bab 10

313 21 0
                                    

"Wehh cepat sorok antidot tuh..."

Kata zack.

End pov.

Aina pov.

"Weh cepat sorokkan antidot tuh..." mak ai minah nih... Asal bangun mase nih buat tensyon betol lohhh....

So dengan itu aq pun terpakse menyorok kat belakang rak kasut  (rak kasut tuh tunggi and beso okay.) dengan zarif.

Aduh lamak asal kuterpakse duduk menyorok kat belaknag rak kasut nih ngan zarif.

Dah lah kawasan kat belakanb rak kasut tuh sempit nk mampus.

Pastu zarif duk tenung tenung aq macam nk bunuh aq jer...😑😑

"Za..."

"Shuu~~"

Alah mamat sewel nih aq nk ckap yang kat lakang dia tuh ad spider kecik...

Aq pun buat lah bahasa isyarat kat dia amd automatik dia pusing and menggelabah than tetiba terpeluk aq ulang balik ..TERPELUK  sekejap aq pastu dia pun cover cover macho...

"K...kau dh kenape.." aq bisik kat si mamat tuh..

Dia eleng kepale dia maksud dia mybe x de pape kut...

"Mane aina ngan zarif..." nasirah tanya kat aisyah ngan Zack sementara tuh aq ngan zarif tengok kat celah rak kasut tuh.

"Hmmm...hmmm..." zack x tahu nk jawab ape..

Aq pun tengok zarif and zarif tengok aq ...

Aq ngn zarif pun keluar serentak...

"Hmmm aq kat sini..."

"Kau dua orang buat ape kat sane hah?!! Buat maksiat ehhh?!!!.."

Ya tahi anda... Aq masih waras lagi lah hanated....😑😑😑

"MULUT KAU BAIK SIKIT AQ X GILE MACAM KAU LAGI OKAY!!!"

hah!!! Amik kauu gorila..

"Kau pahal nk marah marah aq ckap jer..."

Tahi kau ckap ... Ckap ker kalau sampai kat rumah aq boleh dengar ape kau fitnatah aq tadi.

"Dah lah malas layan kau orang baik aq tido lagi bagus lah senget."

Vavi etul lah gorila nih...

"Bagus lah tuh... Pergi lah berhibenasi  gorila sebab nih kan malam... Kau kalau malam memang berhibenasi kan... Ok kalau camtu bye gorila good night"

Huhahahaha jahatnye seorang aina... Huehehehe

"Ishh what ever ..."

Bapak gedik siaaaa nk muntah aq dibuatnyerrr...

Nasirah lepas dia buat gaya ulat kepanasan dia terus blah masuk bilik stor nk sambung tidur lah katakan....

"Huhh~~~" kjteorang berlima mengeluh kelegaan..

"Mana antidot tuh...?"

Aisyah tanya aq ngan zarif ..

"Nah..." aq bagi antidot tuh kat aisyah.. Dia nih bijak sains... Nampak jer cam ustazah tapi sains pergh x pernah x dapat A...

Sis jealousess....😭😭😭

Selepas beberape minit..

"Aisyah ape yang kau buat tuh... X habis habis lagi ker duk kelebek antidot tuh... "

Aq yang dah bosan tahap babun terlepas kandang tanya aisyah yang dari tadi lagi duk kelebek antidot tuh mahu berjanggut aq.. Tunggu karang...

"Guyss... Aq rase kan..."

Ape pulak dah aisyah nih... Aduhhh buat suspen jer..

"Ape syah.." zack tanya aisyah x puas hati..

Zavk memang cam nih ... X boleh nk suspen sikit.... Nanti mengamuk lah tuh...

"Aq rasa lah kan..."

"Cepat lah aisyah?!!"

Aq dh ckao dah....

"Aq rase yang antidot nih just antidot yang x lengkap lagi ..."

Ape kau mengarut aisyah aq dh penat ni huhuuu.... Aq nk balik....😭😭😭😭

"Maksud kau...?"

Zarif mencelah....

"Maksud aq yang antidot nih...just ujian pertama.... Mybe nih just sample yang dibuat untuk ditambahkan dengan vaksin or virus yang lain..."

Complicated sungguh nk cari penyembuh zombie yang tah pape nih...

"Means yang ad bahan yang kene tambah untuk lengkapkan antidot nih..?"

"Yuppp but i am not sure kene tambah ape... "

"Mesti ad dia tulis something cube cari lam beg tuh mne tahu jumpe dia punya formula ker..."

Aq pun cari lh formula dalam beg tuh.... Cari ..punya cari...punya cari....

"Aisyah x de lahhh aq x jumpee~~~"

"Ce cari betul betul ad kut kat dalam zip yang lain..."

Zack menyampuk ..

Aishhh ad gak yang x lame hidup nanti karang... Aq kate x jumoe x jumpe lahhh sewelll....

"X de aq dh carii...."

Zack x puas haty patu dia cari sendiri....

Aq yang tengah duduk bersila tibe tibe terpandang zarif ....

Zarif pun kenyit mata kat aq...aq cepat cepat cover line huhahahahah hebatnyer seorang aina berlakon..l

"Jap...kalau x de dalam begg... Maknenyer..."

"Korang cari ni ker~~"

Bersambug...

sape yang bagi beg tuh...?

Kenape beg tuh ad ngan nasirah...?

Kenape nasirah sengaje x nak bagi beg tuh...?

Bakal terjaeab nanti...

Vote and comment💖💖

ZOMBIE....Where stories live. Discover now