Jag såg ett starkt, bländande ljus som fick mig att kisa.
Det starka vita ljuset blev bara starkare och starkare och jag kände hur allt började snurra. Jag blev väldigt yr och det kändes som att jag skulle spy.
Efter ett tag började det höras röster, det var först mamma "Axel, gubben, jag älskar dig". Sen var det min pappa "Jag älskar dig". Därefter hörde jag Dante "Bror, i love you". Efter det hörde jag Noel "Älskar dig".
Sen hörde jag Ludwig "Jag älskar dig bror".
Varför sa alla att de älskade mig? Hade något hänt? Och varför såg jag bara ett starkt ljus?
Det blev tyst ett tag sen hörde jag det. Det finaste någonsin, Amandas röst. Först nynnade hon på still, hon hade hört den. Sen slutade hon sjunga och jag såg en svag bild av hennes ansikte mitt i ljuset. "Hej Axel, förlåt, förlåt för att jag lämnade dig. Jag vet att detta är jobbigt för dig men snälla lev för min skull, jag klarar mig här. Jag vakar över dig hela tiden. Snälla fortsätt lev, andas för oss båda. Jag älskar dig"
Sen suddades hennes ansikte ut, hon hade inte förändrats alls.Det starka ljuset försvann och allt blev tyst. Då kom jag ihåg, jag hoppade från västerbron bara för henne men nu insåg jag, det var inte det hon ville, hon ville att jag skulle leva för henne.
Jag försökte öppna ögonen men det gick inte. Varför gick det inte?
Jag försökte ytterligare en gång men misslyckades igen.
Var jag redan död?
Var det detta som hände när man dog? Man blev fast i ett totalt mörker med sina egna tankar?
Jag försökte en sista gång, med all kraft jag hade.Det starka ljuset kom tillbaka men denna fång inte en lång stund, det försvann snabbt och byttes ut mot ljusrör.
Snabbt därefter hörde jag Ludwigs röst "Eyy bror du lever". Han slängde sig i min famn och pussade mig på kinden. Jag skrattade åt hans reaktion.
Han ringde in en sjuksköterska som gav mig information om att jag skulle få komma hem inatt och att jag skulle få gå på rehab i några månader eftersom jag faktiskt försökt ta mitt liv.Jag 23:56
Tack för att du räddade mig❤️
ᵉʲ ˡᵉᵛᵉʳᵉʳᵃᵗ
ESTÁS LEYENDO
Du är en ängel-a.l ✓
FanficDu var där för mig när jag behövde dig som mest En sms fanfic om Axel Liljefors Jansson i Hov1 Ny del varje dag Startad; 28/7 2018 Avslutad; 18/8