bab 17

240 18 0
                                    

"Jangan bergerak angkat tangan..."

....

Aq ngan zarif pun berhenti melakukan aktiviti nak bukak pintu tuh...

Sape pulak dh yang ad kat Belakang kiteorang nih....

Aq pun angkat tangan pastu pusing belkang slow slow sambil tunduk bawah.

Habis jer pusing aq pun angkat muke...

Terkejut namati aq plus nK nangis pun ad masa tuh...

"Pakcik!!!"

Aq pun berlari pergi kat pakcik tuh..A.K.A ayah nasirah...yang sedang pegang senapang

"Ya Allah aina!!!"

Aq pun nangis... Macam tak percaya yang ayah nasirah still hidup... And aq dah macam bersemangat balik... Sebab yang aq yakin yang ayah nasirah boleh betulkan keadaan nih balik...

"Nih sape aina..."

Zarif yang ad kat Belakang dia tanya.

"Nih lah ayah nasirah.. Zarif kita ad peluang nak selamatkan keadaan wehh!!! Isk...kita ad peluang isk"

Aq nangis bukan sebab sedih tapi gembira sebab aq akan dapat jumpa kawan kawan aq... Zack... Dan yang paling penting.... Ayah aq...

"Nih sape aina..?"

Ayah nasirah pun tengok zarif.

"Ouh nih zarif dia yang selamatkan aina mase first fenomena nih terjadi pakcik.."

Ayah nasirah pun pergi kat zarif..

Aq pun ikut skali lah kan...

Ayah nasirah pegang bahu belah kanan zarif.

"Anak name ape..?"

"Nama saya zarif...zarif danial"

"Ouh..."

Ayah nasirah pun pandang aq..

"Dah lah kat luar bahaya jom masuk pakcik ad bende nk tunjuk nih..."

Aq pun masuk lah kat dalam umah nasirah tuh...

.....

"Pakcik... Kenape semua nih jadi.."

Aq dah tahu tapi aq nak dengar jawapan dari mulut ayah nasirah sendiri..

Ayah nasirah pun pandang aq ngan zarif...

"Ni semua salah pakcik...kalau pakcik tak lalai mesti semua nih tak jadi..."

Ayah nasirah pun macam kecewa sangat aq tengok..

Aq pun pergi kat ayah nasirah

"Pakcik... Jangan lah macam nih...kalau pakcik rasa bersalah...pakcik kene tebus balik kesalahan pakcik tuh...buktikan yang pakcik boleh betulkan keadaan nih..."

Ayah nasirah pun senyum...

Aq nampak macam ayah nasirah dah bersemangat balik..

"Kamu berdua sini pakcik ad bende nk bagitahu..."

Aq ngan zarif pun ikut...

"Aina aq tak sedap hati lah pasal nih..."

Zarif berbisik kat aq...

Aq tanyang muke pelik...

Ye lah pahal pulak dia nih... Ayah nasirah baik ape... Aq kenal ayah nasirah dari tahun lepas lagi...

"Ish kau nih jangan risau lah aq kenal ayah nasirah dari tahun lepas lagi... So kau jangan lah fikir bukan bukan..."

Aq pun jalan balik...

ZOMBIE....Where stories live. Discover now