No one pov
"Ainaaa?!!!!" jerit tuan zakaria ayah kepada aina.
"Ye jap dah siap jom😄" jawab aina dengan muke yang ceria.
Skip... (time sekolah)
Aina pov.
"Ayah boleh ambik orang sekoloh dok harinih" tanya nk mintak kepastian jer..
(biasenyer balik ngan kawan sebab biasenyer ayah aku nih kerje)
"Hmmm~ tak boleh ambik kut balik ngan kawan ehh ayoh ada banyak kerja harinih" dengan rase bersalah ayah aq jawab.huhuhu
"Okay tak pe ah kekgi orang try tanya kawan lu okey" jawab aq dengan hampa ...
Skip (masuk kelas)
Masuk kelas...
"Eh ape bende nih?"
Ada sebuah beg galas di atas meja aina
"Ehh aina beg nape tuh!!" sampuk ayu dengan x bagi salamnyer😑
"Allahhuakbar!! ... Ehh ayu puyus boleh bagi salam dulu boleh dok!!!" melatah aq... Mujur melatah aq tak keluar yang tah pape tuh 😂😂.
"Opps sorry assalamualaikum~~" dengan gaya orang alimnyer siap tertunduk sampai lantai .perghh bapak ahh😂😂
"Hah..waalaikumussalam. Ntah lahh aku masuk kelas tetiber ade atas meje aku" soal aq sambil garu kepala .
ayu masetuh dah letak beg kat tempat dia pastu datang kat meje aku.
"Bukak ahh~" rengek ayu
"Tak nak aku tah tah ad bom pastu.." tak sempat aku habiskan ayat aku mulut aq dah kene tekup di ayu bak perompak.
"Ishhhh!! Mulut mu nih x leh nk celupar lagi ker hah?!!" marah ayu kat aku yang dah kene tekup bak perompak habis pencen... Masin kowww.
"Yelah sorry" aq buat muke acah cute huahahaha...
Aku letak beg tadi bawah meja aku.
Skip (waktu perhimpunan)
Harinih hari isnin so just ad perhimpunan biase untuk baca doa,guru bagi ucapan atau pengumuman and lain lain...
Aku kan ada lah crush sorang nih nama dia zarif danial.. Nama panggilan dia Zarif .
Aku minat kat dia sebab dia nih comel putih tinggi pastu baik and paling aq suke kat dia sebab rambut dia (>-<) tapi dia form 1 and aku form 2 hohoho...
Pastu kan setiap pagi kat sekolah kiteorang ada ikantasi (jangan tanya ape bende) so dia pun buat sekali... So cuteeee(>-<)
Skip (time pdp)
"Cikgu marii!!!!" jerit haikal bergegar sekolah. (Dengar citer dia tertelan mic mase darjah 4)
"Assalamualaikum cikgu" ketua kelas
"Assalamualaikum cikgu!" satu kelas.
"Waalaikumussalam .doa.."cikgu bm
(Habis baca doa..)
" ok duduk " cikgu bm
"Terima kasih cikgu!" satu kelas.
"Okey bukak buku karangan buat karangan tentang amalan membaca... Cikgu nk siap harinih jugak " cikgu suria dh warning awal awal tuh.. Perghh memang kene siap harinih gak ahh maknenyerr... Huhuhu sadis pedih hidupku ini~.
"Okey cikgu" satu kelas.
........
"Aghhhhhhh!!!!!!!" seorang perempuan jerit.
"Allahu !! " tersentak aq .
"Kenape tuh cikgu" tanya zack.
"Tak tahu lah zack kene histeria kut " teke cikgu ..
Semua orang keluar kelas kecuali Aku,lia,dina,nasirah,mikail,zack,haikal,muiz.
Ayu dia pengawas coop awal awal dh keluar pergi jaga coop.
"Aghhhhhhhhh!!!!" makin lama makin kuat bunyi jeritan.
Aku yang sedia duduk di tepi tingkap mengjenguk sedikit kepalanyer dan.. Ternampak seorang daripada pelajar sekolah berjalan senget² berdarah luka dan muke yang nampak urat
urat kecil"Wehhhh!!! Ad...ada.. " gagap gagap aku
"Ade ape.." tanya zack yang sudah cuak.
"Ad...adeeeee" gagap aku."ADE APEE?!!!" tengking zack.
"Ada zombiee!!!" dengan laju aku jawab .
Zack bangun dari tempat duduk dan terus ke tingkap.
"Wehh...wehhh la..lariiiiii!!!!!".arah zack
" wehhh tunggu lahhh aku... Lia dinaa!!!" jerit aku.
"Aina tunggu aku!!" panggil nasirah.
.......
"Wehhh lia dina mane mu orang!!" jerit aku yang dah takut tambah tahan air mata.
"Wehh jangan tinggal aku ... Isk isk aku takut ...isk...isk.." aku nangis depan kelas baru kat depan makmal komputer.
"Lia... Di..."
Aku rase mulut aku kene tekup dari belakang and kene tarik masuk kat dalam kelas berdekatan.
Bersambung...
Tolong support cerite saya pleasee🙏🙏🙏 kalau ad typo sorry ....
Vote and comment ...💖💖
YOU ARE READING
ZOMBIE....
Fantasymengesahkan terjadi suatu wabak penyakit yang telah tesebar dari sekolah ke sekolah di sebuah kampung di terengganu huhu nk tahu citer ye gane meh lah jemput baca... ??