bab3

598 37 1
                                    

Ada zombie yang lalu kat tingkap kelas baru yang kiteorang duduk... Aku dah tak tahu nk buat ape mase tuh just duduk diam and bernafas....

"Ok dah x de" kata aku yang tengah betulkan kedudukan aku

"Sekarang kita kene pergi bilik sukan dulu boleh?" cadang zarif yang tengah bersila.

"Jauhnyer... Kenape x pergi kat store pekerja jerr" bantah aku dengan cadangan aku.

"Kita tak tahu lagi ramai mane zombie tuh kat luar sane so better kita pergi lari jauh jauh ....takpe aku ade jangan takut..😉" zarif memberikan aku kata kata semangat untuk mengharungi semua masalah.

"Ta..tapi.." aku menunduk malu menahan senyuman di pipi.

"Jangan lah macam nihh ... Please~" (buat muke cute)

Sis tak kuatt😭😭😭😭." ye lahh~" pasrahh...

"Ok kite gerak sekarang.." sambil bangun untuk beredar dari kelas itu.

"Ok.."

......

Zarif perlahan lahan membuka pintu kelas untuk pastikan kawasan disitu selamat...

"Dah jom line clear nih" ajak zarif

Aku membuntuti zarif dari belakang.

Tiba tiba satu zombie lalu di sebalik bangunan itu dan zarif pusing ke arah aku... Jarak aku dengan zarif sangat dekat!!

"Shuu!" zarif menenangkan aku yang dah kecut perut tahan takut😂😂

Zombie tuh dah bla...

"Aku kira sampai tiga kita pecut key"

"Ok..okay" tergagap gagap aku dibuatnyer.

"1"

"2"

"3"

"Larii!!"

Dengan laju bak atlit aku ngan zarif lari dan zombie yang berdekatan dekat situ perasan dan kejar aku ngan zarif!!

"Aina!! Lari lariiii jangan pusing belakang" zarif jerit

Zarif di belakang aku untuk awasi aku dari belakang.

"Aghhh!!!" zarif menjerit.

"ZARIFFFF!!!!" aku patah balik dan pergi tolong zarif.

"PERGI JANGAN TOLONG AKU!! LARI PERGI TEMPAT SELAMAT!!!"

kaki zarif terseliuh akibat tersepak batu..😂😂

"Tak nakk!! Meh sini aku tolong papah kau.. Cepattt!!!"

Zarif cuba bangun dan terus lari ke bilik sukan sambil aku memapahnyer.

Zombir semakin hampir dan semakin ramai yang mengekori kiteorang.Sampai di bilik sukan aku dan zarif cuba menutup pintu bilik tapi dihalang oleh zombie diluar.

ZOMBIE....Where stories live. Discover now