahsian Antara dia dan ibunya. Namun pertanyaan ibunya ITU seperti menjentik Luka yg Baru sahaja sembuh.

Beberapa detij berlalu.

"Ibu..Adam Tahu ibu risaukan Adam. Adam sedang mencuba bu..mencuba Untuk melupakan..doakan Adam ya.." perlahan suara Adam.

Mata Datin Adilla mengikuti langkah kaki Adam yang tidak bersemangat menuju ke biliknya. Hati ibu mana yang tak risaukan anaknya.
Dia Tahu Adam terlalu menyayangi Syakila, teman wanita Adam yang bersama-sama menuntut di Amerika dahulu. Mereka bersama selama 2 tahun namun tiba-tiba Syakila berubah hati dan meninggalkan Adam Untuk bersama teman lelaki barunya seorang matsaleh Dari Australia.

Betapa sedihnya hati seorang ibu melihat anaknya berubah Dari seorang yang ceria suka bergurau kepada seorang yang pendiam dan memendam Rasa. Dia takut apa yang Akan Adam katakan Jika dia mengutarakan tentang 'tunang rahsia' ITU Nanti.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Sudah beberapa Kali Adam beralih ke Kiri Kanan.. Cuba memujuk matanya Untuk tidur. Namun sikit pun Rasa mengantuk tidak kunjung Tiba. Tiap Kali matanya di tutup..raut wajah manis yang tiba-tiba menerpa di Kotak ingatannya.

Aduhhh!! Aku dah kenapa nii weii!

Lama dah kot tak tengok pempuan cantik sikit..tu la macam tu..tak pa ..besok hilang la tu

Agak lama Baru Adam dapat melelapkan mata..sambil di temani bayangan senyum Si gadis caferia...

MenantimuWhere stories live. Discover now