Herkese merhabalar! Ben gizemlimars .
Öncelikle şöyle söyleyeyim, hepimiz kendi tarzımızda eleştiriyoruz. Ortak bir plan yok. Herkesin tarzı ayrı.
Ve eleştirime geçiyorum.
Eleştirmen: gizemlimars
Hikâyenin Adı: Mateni Koruyucuları
Yazarı: esilanse
Türü: Fantastik
Bölüm Sayısı: 7Özeti:
Genelde özet yorumlamam çünkü kitabın içinde olur. Zaten de öyleydi.
Kitabın Kapağı:
Medyada gördüğünüz gibi. Renk uyumu mükemmel. Arkadaki gizemli gölge hikaye açısından çok iyi olmuş. Zaten başroldeki kızımız da olması gerektiği gibi kapağın tam ortasında gizemli bir edayla duruyor.Puanım 2. (2 üzerinden)
Kitabın Genel Kurgusu:
Fantastik hoş olmuş. Aslında fantastik bölümü sadece yedinci bölümdeki hakimleri gördüğümde anladım. Diğer kısımlarda yoktu. Ama daha yeni yeni başladığı için sıkıntı yok.Hikâyenin kurulu olduğu kurgu sağlam ve özgün. Klişe bir yanını görmedim. Aslında anlamadığım veya saçma bulduğum kısım kızın anne ve babası ölürken koruyucular yoktu ama kız ölecekken anca ortaya çıktılar. Siz koruyucu değil misiniz lan annesiyle babasını koruyamadınız hayvanlar?! Deme hissi oluştu içimde akakskdk. Mantıksız bulduğum yer orasıydı.
Kurgu gayet heyecanlı duruyor. Yani hiç sıkılmadım, su gibi alıp geçti. Kesinlikle kurguyla bir sıkıntın yok. Sadece o mantık sorununa cevap bekliyorum akaksksn.
Puanım 4. (5 üzerinden)
Yazım/Noktalama:
Birazcık sıkıntılı gibi geldi bana. De da'lar, ki'ler falan sıkıntılıydı.Mesela:
Bu hatayla çoğu kitapta karşılaşıyorum. Aynı cümleyle bağlantılı olduğu için Diye değil diye olmalı. Bu hatanın aynısından kitap boyunca dokuz tane mevcuttu.
Neyseki ki eki yanlışlığı çok yoktu. Mesela burada birleşik yazılmalı. Kitap boyunca iki tane ki yazım yanlışı gördüm.
Ah şu de da eklerinin gözü kör olsun! Buradaki da ayrı olmalı. Bunun gibi hatalara kitap boyunca sekiz kere rastladım.
Evet, üşenmedim saydım akalqpsjowjwjs.
Bunların dışında normal kelime yazım hataları vardı. Mesela:
Kapüşonlu olacak.
şişenin olacak. Oradaki ş büyük olmamalı. Ağızından değil ağzından olmalı.
Bunlar gibi yani. Okumamı çok yavaşlatmadı ama yazım mutlaka önemlidir.
Bu yüzden puanım 1 (3 üzerinden.)
Betimlemeler vs.:
Kısacası anlatımın. Betimlemelerin çok ayrıntılıydı. Güzelce açıklayabilmişsin yani. Senin anlatımından kendi tarzın akıyordu. Düz kelimeler değil, senin anlatımınla sihirlenmiş kelimeler vardı adeta.Betimleme, ve sizin tarzınız unutmayın ki mutlaka kitaptaki ilgiyi artırır. Bu konudan geçtin!
Puanım 3 (3 üzerinden.).
Toplam Puan: 10/13
Umarım eleştirimi beğenmişsinizdir.
Sevgilerle, matmazel.
11.08.2018
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Rheme Eleştiri
Non-Fictionİstek alımı: Açık Rheme takımı bu sefer de eleştiriyle karşınızda! Kapaklarınızı ve kitabınızın içeriğini eleştiriyoruz. İstekleri "İstek 3" bölümünden alalım efendim.