Ik zet de radio meteen wat luider en hoor somebody to you door de speakers komen. Blij zing ik mee, met het concert in mijn gedachten. Wat zou ik graag terug willen naar die avond. Die avond waar Bradley eindelijk van mijn bestaan afwist. Ik parkeer de auto op de oprit en blijf even zitten tot het nummer voorbij is. Daarna ga ik naar mijn slaapkamer om de lessen van vandaag samen te vatten. Dit doe ik elke dag zodat ik tijdens de examens minder werk heb. Wanneer ik klaar ben doe ik nog een dutje.
Ik schrik wakker van mijn moeder die me roept om te komen eten. Mijn buik maakt grommende geluiden dus ik haast me snel naar beneden. Tijdens het avondmaal vertellen ik en mama altijd hoe onze dag was. Mijn vader is nog aan het werk. Hij is een arts en werkt lange uren in het ziekenhuis, dus ik zie hem niet zo vaak. Na het eten help ik nog met de afwas en spring ik in de douche. Ik trek een hoge, zwarte broek aan met een kort zwart topje. Mijn haar stijl ik en laat ik los hangen en mijn make up doe ik wat naturel. Ik neem nog een kleine handtas en stop er wat geld in, samen met mijn pakje sigaretten. Ik zou beter stoppen maar door alle stress van de universiteit is het moeilijk. Ik doe mijn zwarte sandalen met hak aan en spring op mijn fiets, want ik rijd nooit met de auto als ik ga feesten. Wanneer ik aankom bij Lise bel ik aan. Ze stapt naar buiten in een kort, grijs jurkje. Haar bruine haren golven over haar schouders en haar groene ogen komen mooi uit door haar make up.
We komen snel aan bij de kruitfabriek. Het is niet alsof we er zo ver vandaan wonen. De kruitfabriek is een oud, afgelegen gebouw waar wekelijks feestjes worden gehouden. Het is er gezellig versierd met graffiti en lichtjes, en binnen staat een grote bar en een dj booth. Ik koop wat bonnetjes en loop met Lise naar de bar. We bestellen allebei een pintje en gaan voor de dj booth dansen.
Al snel komt Daniël vlakbij ons staan met zijn vrienden. Ik doe alsof hij niet bestaat en dans gewoon verder. Wanneer Lise voor ons nog wat biertjes gaat halen komt hij plots achter me staan en legt hij zijn handen op mijn heupen. Ik dans wat tegen hem aan en draai me dan om om hem aan te kijken.
"Wat doe je hier?" Vraagt hij. Ik zie dat hij al dronken is.
"Meen je dat? Je vroeg zelf om te gaan feesten vandaag!" Zeg ik geïrriteerd en ik draai me weer om. Hij neemt mijn hand vast en geeft er een snok aan, zodat ik draai en hem weer aankijk.
"Ik mis je." Zegt hij. Even weet ik niet wat ik moet zeggen. Ik mis hem ook, maar het is niet alsof we iets hadden...
"Oke Daniël, ik mis je ook. Laat me nu maar met rust." Zeg ik. Hij laat mijn hand los en aarzelt even, maar legt dan zijn hand op mijn wang. Snel komt zijn gezicht dichterbij en voor ik het weet voel ik zijn lippen op de mijne, zoals gewoonlijk wanneer we dronken zijn. Ik zoen hem meteen terug en voel kriebels in mijn buik. Dat gebeurt ook elke keer wanneer we zoenen. Ik proef de smaak van alcohol gemengd met sigaretten op zijn lippen. Normaal zou ik dit walgelijk vinden, maar bij hem stoort het me niet. Het proeft gewoon naar...naar Daniël. Wanneer Lise terugkomt trekt ze me los en duwt ze me naar buiten. Ik steek een sigaret op en probeer haar blik te ontwijken, zonder succes.
"Girl, tot zover hard to get?" Lacht ze. Ik moet ook lachen.
"Ach Lise ik heb gewoon een zwak voor hem." Antwoord ik. We lopen weer naar binnen en dansen erop los. Bij Daniël blijf ik even uit de buurt, maar een uur voor sluiting ben ik helemaal van de kaart. Ik heb zoveel gedronken, en Lise ook. Ik stap in rechte lijn op Daniël af en zonder iets te zeggen druk ik mijn lippen weer op de zijne. Passioneel zoent hij me terug. Hij trekt me dichter tegen zich aan en zo gaan we door tot de lichten in de zaal aangaan en de muziek wordt uitgezet. Ik neem nog afscheid van Daniël en fiets weer naar huis met Lise. Ze blijft namelijk bij me slapen.
We worden wakker van mijn wekker die luid door de kamer galmt. Boos zet ik hem uit en draai ik me naar Lise.
"Lies, ik heb hoofdpijn." Kreun ik.
"Ugh, niet zo hard." Jammert ze terug. Het is weer zover: we hebben weer een kater.
"Zullen we gewoon de hele dag skippen en in bed blijven lig- ?" Nog voor ik de vraag kan afmaken wordt ze beantwoord door een luide knor van Lise. Die ligt alweer lekker te snurken. Ik draai me weer om en slaap verder.
Enkele uren later staan we toch op en gaan we ontbijten. Nou, eerder een late lunch want het is ondertussen al 15uur. We verschuiven van de keukentafel naar de sofa en gaan wat netflixen. Ik schrik op van mijn telefoon. Een berichtje van Celine?
Meid, ik mag het normaal tegen niemand zeggen omdat het strikt geheim gehouden moet worden, maar die band die je zo leuk vind komt optreden in de kruitfabriek volgende week. The Vamps, toch? X Celine
Ik begin meteen te flippen. Celine werkt achter de bar in de kruitfabriek en geeft ons altijd gratis drankjes, en laat zoals nu de laatste nieuwtjes weten. Snel antwoord ik voor details en breng ik Lise op de hoogte.
"Oke we moeten erheen gaan!" Roept ze. Ik denk meteen aan Bradley. Eindelijk ga ik hem terugzien...
Hier zijn nog wat foto's van de kruitfabriek. Ik vond deze plek op het internet en het matchte perfect het gebouw dat ik in mijn hoofd had voor dit verhaal!
JE LEEST
Just my type ft. The Vamps
FanfictionSinds Ellie naar het concert van The Vamps in Brussel is geweest, kan ze niet stoppen met denken aan hen. Ze pikt haar leven weer op en probeert haar gedachten te verzetten, tot ze een berichtje met zeer belangrijke info krijgt...