PP Noraine
Ik deed langzaam mijn ogen open en keek naar het plafond denkend aan wat er is gister was bevestigd. Ik wordt uitgehuwelijkt aan wild vreemde. Hoe durven ze. Na al die jaren dat ik heb gestreden voor school, mn best heb gedaan om altijd in de ogen van mijn ouders de goeie dochter te zijn. Alles was voor niks geweest, LETTERLIJK ALLES! Ik begon te huilen. Na een tijdje stond ik op en liep naar de badkamer. Ik deed mn pyjama uit en gooide m in de wasmand. Ik liet de warme stralen over mij heen vallen en genoot ervan. Na een heerlijke, warme douche deed ik mijn badjas aan en poetste mijn tanden. Ik deed nog ff de wudu en liep terug naar mijn kamer. Ik pakte mijn setje en mijn gebedskleren. Ik verrichte het ochtendgebed. Nadat ik klaar was stond ik voor mijn kledingkast aan het kijken wat ik aan zal doen. Ik koos voor een zwarte broek met een velrode dikke wolle truitje tot aan mn knieën. Ik kamde mijn haar nog en deed het in een knot. Daarna smeerde ik wat Zwitsal crème op mn gezicht en deed mijn zwarte hoofddoek op. Ik pakte mijn zwarte tas een deed mijn benodigde spullen erin. Ik spoot nog wat guess parfum op en pakte mijn horloge en mijn tas en liep naar beneden. Niemand was wakker aangezien het nog fk vroeg was en iedereen vrij had behalve ik. Omg ben helemaal vergeten mezelf voor te stellen.
Nou, ik ben Nouraine, pas 19 geworden en zit in mn laatste hbo jaartje. Ik ben 1,63, heb lichtbruin golvend haar en bruine ogen. Ik ben niet dun, maar ook niet dik. En heb ook geen vorm ofzo wat vele dames en heren speciaal vinden. Heel normaal gewoon. Ik leef met een broer thuis en een zusje van 16. Mn zus is al getrouwd en woont in denhaag. Voor de rest zijn mijn ouders ook aanwezig. Ik pakte een glas water en dronk het op. Ontbijt zal ik wel onderweg halen, dacht ik bijmezelf. Ik pakte mijn lange canada goose jas en mn autosleutels en liep richting mijn auto. Ik reed nog ff snel langs de ah om een ontbijtje te kopen. Op school aangekomen, kwam ik mijn beste vriendin tegen op het pleintje voor school."Oh ja hoor ya girl is er weer" riep ze
Ik liep naar haar toe en we vielen elkaar aan met een knuffel.
"Ya girl is er hoor haha" zei ik
"Tis fk koud weya beba" zei Sara mijn bf, oftwel mijn zusje.
"Kom we gaan naar binnen"Na drie lessen hadden we eindelijk pauze.
"Sara, kom mee naar kantine ik moet je wat vertellen"
"Wat is er?" Vroeg Sara bezorgd
Ik bleef even stil en keek naar de grond.Sara stond op trekte mijn kin omhoog
"Nouraine je gaat nu vertellen wat er is je maakt me bang"
"Ik ga trouwen" zei ik
Ze ging weer zitten en keek me vrangend aan
"Wtf zeg jij allemaal ik ga trouwen? Kifesh? Waarom weet ik hier niks van? Waarom wist ik nooit dat je iemand in je leven had??" Vroeg ze boos"Wesh denk je dat ik het leuk vind? Ik wordt uitgewulijkt sara"
Ze sloeg haar handen voor haar mond een keek geschrokken naar me
"Hoe de f.." voor ze haar zin kon afmaken onderbrak ik haar.
"Tis wat het is helaas"
"Omg wat erg" zei ze en gaf me een knuffel
Thuis aangekomen zag ik mn ma eten maken.
"Salam mama, waarom zoveel eten opeens?" Vroeg ik
"Vandaag komen ze je hand vragen" zei ze zonder me aan te kijken
Ik rende naar boven en belde sara op"Ze komen vandaag mn hand vragen" "snik"
"Ik sta in no time voor je deur!"Na vijf minuten hoorde ik de bel gaan. Mn moeder vond het niet al te geweldig dat sara nu op het moment naar me toe kwam.
"Salam ghelti, ik kom Nouraine helpen met haar jurk en der make up" zei sara snel
Ze schonk haar een glimlach en liet haar naar binnen.
"Nouraine, wollah ik krijg zjnoen van jou ouders nu"
Ik begon te lachen
"Hoe kunnen ze dit hun eigen ouders aandoen, tfoe je3"Even later kwam mn moedere binnen en gaf me een zwarte jurk aan met zilveren diamntjes aan de zijkant. Hij is wel mooi eerlijk gezegd, maar nu ben ik niet echt in de stemming om mooi en vrolijk te zijn. Ik ging nog ff snel douche en deed de jurk aan die ik van mn moeder kreeg. Sara kamde mn haar en deed het in een knot. Ik zag dat Sara een paar kwasten uit mn la pakte.
"Nee Sara ik hoef geen make up" zei ik vastbesloten
"Jonge, een klein beetje maar. Nouraine, sorry dat ik het zeg maar het is nu wat het is en je moet er mee kunnen leven. Je moet er gewoon het beste van maken" ze gaf me een knuffel van achter en gaf me een kus op mn wang.
De woorden hebben mij geraakt, maar aan de andere kant heeft ze toch wel gelijk. Ik moet er gewoon het beste van maken. En dat gaat mij ook In Sha Allah lukken, zei ik in mezelf.
Sara begon wat concealer onder mn ogen te blenden en kamde nog mn rechte natuurlijke wenkbrauwen. Ze deed nog wat mascara op en een beetje blush. Als laatst deed ze nog een lipgloss op mn lippen en klaar was Kees.
"You're looking damnn gurll!" Zei ze toen ze me helemaal begon te bekijken.
Ik keek nog ff naar mezelf in de spiegel en keurde het goed.
"Sara wollah ik ben bang, wajow stel dat hij izjen bo taghenant is"
Sara schoot in de lach en pakte mijn handen vast.
"Liefje, in sha Allah komt alles goed geloof me" zei ze geruststellend
"Mohiem schat, ik ga nu naar huis. Bel me in de avond en vertel me hoe het is gegaan safi nigh?" Ze knuffelde me hard en gaf me kusjes
"Ik sta altijd voor je klaar en dat weetje" ze knipoogte en liep weg.
Daar stond ik dan in mn eentje. Ik pakte mijn favo parfum van guess, cuz girl it's smells so good en it's goedkohoooop. (Iknow mijn english is very good, don't gooi the evil eye please ✋🏻🙄)
Ik hoorde de bel gaan en hoorde verschillende stemmen. Op het laatst hoorde ik een zware mannenstem. Mn moeder deed de deur open en keek me met grote ogen aan.
"Benti je ziet er prachtig uit" ik glimlachte naar haar en ze kwam dichterbij staan.
"Het spijt me lieverd dat ik jou niet kan helpen, maar ik beloof het je, je gaat je echt gelukkig voelen met hem"
We vielen in elkaars armen.
"Yallah benti, ze zijn op je aan het wachten" zei mn moeder snel
Ik liep met haar mee naar de keuken en ze duwde een zilveren dienblad met glazen en een theepot erop.
Ik liep ermee naar de woonkamer en legde het op tafel neer. Omg omg omg mijn buik mijn benen mijn handen. Ik had het gevoel dat ik zo die dienblad zou laten vallen, want zo lomp ben ik wel. Ik begon de vrouwen te groeten. Eentje blijkt zn moeder te zijn, eentje zn zus en de andere de vrouw van zn broer. Ik groette nog zijn vader en als laatst stond ik bij mijn toekomstige man. "Waja 3la zine tbarkellah" dacht ik bijmezelf. Hij heeft zulke mooie zachte donkerbruin haar die in model zat. Zijn prachtige bruine/groene ogen en zijn net geschoren baardje. Een plaatje gewoon. Ik merkte dat ik een beetje te lang naar hem stond te kijken en schaamde me dood. Omg ik kon wel zakken door de grond. En weer sta ik nog naar hem te kijken. Ik stak mijn trillende hand naar voor en hij ook. Hij glimlachte en ik liep snel naar een stoeltje naast mn moeder.
Ik ging nog ff snel dweilen en mam een warme douche. Mijn ouders zijn al inmiddels gaan slapen en mn zusje ook. Mijn broer die komt pas laat in de avond. Ik deed mijn dikke pyjama aan, kamde mijn haar en deed het in een vlecht. Ik spoot nog wat parfum op en belde Sara op.
Na wat gekletst te hebben deed ik het licht uit en viel in een diepe slaap.
Oh hi girlssss, ya gurl is weer back hooooor ❤️
Mohiem sorry dat ik zo lang afwezig ben geweest, maar vanaf vandaag ga ik weer volop actief zijn. Ik ben nu bezig met een nieuw boek voor jullie te schrijven. Dus ik zou zeggen geniet ervan en vergeet natuurlijk niet te stemmen en te reageren. Byee ladiess🌸
JE LEEST
He's mine
RomanceDaar zat ik dan, langs de rand van mijn bed denken aan wat er net is bevestigt. Hoe kon mijn vader mij dit aandoen. Ik ben pas 19 en ik wordt uitgehuwelijkt aan de zoon van zijn vriend, omdat hij vind dat ik volwassen ben en moet trouwen. Ik dacht d...