3

6.5K 85 0
                                    

SUASANA kelas yang riuh rendah itu sudah sama seperti pasar malam di Chowkit. Sejak aku masuk ke kelas, ramai pelajar berkerumun di mejaku. Hampir satu kelas. Masing-masing mengemukakan soalan-soalan seperti wartawan TV3.

"Kau mixed Belanda ke ? Mesti cantikkan muka kau ?"

"Single ke taken. Jangan rapat sangat dengan Mirza ni, dia hot student tau. Rapat dengan saya je"

"Ish kau ni, Dean. Tak habis-habis kacau dia"

"Kau asal mana ?"

Aduhai, banyaknya soalan. Aku malulah diperlakukan begini. Saya hanya manusia biasa hihi. Walaubagaimanapun, bukan aku yang menjawab soalan tu semua. Mirza dan Mayra yang jawabkan. Aku jawab sikit-sikit he. Hihi. Segan !

"Guys, tak nak rehat ke ? Sekarang ni waktu rehat" laung Steven, selaku presiden kelas yang kelakar. Dia ni  suka buat lawak di dalam kelas. Para pelajar berpusu-pusu keluar dari kelas menuju ke satu tempat. Kemana lagi kalau bukan ke cafeteria ! Aku mengambil keputusan untuk tinggal di dalam kelas sahaja. Mengantuk geng !

"Eh ? Tak nak rehat ke Irene ? Kau kata mama dan abang kau tunggu kat cafe hari ni" tanya Mayra."Takpe lah Mayra. Aku tak larat lah. Lagi pon, abang aku dah balik dengan mama sebab ada hal penting. Lain kali je la ye" aku hanya membalas dengan lembut. Tidak mahu mengguris hati Mayra. Mayra hanya mengangguk dan menghilangkan diri dari penglihatanku.

Aku melelapkan mata. Tangan disilangkan di atas meja dan kepalaku mendarat di atasnya. Baru sahaja mahu melelapkan mata, kedengaran suara-suara sumbang yang memasuki kelas. Yang pasti, itu suara lelaki ! Aduhai.

"Yo Mirza ! Asal tak turun rehat. Penat kiteorang tunggu kau kat bawah" kata Fahmi, kawan Mirza dari kelas 4 Steve Job (4SJ), kelas nombor dua. Aku hanya memekakkan telinga dan pejamkan mata. Malu sebenarnya. Baru aku tahu yang Mirza tak turun rehat. Dah la aku sorang perempuan dalam kelas ni.

"Aku malaslah nak turun. Bukan ke aku dah whatsapp kau tadi. Tak bace la tu" balas Mirza. Fahmi, Wan dan Sam membuka aplikasi whatsapp dan menekan mesej yang dihantar oleh Mirza di group.

MEMBERS⚽🎮🔫

Mirza

Geng, aq x kluar rehat hari ni. Ada awek cun baru masuk kelas aq. Lawa dho.

Wan
Chat sini je le. Budak tu tengah
nyenyak tido aq tngk. Kang dia trjaga plk.

Fahmi
Asal dia pkai mask sia ? Sakit ke ?

Mirza
Tak tau ler. Tapi dia ada kbnrn
pkai mask tu. Ats sbb2 trtntu.
Aq pon tak tahu, memang aq yg
jaga dia.

Sam
HAHAHA, tenang bro. Btw, ape nme
dia? Setahu aq kau ni mls nk
amik port psl pompuan ni.

Wan
Aah dho. Aq tngk, dia ni lmbut je ah
tido. Cun siot. Tergoda aq. Haih

PAPP ! Terkejut semua yang berada di situ dek kerana tepukkan kuat di meja oleh Mirza. Wan tersengih. Rose yang sudah terlelap, terhinjut sedikit kerana terkejut. Semua mata tertumpu ke arahnya. Rose memisat matanya. Sape pulak yang tepuk-tepuk meja ni. Kacau betul !

Rose membuka matanya. Dia pelik melihat 4 orang lelaki di hadapannya sedang merenungnya sambil ternganga mulut.

"Lawa siot mata dia !" jerit Sam, Wan dan Fahmi.

You're My MISS RIGHT♥Where stories live. Discover now