bab5

441 34 3
                                    

"Ramainyer..." nasirah takut dan terus nangis.

...

"Shuhh jangan nangis nanyi zombie tuh dengar x pe saya ad" zarif memujuk nasirah untuk berhenti menangis.

"Isk...okay...isk" nasirah perlahan lahan berhenti managis.

"Hmmm~kenape aq rase macam ...cemburu...weh aina jangan camni...zarif nk tenang kan nasirah jerr" aq berbisik kepada diri aq sendiri.

"Kau kate ape tadi"tanya zarif yang tengah betulkan kedudukannya.

"Aaa....x de pape lah " aq hentam jer lah pape ....

"Hmm zombie tdi dah keluar jom gi koop mane tahu boleh ambik makanan sikit..." cadang aq yang kesian ngan nasirah yang lapar ... Kang x pasal pasal sakit perut .

"Hmm okay gak tuh cadangan kau" zarif setuju ngan cadangan aq.

"Aq pun" nasirah jugak.

"Jom tapi ko orang gi ah dulu aq nk cari barang jap " aq nk ambik beg yang ad bawah meja aq tuh mane tahu ad pape ker kan...

"Betul nih.." tanya zarif risau.

"Hmm betul.." balas pertanyaan zarif tadi x mo lah dia risau.

"Hmm nasirah jon kiter tunggu aina kat depan sana sikit kalau nk tunggu sini takut zombie tuh datang" sambil mengebas baju dia sebab kotor duduk atas lantai.

"Hmm okay" yang dah bersedia nk pergi tempat yang dikatakan zarif tadi.

"Ok jom" nasirah dan zarif berlari dengan laju ke trmpat yang selamat sebelum ke koop .

"Hmm mane beg tuh ehh.." dah merate aq cari tapi still x jumpe..

"Eerggg~"ada zombie yang dari pintu depan betul betul di tempat aq duduk .

"Alamak camne nih...." berbisik sendiri x mo bagi zombie tadi dengar.

"Errggg" zombie tadi dah keluar balik.

"Huh nasib baik..."

Aq teruskan lagi menyelongkar dalam meja yang berterabur tuh..mane x yer x pernah nk kemas dalsm meje...

"Ish... Mane beg tuhhhh!!!!" aq menjerit kecil.

Dah lah beg x jumpe zarif bersweet sweet depan aq zombie tah dari mane datang x tahu lepas nih ape pulak aghhh!!!.

"Hmm mesti diorang lame tunggu aq baik aq batalkan jer lah hasrat aq hmm"

Aq pun berlari sepantas kilat dan pergi ke tempat zarif dan nasirah berada.

Sampai jer aq di tempat nasirah dan zarif berada aq nampak satu nota .

To aina...

Aina aq ngan nasirah gi koop dulu tau sebab nasirah nangis nangis sakit perut aq rase perut dia masuk angin sebab x makan pagi kut... Aq tunggu kau kat koop tau.💖

Aq nangis bace note tuh..

"Sampai ....isk..isk.. Ha..hatikau..isk..isk..tak ...tunggu ...a..aku..isk..isk.."

Aq x pergi mane mane pun just stay kat situ x berganjak dan menangis...

End pov.

Zarif pov.

"Zarif ...isk...isk... " nasirah nangis

Pahal pulak dh dia nih.

"Kenape nasirah"

"Aq sakit perut...isk...isk.." sambil mengelap air mata.

"Sa..sakit perut...nasirah x makan  pagi ker ape"ish menyusahkan betul lah huhu..

"Makan jer tapi nasirah cepat lapar pastu ad gestrik ....isk...isk.."

"Pastu nk buat ape.."

"Jom lah pergi koop "ajak nasirah

"Ta...tapi aina macam mane?.."

X kan aq nk tinggal dia camtu jer dah lah dia tuh penakut nk bunuh zombie pun dah menggeletar satu badan aduh camne nihh~~

"Alah aina tuh berani tengok tadi elok jer dia pergi sorang... Isk ...isk"

"Tapi..."

"Alahh jom lah zarif nasirah dh sakit sangat dh perut nih...iskk..iskk."

"O....okey😓😓

Hmm baik aq tulis note kat dia nanyi dia risau pulak kan ..
Mujur aq ad pen lam poket seluar kertas pun ad cantekkk.

Aina aq harap kau faham...

End pov.

Bersambung...

Camne bab nih OK ke KO...😂😂

pape pun hope suke lah hehehe...

Vote and comment💖💖

ZOMBIE....Where stories live. Discover now