|Melez - 18|

41 9 2
                                    

Hİ BİTCHES! (Bu kelimeye bayılıyorum yaa söyleyiş tarzı aşırı cool.)

Eleştirmen: Melanie (__MelanieP__)

Eleştirilen kitap adı: Melez
Yazar: aysendra
Tür: fantastik, genç kurgu
Bölüm sayısı: 9 (yayımda olan)

Kapak aslında teknik açıdan güzel. Ancak bu kapağı ben konusunu bilmeden görseydim kesin korku veya gerilim diye düşünürdüm. Kapağının hikayenin konusunu yansıttığını düşünmüyorum. Eğer bu konuda sana yardım edebilecek birisini ararsan senin için Rheme Design'ın tasarım uzmanları yardımcı olabilir. Puanım 1 (2 üzerinden)

Evet, öncelikle tanıtımda ve kitapta bir sürü yazım hatası gözümü çarptı. İlk bölümden 8 tane falan gördüm ve bu yüksek bir oran. Her ne kadar buraya atamasam da yanlışların hep birbirlerini tekrar etmiş, yani aynı hatayı defalarca (kitabın içinde de) yapmışsın. Bu da bu yanlışın klavye hatası olmadığını bana gösterdi. Bazı hatalarını senin için şöyle düzelteceğim.

Her şey*
Bir şey*
Fark ettim* (eğer ünlü veya ünsüz düşmesi yoksa bu ettimler falan ayrıdır.)

Eğer özel isimden sonraki "de" bağlaçsa kesme işareti ile ayrılmaz.

Her zamanki* vesaire, vesaire puanım 1 (3 üzerinden)

Gelelim tanıtıma. Ben bir şey itiraf edeceğim. Bu tanıtımdan bir b*k anlamadım ben. Hayır sorun bendeyse n'olur söyle ama sadece kitabın içinden olduğunu düşündüğüm bir kaç cümle ve bir uyarı ile geçiştirmişsin. Hayır yani kitapta da tanıtım yok ki okuyalım. Ve evet, tanıtım da kitabın gerilim olduğu konusunda yanılttı beni. Hiçbir fantastik öge olmadığı gibi genç kurgu olarak algılayabileceğim tek bir şey dahi yok. Tanıtımını kapağınla birlikte güncelle ve içine fantastik birkaç şey kat. Bu benim naçizane görüşümdür. Puanım 1 (3 üzerinden)

Kitabın kurgusuna gelirsek, Allison adlı yavrucağımız hakkında. Kendisi son derece normal bir yaşam sürerken kendi doğum günü partisinde okulun bed görlü Emily ile olan kavgasından sonra güçlerinin farkına varan bir genç kız. Daha fazlasını anlatamam gidin okuyun öxlzlslzlz.

Kurgu artık her fantastik kitapta okuyabileceğiniz sıradan bir kurgu gibi durmasına rağmen arada birkaç özgün şey de yok değil. Genel olarak beğendim ama ana mevzu yani kitabın temeli, ham maddesi artık ne derseniz deyin. Bir miktar klişe geldi bana. Ama bir sürü farklılık eklemen tabii ki iyi bir şey, ben okurken keyif almadığımı da iddia edemem. Akıcıydı. Ama bölümler bin kelimeyi geçmemiş gibi geldi bana. Biraz daha uzun olabilirdi. Her neyse uzatmayayım puanım 2 (3 üzerinden)

Sadece sana şunu söylemek istiyorum. Kitaptaki pek çok olay bana çok hızlı gelişmiş gibi geldi. Biraz daha olay, kişi ve mekan betimlemesi yapıp ayrıntıya girersen daha iyi olabilir.

Toplam puan: 5 (11 üzerinden)

Umarım seni kırmamışımdır.
Kitabına ve sana bol şans dilerim.

-Melanie

Rheme EleştiriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin